Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 184 ggr
Bonzo
0

Fått hund!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ville bara visa vår nya familjemedlem…Nala! Skrattande

Vi har övertagit henne av en kompis som inte längre hade möjlighet att ta hand om henne. Vi var "jourhem" åt henne under helgerna tidigare i år medans dom letade efter en ny ägare…..men under tiden vart vi så förtjusta i henne så vi bestämde oss för att ta henne. Hon trivs jättebra hos oss och verkar mycket tryggare än i sitt förra hem. Där fanns det 2 vilda barn + ett till på väg.

Hon kommer bra överens med våra katter, och det går ganska bra med Bonzo oxå….men hon skulle gärna vilja provsmaka honom! Räcka ut tungan Inte mer än rätt iofs, eftersom han gärna provsmakar på allt möjligt….

Vi ska klippa av henne en hel del päls nu….det blir väldigt varmt för henne + att det fastnar mycket underliga saker i pälsen när vi är ute i skogen & går….

Men visst e hon söööt!?!? Skrattande

Bonzo
0

En bild till

Faxlin
0

Hon var jättesöt. Hur gammal är hon?
Förstår att ni inte kunde motstå henne, och när ni visste att det fungerade med de andra djuren redan så kunde det ju inte bli så mycket bättre. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Bonzo
0

Hon är ca 2,5 år. Hon kommer från ett hem i Småland från början….där missköttes hon. Sen hamnade hon hos vår kompis mamma…som inte klarade av att sköta henne pga alkoholproblem….så vår kompis tog hand om henne. Där har hon bott ett tag, men det märktes att hon inte gillade barnen och allt oväsen så dom började söka efter ett nytt hem. Vi tog hand om henne på helgerna så hon skulle socialtränas lite. Hon var väldigt rädd i början…gömde sej under bord etc…. Men hon blev bättre & bättre.

Tyvärr vart det så att när vi lagom bestämt oss för att ta henne så hade dom redan hittat en ny familj som verkligen ville ha henne! Så hon flyttade dit för 4 veckor sedan. Den nya familjen hade hund + 3 barn redan…. Men dom nya ägarna påstod hela tiden att det funkade jättebra! Tills nu i helgen..då ville dom inte ha henne längre…det vart för jobbigt med 2 hundar & 3 barn..och dom påstod att hon pissade inne osv osv…. Idioter!!!! Varför skulle dom ta henne från början då?? Dom hade ju barn å hund redan så dom borde väl fattat!? Både vi och vår kompis blev skitförbannade för att dom ljugit om situationen. Så vi hämtade hem henne igår….och hon visade verkligen att hon saknat oss!! Hon la sej på mina fötter och ville bli kliad på magen så fort hon såg mej! SkrattandeNär vi fick hem henne hit så la hon sej å rullade på köksgolvet och visade att "här bor jag nu!!"

Hon är fortfarande lite nervös av sej bland folk, men hon är jättesnäll, jätteduktig på att lyda å gå i koppel…man behöver knappt koppel ens! Hon går vid sidan och håller koll på en hela tiden. Supercharmig!!! Skrattande

Faxlin
0

Låter som om tösen har det jobbigt under uppväxten. Stackars liten. Så skönt att hon fått komma hem nu i alla fall. Det kan hon behöva.

Att hon är nervös fortfarande är inte konstigt, så som hon har haft det.
Krama henne från mig;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Bonzo
0

Jo, det är synd om henne som haft det så rörigt. Men hon verkar väldigt nöjd nu iaf!

Ska självklart krama henne! Svårt att låta bli… Räcka ut tungan

nisse
0

så fin hon är. ja det är svårt med folk som skaffar djur och tror att man kan ta hand om dom fast man klara knappt sej själv.

jag tycker inte man ska skaffa djur om man ha vilda ungar och redan mycket att stå i.

att ha ett djur betyder att alla ska känna sej trygga och trivas i hemmet, jag är mycket stolt över mej själv och min son att vi kan ha djur och han förstår innebörden och att man ska behandla dom väl, han är ovanligt lung och sansad för att vara 4år, interligent är han till tusen men har ej fått det av mej.haha

vi tar däför god han om vår familj som djuren vi har ingår i, vi räknar inte dom jämte utan i familjen..hade min sambo inte varit allergisk mot allt förutom iller så hade vi nog haft en djurpark här.

I vår familj ingår jag som mamma min sambo som pappa min son och nisse som barnen och ådi som bor här ibland. han gillar inte barn, blev inte bra behandlad av ett barn och sånt sätter sej djupt även om man är valp,däför bor han hos en vän, han har det jätte bra där och tränas av oss att acceptera barn här.

Så jag måste säga det att man kan inte bli mer stolt och känna sej lyckad när man vet att alla familje medlemar mår bra och kan känna sej harmoniska.Glad

Nettan
0

Hon var verkligen söt. Ser ut som en pigg liten dam. Skönt att ni kunde hämta henne så snabbt så hon fick lite trygghet snabbt.

Grattis till hunden!

Bonzo
0

Nu ser hon lite annorlunda ut….Lina klippte av den låååånga, trassliga varma pälsen. Nu slipper hon svettas ihjäl i sommar! Men hon vart väldigt liten… Räcka ut tungan

AmmiG
0

Så liten blev hon ändå inte, finns en del kvar att gosa med. Glad Kan tänka mig att det är skönt att slippa den tjocka pälsen.