Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 3126 ggr
leeanlej
0

Nisse Omplaceras igen

Har bott i vår lägenhet i två veckor nu. Och vi har insett att det går inte att illersäkra den. Sladdar som går delvis under lister och dörrar som inte går att stänga igen. Samt skåpsluckor som inte går att stänga igen vilket medför att Nisse hittar pasta, konserver, sopor mm.

Jag tycker synd om honom för det enda han får höra från oss nuförtiden är fy nej släpp den…

Dessutom tycker jag att han ska få springa på mer yta än i vår lägenhet. Vi får stänga ute honom ur sovrummet och ur vardagsrummet och det lämnar honom med bara hallen o köket

Jag ger bort honom nu till någon med illervana. Han bits bara löst när han leker(ju roligare han har desto hårdare biter han).

annars är han rumsren snäll o söt som alla illrar. Han är viltfärgad men har blivit betydligt ljusare sedan vinterpälsen kom. Han är lite mörkt silverförgad på ryggen och halva svansen är svart.

har jag inte hitat någon som kan ta honom innan en vecka så skickar jag ut en annons på blocket. Vem som helst kan ta honom bara man har lite illervana. och såklart är djurvän!

Gärna illerkompisar då han är vill leka med katten här hemma men inte får för henne.

Tina-A
0

Vart finns ni? Minns att jag läste om honom förut.. Är han vaccinerad och chipmärkt?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Faxlin
0

Stackars Nisse bus. Hoppas han kommer till ett ställe där han får stanna nu.
Har du pratat med de omplaceringskordinatorer som finns här inne?
Vi har ju Sarae som är för Skills, Johannah/ Nettan för Stif och Cannaydia för Siv (tror jag i alla fall)

Hoppas någon av dem kan hjälpa dig med Nisse.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[tiiia]
0

i vilket län är det ni bor?

[Falo]
0

Vi är nog många här som kan slå våra blonda skallar ihop och ge tips om hur ni kan illersäkra er lägenhet om ni inte tycker det är en enklare lösning att omplacera förstås

Smeagol
0

Angående det där med skåpluckorna. Kan ni inte sätta dit barnsäker hets grejer??? Det har vi här hemma. För även om dörren inte går att stänga helt så kommer inte illern in. Och de där med dörra, kan ni inte bygga en grind. Men ni vet ju helt klart bäst hur eran sittuation är men tänkte att de kunde vara bra med tipps. Ifall de är nån ide som ni inte tänkt på.

[Falo]
0

Bra Smeagol, då är vi ju på rätt väg.  In i kammarn efter hammarn…  Någon som löst prolemet med lösa sladdar på något bra sätt i sin bostad?

Nettan
0

Det finns ju väldigt effektiva kabel"rör" på ikea som man stoppar in kablarna i. Det finns även kabellister att köpa som är riktigt snygga. Det ser ut som en vanlig golv/tak-list och där inuti göms alla kablar.

Tina-A
0

Man kan väl bara sätta en list över? Det finns ju att köpa lite överallt.

Denna kommentar har tagits bort.
Esko
0

Verkar som om det inte är illersäkerheten som är problemet härFundersam

leeanlej
0

#1 inte något av det. har inte fått tummen ur att göra det än. hållit på med flytten.

#3 blekinge

sladd problemet kommer finnas kvar eftersom han fortfarande kommer att kunna bita på kontakten i uttaget.

Men det största problemet tycker vi är hans yta att springa på. I vardagsrummet får han inte vara(bara ibland när vi är där inne) för att han biter på vår nya soffa som kostade 20 000. lite ajabaja över det.

Och i sovrummet gör han samma sak med madrassen…har precis köpt en ny pga vad han gjorde med den förra.

Barnsäkerhetslås kan vi säkert sätta dit. men det är bara en liten del. Är det någon som har testat kompostgaller till sina illrar förresten? kan de inte komma igenom springor? Ska köpa på måndag och testa.

Vill inte stänga in honom på så liten yta som hallen och köket. Vill att han ska få komma till någon som kan ge honom fler rum(och framförallt en kompis) att leka i/med.

Han är hur go som helst och både jag o min man tycker att han behöver mer yta för att han blir uttråkad annars.

idag låg han stilla i min famn för första gången i tio minuter.

klarsferrets
0

AMHS -illertorg har bra lekhagar som man kan ploka i sär o sätta upp det använder jag har delat en till dator rummet för jag är rätt trött på att dom råkar sända i väg konstiga medelande till folk och sedan älskar dom pärmar att riva ner o rda runt på.

