Iller iFokus

Iller

Etikettkunskaps-trådar
Läst 703 ggr
Strumpan
0

Dreggel

Måste få fråga er; Athlaz håller på och dregglar. Vad kan det finnas för anledningar till det? Han har inget i halsen vad jag vet, kan inte höra ngn konstig andning och han springer runt och leker och poppar för fullt! Ngn som vet?

Mvh Jenny

Robinsnel
0

Konstigt… Vet inte iom att han är så pigg och så.. Har inte vart med om friska illrar som dregglat..

Ceciliaolucifer
0
Strumpan
0

Jag tycker oxå att det e skumt… Får se om det e annorlunda imorgon

Mvh Jenny

sarae
0

dreggel kan vara ett tecken på insulinom…men det tycker jag nog han e för ung för att ha……ofta dregglar de i samband med att de mår illa eller liknande.

Strumpan
0

#2 nej ingen fradga, det droppar/rinner

#4 jag märkte det när vi hämtade honom från Velsan, det var alldeles sjöblött i knät. Men om det var åksjuka borde han väl ha varit ganska vild och vilja ta sig ut i bilen? Han var lugn, och la sig å sov

Mvh Jenny

sarae
0

det kan finnas många anledningar till illamående….precis som hos oss människor. så det behöver inte vara så farligt, men det e nog bra om du håller honom under uppsikt, och om det fortsätter under en längre tid, eller påverkar hans allmäntillstånd bör du nog kolla upp det.

Strumpan
0

det ska jag absolut göra. tack för era svar!

Mvh Jenny

Robinsnel
0

#5 sån "åksjuka" du pratar om hade woodo, då blev han väldigt lugn.. typ nästan paralyserad. Det kanske kan vara det…

skrollan
0

vad betyder att ilern Tuggar han fragma??

sarae
0

tuggar fradga innebär ungefär att de dregglar mycket…

Velsan
0

hmm, inget jag tänkt på när han vart hemma hos mig. har nog aldrig sett en iller dregla. därimot snora ibland:P att de droppar från nosen.

cannaydia
0

Hur ser tänderna ut? Tandsten som bidragit till tandköttsinflammation kan bidra till dräggel…eller som syrrans katt, han har tappat sina fram och undertänder så tungan häner ofta ut en bit o han dräglar ganska mkt när han myser elelr sover *blää*

Strumpan
0

Har har lite tandsten längst bak på tänderna, men som jag ska ta bort nu i nov samtidigt som han ska vaccineras. Men det verkar som om han har slutat dreggla för jag har inte sett ngt idag =)

Mvh Jenny