illerträfoch utställning
Hur går dom till? Får alla vara med eller är det bara vissa?
Vad gör man?
Vet inget alls om sådant, skulle vara kul att veta:)
illerträff brukar vara för alla och hur de går till varierar..oftast träffas man och umgås å låter illrarna busa/slåss.antingen hemma hos nån eller ute.
Utställning kräver oftast att man anmäler sin iller. Illern skall dessutom vara vaccinerad samt skabbfri, och ha upp nått minimiåldern (som varierar)…..sen bör man ha med sig en bur å sånt till illern. sen spenderar man en hel dag i sällskap med andra illergalningar, får sin iller bedömd.. (främst utseende samt skötsel, men absolut inte som på hundutställning, mycket mera avslappnat).

okej vad trevligt:)
Jag har ingen erfarenhet av utställning, men har varit på ett par träffar. På de flesta träffar brukar alla vara välkomna, med eller utan iller, illerägare eller bara människor som är intresserade. Men om ens iller har öronskabb ska man inte ta med sig illern eftersom det är väldigt smittsamt!
De som anordnar träffen vill helst att man hör av sig och anmäler att man vill komma på träffen, hur många man blir som kommer osv.
Det brukar vara väldigt roligt med illerträff! Det finns inga som tycker så mycket om att diskutera sina husdjur som illermänniskor, det kan jag lova :) Jag tycker träffar är väldigt bra för där finns många olika illrar och illerägare med olika erfarenheter samlade. Och man kan då passa på att fråga allt man vill och lite till.