Madde
0

ja lekhagar är och rekommendera. Kompostgaller har väl för nära mellan gallerpinnarna och då kanske han kan klättra över det.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kompostgaller har för brett mellan gallren så kan illrarna klättra eftersom det går galler på tvären också. Kan ni inte gå ut och gå med honom då. Gör man det ett par gånger om dagen så brukar dom busa när dom kommer in och sedan gå och lägga sig. Då kanske han inte behöver så mycket mer yta.

När vi skaffade oss vår tredje iller nu i somras så bet han också på våran nya soffa som kostade 17000:- Det gör han väldigt sällan nu mer och jag tror att han gjorde det mest i protest för att han var uttråkad. Man kan proa tt spruta vatten på honom med en vattenspruta och säga NEJ varje gång han gör så. Och ha uppsikt varje gång han är i närheten av soffan. Det är ett tips om det är så att ni vill försöka istället för att ge upp.

Det gallret finns att köpa i olika illerbutiker och är illersäkert. Jag har här satt ihop 2 st som en hage när triton kom och var rädd för dom andra illrarna.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Guteillern
0

#11 Kompostgaller har inte funkat för mig…har dom inte gått igenom gallret, så har dom klättrat över. Använder hagen (Amhs illertorg)  som galler och det funkar jättebra. Även om dom får tag i överkanten, så får dom inget fäste för bakbenen och kan inte klättra över.

Hoppas ni kan finna en lösning som passar er och Nisse, så han slipper flytta igen. Man får tänka på att det är psykiskt jobbigt för illrarna att omplaceras och det är inte alla som klarar det, speciellt om det blir flera gånger.

Lycka till! /Ammi

leeanlej
0

Det gallret såg superbra ut. men vad är det för hemsida. sökte på google men fick inga träffar om amhs illertorget. Vatten funkar inte på nisse. det har vi med testat. Han tyckte det var skönt med en liten dusch.

Ska kolla på den lokala djuraffären men har inte sett det där tidigare…. så hoppet är inte stort om att det ska finnas i lilla karlshamn.

#15 Han har inte varit omplacerad innan utan jag hade en annons på honom innan då vi upptäckte att min man var allergisk mot honom. Till er som undrar över det så funkar det jättebra när han inte får vara i sovrummet.

sarae
0

va bra att allergin inte är ett problem! Synd att behöva omplacera honom! Om vi slår våra kloka hududen ihop, ska vi nog alla kunna lösa illersäkrings problemen! Det finns ju en himmla massa bra barnsäkringsgrejer för el uttag osv….det finns även superbra "lås" man kan sätta på skåp dörrar…vet att amhs säljer sånna, men de går även att köpa på beijers….om någon har sånna kan ni väl lägga in en bild?

Det finns inga bilder på valphagarna på amhs sida….men de kommer från början från marshallpets tror jag….har även sett andra ställen där de säljer hagar…ska försöka leta lite

leeanlej
0

Jag hittar inte ens hemsidan för amhs!! Någon som kan skicka en länk?

petskydd menar duför kontakten eller? Men det skyddar väl inte själva sladdkontakten som sitter i uttaget?

Guteillern
0

#16 Du kan PM:a illernettan här inne. Det är hon som har Amhs illertorg. :-) /Ammi

Faxlin
0

Men har han visat sig vilja bita på sladdar i den graden att inget går säkert menar du? Låter som om du har en ytterst ovanlig iller.

Audiatur et altera pars

Alwyn
0

Jag har pm:at dig :o) råkade fråga en dum fråga bere…jag ser ju nu att han e kattvan! Jag skulle vilja se en bild! :o)

Madde
0

cannaydia
0

du kan även köpa en playwood skiva som avspärrning eller lite snyggare -plexiglas. Två spikar på var sida av dörren så man kan lyfta den upp o ner eller någon annan lösning skulle funka?!

