Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 1289 ggr
Faxlin
0

Iller foder

Jag skulle vilja sammanställa en lista i bland artiklar sedan om foder och deras innehåll.

Så nu ber jag er alla om hjälp. Kan ni skriva av eran innehållsförteckning och ge den till mig. Bäst är väl att skriva in det i denna tråd så att alla kan se vilka sorter vi redan har på.

Delar upp dem i iller och kattmat. Så här vill jag bara ha de rena illermat sorterna.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Puttar upp även denna tråd lite.

Vore så glad om ni kunde hjälpa mig med innehållsförteckningen på erat iller foder.
Hade tänkt mig samma uppgifter som de jag börjat lagt in under tråden kattmat.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

ronja
0

ANF-FERRET

Innehållsdeklaration: kycklingmjöl, bryggeriris, malet fullkornsmajs, kycklingfett (konserverat med blandade tokoferoler och askorbypalmitat) majsglutenmjöl, rödbetsmassa, malet fullkornsvete, torkade hela ägg, fiskmjöl, bryggerijäst, naturliga smakämnen, lecitin, fiskolja, kalciumkarbonat, kaliumklorid, lysin (väsentlig aminosyra), metionin (väsentlig aminosyra), taurinsupplement, mangansulfat, niacin, kopparsulfat, biotinsupplement, tiaminmononitrat (B1-vitamin), A-vitaminsupplement, pyridoxinhydroklorid (B6-vitamin), riboflavinsupplement (B2-vitamin), B12-vitaminsupplement, askorbinsyra, D3-vitaminsupplement, folinsyra, kalciumjodat (jordkälla), menadionnatriumbisulfitkomplex (källa för K-vitaminaktivitet), natriumselenit (selenkälla).

Analys:

Protein 32.00%

Fett: 20.00%

Aska: 6,50%

Fiber: 3,00%

Vatten: 10,00%

Magnesium: 0,10%

Taurin: 0,10%

A-vitamin: 16,000 IU/kg

D3-vitamin: 800 IU/kg

E-vitamin: 80 IU/kg

Koppar (kopparsulfat): 8mg/kg

Faxlin
0

Tack så mycket för hjälpen.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

leo-
0

Vitakraft Ferret Complete  800gr

Mjöl av fågel, ris, fågelfett, majs, sockerbetaflis, äggpulver, fiskmjöl, jäst, lever av fågel, lecitin, vegetabiliskt fett, fiskolja, natriumklorid, kaliumklorid, kalciumkarbonat, L-lysin, DL-metionin

Innehållasanalys:

34,0% råprotein, 18,0% råfett, 2,5% växttråd ,6,0% aska, 24,6% kolhydrater, 1,10% kalcium, 0,80% fosfor,  0,50% natrium, 0,48% kalium

Tillsatser

14,000 i,E vitamin A, 2,000 i,E vitamin D3+, 170mg vitaminE, 2,2mg vitamin K, 10,0 mg vitamin B1, 10,0 mg vitamin B2, 9,0 mg vitamin B6, 120 mcg vitamin B12, 420mcg biotin, 75mg nicotinsyra, 12 mg pantotensyra, 2,100mgcholinclorid, 1,8 mg folsyra,35mg mangan, 120 mg zink, 370 mg järn, 18 mg koppar. 2mg  jod, 0,45 mg selen, med Eg godkända antioxidanter

Micke

Faxlin
0

Tackar leo.
Vad snälla ni är som hjälper mig.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

tessa
0

Hej!

Om du inte redan har innehållsförteckningen över Vitalin (dock på engelska eftersom jag är rädd för att översätta felaktigt), så kommer den här:

VITALIN:Fresh chicken and chicken meat meal, whole rice, herring meal, whole egg, chicken liver & suugar beet, vitamins & minerals.

Protein: 40%

Fett: 20%

Fibrer:2%

Aska: 10%

Vitamin A:27,000iu/kg

Vitamin D3: 1,500 iu/kg

Vitamin E: 175 iu/kg

Koppar: 18mg/kg

Mvh Tessan

Faxlin
0

Tackar för detta Tessan

Audiatur et altera pars

Shelby
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Innan hade jag bara Whiskas med nu blandar jag Whiskas junior (torrfoder) med XtraVital Premium (illertorrfoder från beaphar)

Xtravital:

Spannmål, kött och köttbiprodukter, oljor och fetter, äggprodukter, fisk och fisk-biprodukter och mineraler.

ps. Ronja växte påde på längden och på tvären, gick upp i vikt och fick mer muskler med bara Whiskas. Pälsen har blivit finare, blankare och "ogenomskinlig". (Pälsen var nästan genomskinlig när jag fick hem henne.) ds.

Madde
0

Puttar upp den här tråden i fall det finns fler illerfoder och lägga ut. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.