Valpar valpar valpar!!!!!
Nu ska ni få veta…….=) Vart ju inte någon sömn föränn sent i natt så jag sov lite längre på morgonen nu istället. Första valpen kom ca 22.10, låg och tittade på en film när jag höre de karakteristiska pipen från köket. Nästa kom några minuter senare. Sedan tog det nästan en timme innan nästa valp kom, och den föddes som sagt inne i byxorna. Den fjärde såg jag på när hon födde fram vid 23.30. Hon torkande ren den och gick in till de andra valparna med den. Sedan vart det lugnt, men jag låg och kollade på dem i 2 timmar till och hörde hur valparna snuttade inne i byxorna =) Imorse kollade jag om det blivit flera, men det var fortfarande 4 stycken. Efter en snabb koll så tror jag att det är 1 hane och 3 honor, alla med mörka ögon. En av honorna har redan ett streck ner i mitten av nosen som är mörkt och hon är även mörkast av sina syskon. En av de andra är lite ljusare. Vet inte vad de vägde när de föddes, men idag vägde hanen 12 g och honorna 10-11 g. Magarna är runda och fina, så diat har de iallafall. Men Mini gillade inte att jag höll på med valparna. När jag lyft tillbaka dem så började hon flytta dem…..och jag stoppade tillbaka dem igen. Nu ligger hon dock till ro inne i byxorna igen och man hör snuttandet av diande valpar =)))
Amor vincit omnia

gud så söta..jätte grattis
Är helt nöjd med antalet valpar. Hade en konstig dröm när jag somnade i natt. När jag tittade på morgonen hur många valpar Mini fått så hade hon fått 20! Och de var alla i olika storlekar. Från ca 1 cm till en normalstor valp….och alla levde och mådde bra =) Knasiga drömmar jag haft denna gång =)))
Amor vincit omnia
ÅÅ GRATTIS GRATTIS!! Vilka undebara små knyten!!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Tack tack, bara att hoppas att det fortsätter att gå bra nu =)
Amor vincit omnia

Grattis till bebisarna
Grattis Veronica! Är så glad för din skull, vilka underbara små knyten!
Nu måste jag bara vara nyfiken…Mini är väl korthår? Har hon Lh bakom sig? Tror inte Dunder och Pyret har det. Valparna är så gulligt lurviga redan och så har våra Lh-valpar varit vid födseln.
Kramar Ammi

GRATTIS!!!!
Underbara bilder! Underbara valpar! Vill att Sweetie och Stella ska föda nu :)
Pussa på Mini från oss här på Gotland och säg att hon har fått jättecharmiga små pälsbollar :)
Kramisar Carola
Minis morfarsmor är angora det är det enda jag vet. Mini har normal päls. Det kanske ser ut som om valpar är lurvigare än vanligt, men själv tycker jag endast att en av flickorna har lite mera päls än de andra, men inte mer än någon annan av mina fd valpar.
Amor vincit omnia

GRATTIS säger Elin & Johan med pälsar till Mini och Veronica =)
Gud var roligt att allt verkar gå bra och vi hoppas givetvis det fortsätter så.
#16 Dom ser väldigt påpälsade ut för att vara så nyfödda, tycker jag. Våra bebisar brukar vara "grisskära" med små korta fjun
, utom dom som blivit Lh eller Angora.

Grattis till valpisarna önskar gänget i Viskafors
#18 Kanske är kameran som ljuger också Ammi =) Speglar upp huden så den blir ljusare =)
Måste göra nått snart nu…sitter bara och oroar mig att nått ska gå fel, fast allt går så bra som det kan….är en riktig hönsmamma =)) Ska nog ta med mig Lillan ut och knäppa lite mera kort tror jag =)
Amor vincit omnia
Låter som en bra idé…at ta ut Lillan, menar jag. Mini kan nog tycka det är skönt att slippa "hönsmamma" en stund.
Man "hönsar" gärna lite för mycket med dom. 
Man får gratulera till 4 valpar. =) Jättekul och se dem fina korten du har tagit veronica. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#22: fortsättning…"Ta Lillan med dig, så jag får rå om mina små själv en stund!"
Avis, här har inte hänt något!

Grattis till dem små pälsbollarna ser fram emot med spänning att få följa dem små med bilder när dem växer upp och blir busiga små troll =0)
Grattis till bebisarna :)
Grattis till valpisarna önskar nasseiller

Grattis till bebisarna :)
Grattis till valparna :)
Underbara!
Sara

Grattis, kul att få se de små liven:D

grattis!!!

Grattis till bebisarna!!