JossanH
0

Finns ju tydligen bra vitrinskåpsdörrar på ikea som man kan sätta i dörrhålet.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Theres
0

jag har kompostgaller till min iller och det funkar…efter att ha tagit bort pinnar och satt ihop dem 2 och 2 :P det är faktiskt rätt enkelt, om du inte får tag på valphagar alltså… sen med tanke på sladdarna, kan man inte bygga någon sorts lucka? det måste ju gå på något sätt… ingenting är omöjligt.

golf.ifokus.se

leeanlej
0

han biter på alla sladdar…väldigt frustrerande…men det funkar…relativt bra att ha honom lös i hela lgh..(inte sovrummet)

så fort han biter på nåt han inte får så sätter jag honom i buren en stund..fast det verkar inte som om han lär sig.

domiino
0

hmm fast illrar är tröga djur (stnd att säga men ack så sant)..det tar ett bra tag innan de lär sig saker ibland (eller oftast)…kolla bara på roxxy, tog henne en hel sommar att fatta att gräs inte var farlig, dock blev hon rädd för vinden istället..förstår mig inte på henne ibland…suck…

leeanlej
0

jag hittar inga galler på hemsidan. Är jag blind?

leeanlej
0

frågan är ifall nisse skulle orka dra sig över ett kompostgaller… han är rätt tjock! 30 cm runt magen

Guteillern
0

#26 Prova stryka citron eller vitlök på sladdar och kontackter…humm, luktar iaf godare än stark wooksås! /Ammi

leeanlej
0

har fått rådet att stryka malen vitpeppar utblandat med vatten.

Ska köpa lite saker idag. bl a vitpeppar och kompostgaller så får vi se om han är vig nog att ta sig över.

Guteillern
0

Allt är värt att försöka! Men jag kan lova att het wooksås inte luktar gott! /Ammi

leeanlej
0

kompostgaller tar han sig inte igenom.. han är för stor. Glömde köpa vitpeppar så jag testade citronsaft…jättegott tydligen så det funkar inte. Han fick även lukta på vinäger o ättika men det luktade intressant så det är inte säkert att han låter det vara ifred heller.

[Falo]
0

Har han alltid tuggat på sladdar?

Faxlin
0

Låter som om Nisse är  maniskt intresserad av sladdar Ett ovanligt fenomen. Men nog sjutton måste vi kunna komma på vad som kan hjälpa mot det när vi är så många här inne :-)

Audiatur et altera pars

leeanlej
0

börjar bli frustrerande, så fort vi har honom lös i vardagsrummet sågår han till stereon o tvn o biter i sladdarna. då blir man ju arg o slänger in honom i buren som straff!

Jag klarar helt enkelt inte av honom.

leeanlej
0

Tror han är så busig för att han är uttråkad. Han behöver en kompis o jag kan inte ge honom det.

Robinsnel
0

Ja det är uppenbart att han behöver ett nytt hem. Hoppas ngn kan ta sig an honom! Snälla sluta ha honom i bur så länge bara!

[Falo]
0

ja, omplacera!

Esko
0

Hoppas det går bra för lilla Nisse nu

bnoffan
0

Har han gnagt på sladdar från första stund eller har det blivit mer under tiden? Tänkte om det beror på att han ofta är instängd och blir understimulerad? Vi är ju som sagt på jakt efter en iller och funderar på om om han kan vara något. Det enda frågetecknet för mig är nämligen det här med sladdarna`?

[Falo]
0

41: vad roligt! Förhoppningsvis glömmer han bort sladdarna om man är envis och ser till att han har saker att göra hela tiden.

bnoffan
0

#42 Jo jag tyckte det var lite konstigt. För som jag förstått det så brukar inte illrar vara intresserade av kontakter i vanliga fall. Fast det finns ju alltid undantag! ^^ Nisse vill väl vara alternativ! Cool

bnoffan
0

Vart i Sverige bor ni förresten?

JonAss
0

Tss tss… men bnoffa då, kör assarum på eniro så ser du att dom bor i blekinge.

bnoffan
0

Nu är det bestämt. Nisse kommer att flytta till mig och Jonas nästa söndag om inte planerna ändras! Jag hoppas att det ska lösa sig med sladdbitandet. Han verkar vara en helt underbar liten kille för övrigt.

ViktorMarina
0

#46, Gud vad kul! Jag satt precis och tänkte på den här tråden, och undrade hur det gick, och se där - det löste sig ju utmärkt :) Grattis, eller vad man ska säga!:P

bnoffan
0

#47 tackar så mycket. Det ska bli kul att få hem en liten päls. Äntligen! Jag hoppas verkligen att han ska trivas hos oss och att leeanlej kommer sakna honom allt för mycket!

