Rop efter uppmärksamhet?
märkte att tuuva höll på att bita i sladdarna bakom datorn. Tog henne i nackskinnet och fyade henne. sen fick jag upprepa det två gånger till då hon gick tillbaka dit. Så istället tog jag upp henne i knät och hon satt helt stilla, till slut somnade hon ? 
Rop efter uppmärksamhet? Mig gör det inget, det blev ju lugnt till slut..

låter bekant… ofta är det nog så, att de bara vill ha lite uppmärksamhet. Min sambo är likadan, han biter på sladdarna när han inte blir klappad tillräckligt ofta… :-)
jo, har inte riktigt haft tid för dem idag.. har massa att plugga och började inte förrän igår och det ska va inlämnat på fredag *suck*

Nä, vet vad du menar, hade inte tid med min sambo igår heller. Snacka om att han skulle kela då… hahaha. Bara att knuffa ner dem från knät och be honom avreagera sig på disken istället… *skämtar*
Sokrates river halva stället när han vill ha uppmärksamhet… han är helgalen. Men sen när han får som han vill då blir han helt salig!
nu har detta fortsatt i flera dagar, men så fort man tar upp henne i famnen och gosar en stund så slutar hon…så hon har lärt sig att så fort hon går bakom datorn så kommer mammis eller pappis :P
#5 ja men det kanske blir fel det oxå=/
#6 jo.. men vad ska man göra.. hellre det än att hon biter sönder kablar…
#7 ja men kan ni inte he något på kablarna som gör att hon låter bli dom då? för vitpeppar och citron funkar ju på katter, finns det inget som funkar på de flesta illrar?
jag sprutade citron på golvet där illrarna sätter sig mest, men do satte sig iaf!! vad finns det om inte citron man kan göra, eller lägga filtar eller lådor eller mat. Jag kan inget utav det.

TeaTree oil funkar rätt bra att gnida in kablar med, det smakar skitäckligt. Finns på hälsokostbutiker mm.
men funkar inte fy spray till katter då?
usch, vad hemskt det låter med en sprey för att fya katterna =(
#12 ja men det är ju något man tex kan spraya på tabeten om dom klöser där och då luktar det så äckligt för dom att dom inte går dit. morsan hade det tills sin hankatt när han va liten då han klöste på väv tapeten
aha, jag trodde det värsta att man skulle spreya på dem. Man det kanske man kan testa såna fall där groggie sätter sig nu då :)
#14 ja det kan du nog göra=)