Grattis =)=) Jätte söta :)

Åh vilka underbara! nu blev jag avis! =) Grattis!
Lite uppdatering:
Allt verkar bra med valparna. De är aktiva, har hört hur de diar, Mini har lugnat ner sig litegrand, alla hade gått upp 1 gram idag när jag vägde dem. Mini tycker inte om att jag rotar bland hennes bäbbar, så jag försöker att vara snabb med vågen och kameran. Den lilla honan med mörk nos är fortfarande mörkast, men hanen börjr mörkna nu också. De andra två flickorna är fortfarande lika ljusa, får se om de mörknar eller om de kanske är vita eller pasteller!
Här kommer ockås lite nya bilder:
Amor vincit omnia
Ååå vilka små söta knytten och va rioligt med en storleksjämförelse! plötsligt såg batteriet jättestort ut! Men dom små växer nog snart om :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Ja det gör dom med all säkerhet =)) Dom växer ju fort de små!
Amor vincit omnia
Söta, söta valpisar! Jätteroligt att få se Minis valpar! Då har jag något att fördriva tiden med.
Här händer inte ett dugg. *suck*

Åh dom är såå söta Veronica =)
Är Mini själv med valparna nu eller har pappa Klumpen fått komma och hälsa på. Känner en illerhane att det är "hans" bäbisar?
Jisses vad söta dem är. bra att du tar kort med batteriet då har man en chans att få en uppfattning i hur små dem är. Jättekul och följa utvecklingen. =)
#48 Har det inte hänt någoning ännu Ammi? Stackare….och jag som trodde att jag skulel vara den som fick sitta och vänta medans Sweetie fick sina valpar =)
#49 Nej Klumpen har inte kommit hem ännu och jag tror inta att jag vill stressa Mini med sätta ihop honom med henne och valparna. Får nog vänta ett tag.
Amor vincit omnia
Veronica: Tittade till henne nu, inget ännu! :-(

Jag såg en iller idag!
jaså vad kul. Gick du fram och hälsade på den???
Hur var det på utställningen då roxanne?

Nej det gjorde jag inte (a)
Det var den bästa dagen i mitt liv (a)
Jag och min mamma klappade och fick holla i måånga illrar :)
Men det var ju första gången i mitt liv jag fick hålla i en iller (Hero) och han är ju ett år och har aödrig bitits förut. bara det att när jag håller i han så hugger han till mig i ansiktet :P Och sedan fick jag hålla i en liiiten illerhona som bet mig i handen, sedan vart jag lite nervös när en iller nosade på mig (a)
Men dagen för övrigt var helt fantastisk, min mamma gicvk runt och frågade mycket om dom små liven (bra tecken) --> tycker jag!
Jag har kommit fram till att jag vill bo där i Ösmo, det var riktigt fint där:)
Grattis till valpisarna Veronica.

GRATTIS VERONICA och MINI!!!
Dunder har gjort sott här. Så han vill nog komma hem när det passar matte hans. hihi
Mattias är sååå orolig för att han inte äter som han ska. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Åsa: Gosa riktigt ordentligt med Dunder från oss, innan du skickar hem honom!!!!
Åsa: Gör du nått särskilt imorgon? Min sista lediga dag…….kan komma ut när jag vaknat till imorgon =)
Amor vincit omnia
Annars kan jag komma efter jobbet på fredag eller lördag =)
Amor vincit omnia

Jag ska vara med barnen i skolan i morgon. Men är hemma efter 16.00. Annars kan du ta det efter det eller i helgen, vilket som känns bäst för dig. ;-)
Audiatur et altera pars
Vi får se hur jag gör, hör av mig =)
Amor vincit omnia

Japp, men hojta till på mobilen eller hemtelfonen. För jag har ingen el här hemma. Så det blir väldigt sporadiskt jag är ute nu. hihi
Audiatur et altera pars
Hej!
Jag heter Therese och har inte någon iller, men de verkar vara helt underbara små busfrön, så jag letar! Kan ni ge mig något tips? Hur är det med dina söta små knytten - år de bortlovade?
Ska på Karsferrets illerträff i Viskafors den 27:e så kanske kan jag ha lite tur där.
Ha det gott!
Hej Therese. Ev är en av de ljusa honorna till salu, har dock inte lovat bort någon förutom pojken ännu.
Amor vincit omnia

jag blir bara mer och mer valpsjuk:-( jag vill oxå ha en liten sötis hemma..föruton nisse och min son..dom är söta båda två..men en liten pälsboll som låter och leker hade inte varit fel
Åh, då är jag mycket intresserad av en liten hona!
Tidigare har jag haft många gnagare, fåglar och hund men inget mårddjur.
Jag bor i Göteborg så jag vet inte ens hur långt bort du är… men om du inte ångrar dig och vill behålla de små liven så når du mig på: tessign@yahoo.com
Mvh
Jag bor i Valbo som ligger strax utanför Gävle, ska skicka dig ett mejl också, här har du min mejladress chaoticas@passagen.se
Amor vincit omnia
Vem blir inte valpsjuk av och höra och se när valparna föds. =) Men det blir till och vänta på rätt valp innan vi slår till. Vet ju vad jag vill ha. =)

vad vill du ha då madde? blir lite nyfiken nu igen
Jag vill ha en liten pastell pojke från Klarsferrets. Men jag får nog vänta till nästa år. Men det gör inget om jag får vänta ett tag, vi har ju redan 2 pastellpojkar från klarsferret.
Lägg in fler bilder på valparna!! =) Dom var så otroligt söta!!
Det finns nya trådar med bilder, en för var dag. Överskriften är Minis valpar dag _ =)
Amor vincit omnia