Faxlin
0

#46: Vad bra. Grattis till er. Tror ni får en riktigt fin kille där.

Audiatur et altera pars

[Falo]
0

Åhh, vad glad jag blir. Hoppas allt kommer att gå bra med honom!

bnoffan
0

Ja jag tycker det är konstigt att ingen annan har velat ta honom! Av vad jag fått höra om honom så verkar han vara en jättemysig iller. Jag gissar på att det kommer bli kärlek vid första ögonkastet! Flört

LeeLoo
0

Men det är väl så det är med omplaceringar, konstigt att ingen annan har velat . Och sedan lyckan, de placeras liksom rakt in i hjärtat. Så gjorde i alla fall Casper när han kom till mig. Åh, han är helt underbar.

bnoffan
0

#52 ja jag kan gissa att det lätt blir så. Hoppas att han kommer trivas här nu bara!

Faxlin
0

Klart han kommer trivas hos er. Sedan kan det komma protester och testningar då ni är nya, men det grejar ni.

Audiatur et altera pars

bnoffan
0

#54 jo det har vi förväntat oss!

För övrigt så har det blivit lite ändrade planer så vi ska hämta Nisse redan imorgon! Snabba bud här vill jag lova! haha

sarae
0

#55 åh va kul!! du kanske vi får se killen på träffen nästa lördag?

bnoffan
0

#56 kanske det kanske ,D Har vi riktigt tur så får vi följa med till veterinären redan påmåndag för vaccination. Robin och Elin trodde att de hade 3 sprutor!

Faxlin
0

#57: ja de måste ju ta hem en förackning när de tar hem vacinet och i förpackningen är det sex doser så om ni inte är många illerägare runt där så borde de ha någon extra dos åt Nisse med.

Förstår att du blir glad över att få hem honom tidigare.

Audiatur et altera pars

bnoffan
0

Fast nu har det återigen blivit ändrade planer. Lee har bestämt sig för att inte omplacera Nisse så han stannar kvar hemma hos henne.

Tina-A
0

#59: Men vad tråkigt :(

Madde
0

#59: Jättetråkigt måste jag säga. Ledsen

gameover
0

är det här inte andra gången dom bestämmer sig för att behålla honom..? om jag inte misstar mig.

Vad synd Bnoffsan, hoppas att ni hittar någon päls snart.

ViktorMarina
0

#59, nej men fy vad tråkigt för er :( Jag tyckte det kändes så himla bra att ni skulle ta hand om honom..

LeeLoo
0

#59 jasså…vad tråkigt för er del i alla fall…en till som heter Lee? aha, jag som trodde jag var ensam om det på ifokus…

Faxlin
0

Jo jag har för mig att det är andra gången. Vad trist för er som väntat på honom.
Någon som vet hur det gick med den främmande kroppen som han fått i sig.

Audiatur et altera pars

Esko
0

Han hade ätit ett snöre, tror att de fick ut den den vägen som den kom in. Dessutom har de bestämt sig för att behålla Nisse. han omplaceras alltså inte.

[Falo]
0

Det dröjer nog inte länge innan han ska omplaceras igenGråter

Theres
0

Men han har ju aldrig blivit omplacerad :D

golf.ifokus.se

ViktorMarina
0

#67, nej det känns ju som att det kan bli så.. Fundersam

Vi får hoppas att Nisse får det så bra som möjligt iaf!

Nettan
0

Jag tycker att det är tragiskt att det ska behöva flaxas med denna iller som en vante hit och dit. Ena stunden ska han omplaceras, ny ägare är klar, sedan ändrar de sig. Efter någon månad så inträffar samma sak igen. Jag tycker det är tragiskt för alla inblandade, iller, ägare och de glada "nya" ägarna.
Självklart är det upp till ägaren att bestämma ifall man omplacerar eller inte. Men snälla rara, sätt inte ut annons igen innan du verkligen tagit beslutet. Sedan när du väl måste bli av med honom så kommer ingen att ta det på allvar och det kan resultera i att Nisse kanske måste avlivas.

Esko
0

Håller fullständigt med Nettan här. Ett sånt här beslut måste man vara säker på innan man sätter ut en annons.

