Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 197 ggr
Lebo86
0

alergisk?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det har gått ett tag nu å ja vill väl inte inse de.. men ja får utslag av min lillkille… han brukar ligga runt nacken på mej ibland när han vill och då börjar de klia efter bara en liten stund sen får ja små prickar och blir röd.. lika dant har hänt på handleden.. vaknar alltid snorig å bara nyser varje morgon men sen går de över på dagen.. har varit såhär en tid nu. har haft han i ett år och de va inte så i början..

e ja alergisk???Förvånad

sarae
0

det e mycket möjligt att du är. låter som samma reaktioner jag har och jag e allergisk mot iller. Det är inte konstigt att du inte hade det från början, eftersom allergin utvecklas med tiden. Man e inte allergisk mot ett djur man inte vart i kontakt med, utan det utvecklas med tiden. för mig tog det ca 2 år, nu 3 år senare e jag fortfarande illerallergiker, men det hindrar mig inte från att ha massa pälsar ;)

Lebo86
0

men kan det utvecklas så jag blir ännu mer alergisk???

sarae
0

#2 kan kan det ja. Testa med allergi tabletter och hydrokortison salva. Clarityn finns receptfritt på apoteket, även lomudal, ögondroppar, annars finns det mer effektiv medicin att få på recept

Trissan
0

vad kostar allergi medicin? Oskyldig

NoraDede
0

jag vet att clarityn kan vara ganska dyr men det finns billigare märken som jag använder mot hästar och katter som funkar lika bra=)

wild_child__
0

Det finns massa tabletter för allergi, själv har jag gått på rubbet och tar nu bara några olika medecin sårter.

Tabletter : Cetirizin , Zyrlex , Kestine , Clarityn, Loratadin och Versal

De är några i tablett form sedan finns de ju reseptbelagda allergi medeciner, jag har ju pulmicort & bricanyl (astma dock också )
Hydrokortison salva som Sarae sa, lomudal och kortison nässpray, sedan har ja två diskus med, minns ej namnen bara :P + några kapsal som man lägger i en maskin som krossar kapseln och så andas man in, skit bra! 5 kapslar om dagen i 1 år för mig sedan försvann min värsta allergi.

( Tålde inget djurslag som liten! Var super allergisk)

Nu är det dock mest astman som sitter i och vissa utslag för viss mat och ibland djuren om dom slickar på mig eller speciellt river än…

Finns massa inom allergimedecin världen:P