Theres
0

ja, men än så länge är det nog bara ägarna å de som skulle fått nisse vardera gång som mår dåligt, jag tror inte nisse bryr sig så mycket, för än så länge har han bara bott hos samma familj. synd om de som trodde de skulle få honom, men nisse kan väl inte märkt av något?

golf.ifokus.se

ViktorMarina
0

#70, bra skrivet Nettan! Håller helt och fullt med. Och om man tar ett sånt beslut måste man också vara förberedd på att det kan kännas tungt när det väl är dags att lämna ifrån sig honom, men ett beslut är ett beslut - och det borde vara fattat för att man själv insett att man inte kan ge illern allt man borde/vill. Då måste man kunna fullfölja beslutet, och se till illerns bästa..

Nettan
0

Det tror jag nog att han gjort. I tidigare inlägg så skriver hon att han bara får höra fyy och nej hela tiden. Nästa inlägg är att hon inte orkar med honom.
Då har nog också illern märkt något.
Jag menar inget elakt eller så, men det är svårt att göra så här och sedan verkligen få hjälp när det riktigt krisar sig. Det är ett svårt beslut att ta när det gäller omplacering. Jag vet det..

UlrikaD
0

Fasen vad jobbit nu när allting var klart! Men då kanske de två omplaceringstjejerna blir aktuella igen då? De verkar ju fortfarande inte ha hittat hem.

Esko
0

Josefin har ringt Malin, men hon svarade inte. Så troligtvis blir det tjejerna för Bnoffan och JonAss.

Theres
0

det är ungefär som berättelsen om den lille pojken som ropade: VARG!

den har väl ingen missat?

golf.ifokus.se

domiino
0

bra jämförelse thessan, det tänkte jag inte på =P jag gillar faltiskt den historien, berättar den ofta för folk

Faxlin
0

#77: Ja det stämmer, en otroligt sann berättelse det där.

Tråkigt är det i alla fall. Men hoppas att de verkligen tänkt igenom det här nu den här gången.

Audiatur et altera pars

bnoffan
0

Självklart är det trist för oss som varit överens med henne. Hoppas verkligen de kommer igång och illersäkrar ordentligt så det löser sig…

Tesan
0

Nä nu får ni ursäkta mig men jag kan inte hålla tyst längre!

Det var jag som skulle ha Nisse förra gången han omplacerades, dagen innan vi skulle träffas o få hem Nisse får jag samtalet om att dom ångrat sig, tyckte det var lite kasst av dom att ändra sig så i sista minuten men ja,ja!

Sedan ser ja då att han skulle omplaceras igen, då höll jag fingrarana i styr o inte skrev något men nu kunde jag inte hålla mig!

Åter igen har dom ångrat sig om lilla Nisse!

Här ser man tydligt vilka människor som inte ska ha djur!

Ursäkta men jag kunde bannimej inte hålla mig längre!!!

Faxlin
0

#81: Jag hoppas de har tänkt över det här denna gång. Jag var lite osäker på hur det var. Men hade tydligen rätt i att han varit ute för omplacering tidigare. Jag beklagar den sorg det faktiskt åstadkammar den blivande ägaren att helt plötsligt inte få hem sin päls som man väntat på.
Men nu hoppas jag han får stanna. För hans och blivande ägares skull.

Audiatur et altera pars

bnoffan
0

#81 Jaha då var det väl ungefär samma historia som hoss oss. Sms dagen innan om veterinär och beskedet om att de ångrat sig samma dag som vi skulle hämtat honom.

Känns just nu som att det kanske helt enkelt inte är meningen att vi ska få hem nån päls.

Faxlin
0

#83: det finns en liten päls för er också. Vänta ska ni se. Då rätt päls dyker upp, då klaffar allt. Jag lovar ;-)

Audiatur et altera pars

Tesan
0

Jag lovar dig att tids nog hittar ni en sötnos!

Tänkte oxå skita i alltihopa när inget blev av med Nisse, Men då hade vi aldrig fått hem våran Roland!

Enormt glad över att det blev han i slutändan- så ge inte upp…

Theres
0

finns det inte 2 valpar till salu?

golf.ifokus.se

JossanH
0

#83 det är konstigt nog många som får erfara hur omplaceringsillrar glider en ur fingrarna i sista stund. men du hittar nog någon päls ska du se!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

pyronella
0

jag tycker det låter som den där stackars illern är lite missförstådd, om han håller på att spunka runt har han väl en massa överskottsenergi? promenader, promenader, aktivering och promenader, det är inte mer än så. göra honom lite utmattad på ett positivt sätt.

sånt man måste tänk på när man skaffar djur, har jag tid? råd? intresset? motsvarar djuret min förväntningar? är jag villig att lägga ut de utgifter det innebär att ha det här djuret, vaccinationer, ev kastrering, uppätna gummiband, förstörda soffor? orkar jag planera så att både min soffa och djuret trivs?

jag blir ledsen och förbannad då jag hör sånt här, ok om man upptäcker att  man är allergisk, eller att man kanske hade passat bättre ihop med en hund, då är det inte mkt att göra åt, men att inte läsa på innan man skaffar djur är oförlåtligt. och det är alltid djuren det går ut över i slutänden.

djur är ingen accessoar, som många tycks tro, det är en levande varelse som avgudar dig för att du är deras flockledare/förälder. ok, du kanske skaffar det för att tillfredsställa dina egna behov, men så fort du står som äagre har du ansvar för dess väl och ve, för den har ingen annan som skyddar dess intressen än du. och prioriterar du din soffa före din kompis är du nog ingen lämplig djurägare, om du inte känner så mkt kärlek för djuret så att du orkar lösa det problemet.

>:o( 

jag tål bett, bit tillbaka om du vågar.

Faxlin
0

hmm, jag är inte rädd för att bita tillbaka Nu håller jag med dig i det du skrev, så jag har svårt att bita dig just nu ;-)
Men kanske kommer vi i något läge någon annan gång när vi tycker olika, då kan jag nog bitas jag med ;-)

Audiatur et altera pars

Tesan
0

Hade inte kunnat skriva det bättre pyronella, håller med dig på alla sätt! Folk borde tänka lite innan dom skaffar ett djur!

Man blir ju så trött…

pyronella
0

jo, tror fan att vi tål bett, vi med illrar…. ;)

det var mest menat till tjejen som hattade fram och tillbaka, vad hon nu hette. jag är förstagångsägare och gudarna ska veta att man gör sina fel och misstag, men om man inte sätter djurets intressen före sin lathets eller egoisms intresse är man nog ingen djurmänniska. vilket jag fått uppfattningen av att de allra flesta här är.

och jag har mkt svårt att tro, att du åsa, skulle lämna bort dina pälsklingar för en baggis som överaktivitet, så jag tror inte det ska bli nödvändigt med en bit-fight mellan oss två! =)

Faxlin
0

haha, det tror inte jag heller. Fast en bitfajt kan ju vara skojig också. Om det går schysst till ;-)

Audiatur et altera pars

pyronella
0

jo, kanske! och (nu går jag "off-tråd" lite…) är det fresten någon som vet om illrar kan vara socialt inkompetenta? min har bara (förutom sin födelsekull) träffat andra illrar vid fyra tillfällen, så jag tänkte om han kanske missat en massa på det planet och hur det i så fall skulle bli om han plötsligt började hänga med andra.

den enda gång han fick leka fritt med andra så fick han spö (av lilla echo i sundsvall, jag vet inte om hon lever ff) och sprang omkring och pep och tjattrade och tyckte jääättesynd om sig själv. har jag skadat honom som inte letat upp andra illerägare för lek-dater?

Faxlin
0

nejdå du har inte skadat honom. Se till att träffa fler så är det ingen fara. Han kommer snabbt undefund med vad som gäller ;-)

Audiatur et altera pars

pyronella
0

det var ju tur!

hmm. då ska jag efterlysa folk i en tråd.

sokka
0

Är detta en gammal tråd?
har lite erfarenhet av illrar, men bara kompisar som haft,har aldrig haft någon själv, däremot måste någongång vara första gången.

har en upphittad kattunge och en till kattunge på ingång, som sällskap till den vi hittade. så dom kommer stanna här :) sen ska kommer våran hundvalp i februari, så illern bör ju helst vara van vid andra djur, alternativt att man skaffar en illervalp så alla djuren är hyffsat små o lär sig komma överrens redna vid tidig ålder!?

sarae
0

om du titar på datumet så skapades tråden 2006….så den e nog inte aktuell längre…

AlbaStiffler
0

Dååååååh, *suckar djupt* Så det var en gammal tråd.. jag som satt och läste igenom HELA och tänkte tipsa om TeaTree oil att smörja in kablarna med. det smakar pecka…

Hur gick det med Nisse? Är han kvar i samma hem?

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.