Guldklimpen
Har äntligen kommit hem, hem och hem.Vi är just nu hos killen i borlänge på mellan landning,Vi åkte hundra mil i går för att hämta klimpen,så vi landar här och samlar kraft för fortsatt resa hem till dalarna imorgon.Det är kärlek vid första ögonkastet för båda tror jag .Han låg så förnöjt i mitt knä igår när vi reste och blev kliad, snacka om att han njöt.Bet inte en ända gång förens idag, när jag skulle göra ren buren, förstår honom jag var på hans revir, men han blev tillrättavisad och sen var det bra.Igår när han fick komma till buren ifrån transport buren gjorde han glädje skutt det såg båda roligt och mysigt ut på samma gång.Huvudsaken så blev han glad.Längtar bara tills vi kommer hem och installerar oss ordentligt, ska snart in till stan och hanaaaaaaaandla iller saker.
vad skönt att han får komma till er. det är en lätnad att han får det bättre nu, den stackaren! Grattis och lycka till! :)

Vad kul att höra! Han får det nog bra hos er, och att få komma ifrån buren. Grattis till er båda! :)

Glöm inte att vi vill ha bilder! 
ja grattis till illern och som sagt vill vi se bilder =)

Grattis. Men bilder, bilder, bilder ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Grattis till eran nya familjemedlem! och håller med ovanstående, BILDER!=)
Bilder ja ,det får ni vänta på i så fall.Tänk om man hadde en digitalkamera…….Så får knäppa kort och framkalla först, tur killen har en scanner, så man kan få in dom på datorn.

jaha okej, du får önska dig en digitalkamera i julklapp;) hehe det är verkligen smidigt kan ja lova=)
#7 men känner du ingen du kan låna en kamera av då?

Vad skojigt att du äntligen har fått tag på en iller :)
Hade varit kul och ses framöver när han har instalerat sig och så. Har ju två busar som nog skulle ha nytta av att träffa lite andra illrar att buse med :)
Hade inte du hundar också? *nyfiken på om han gick ihop med hundarna* :)
Alltid kul när man skaffar sig en iller. dom e så underbara:D:D

Roligt! Grattis till tillökningen. Låter som om ni hittat en glad liten pojke! Lajbans! :)

Låter ju som att du hittat en riktigt fin iller! Inte alla som myser ihop sig så där direkt. Hoppas att resten av resan går bra nu och lycka till!
Lugn och fin ja,första dygnet ja nu har vi våra duster.Han biter så jäkla hårt bara men han vinner inte det gör jag.Tror jag iallafall håller i nackskinnet och säger nej och håller tills han har släppt och gäspat.Det visar sig.Vi har då kommit hem nu och först far pingisbollen i ett jehu och sedan illern.Nyss for kattsanden lång väg,han har haft halm i sin bur så jag hoppas han förstår att han ska göra sina behov där och inte bada i lådan. Ett plus är att han inte biter i fötterna utan i händerna, men man ska aldrig säga aldrig , det kommer säkert att hända det också.Ang hundarna så får dom bara nosa på varandra än, först täkte låta hundarna vänja sig och tappa intresset lite först.Tror att hundarna inte blir så uppspelta då, den yngsta tycker redan att det inte är så intressant längre.Illern är inte alls rädd för hundarna.

Så var smekmånaden slut :-)
Men se det positivt, det betyder att han känner sig hemma. hihi
Tycker det låter som om du gör helt rätt. Så bara var envisare än honom ska du se att det blir bra.
Att ta det lungt med hundarna låter också väldigt smart. Hoppas dock du kan hitta någon att låna en digitalkamera av snart så man får se honom :-)
Audiatur et altera pars

#14 Om han sätter sig utanför kan du lägga i små bajskorvar i lådan så han förstår vad man ska göra där. Molly och Daisy älskade att gräva i sanden om den var helt ren.. suck! ;)
Ja man ska aldrig säga aldrig.Grannen har varit och hälsat på, det slutade bett i armbågen och pojken fick ett bett i foten.Just nu är han över allt och ingen stans, på bordet och i bokhyllan än har han inte hittat till blomkrukorna men det gör han nog också snart.Men söt är han ändå.

haha, konstigt det där med illrar. De är verkligen söta trotts att de ibland driver en till vansinne. hihi
Audiatur et altera pars
Uppdaterar lite.I början hadde illern (gizmo) och jag lite duster, men det har då försvunnit mycket av det. Nu tar han tag men släpper när man säger nej. Dottern och gizmo har då funnit varandra ordentligt,Ni skulle sett idag när båda låg på golvet och busade.Gizmo for omkring och var hellycklig när dottern for runt på golvet som en tok.Gizmo biter inte flickan men mig testar han lite fortfarande.Pojken har blivit så säker så han har gått barfota här hemma.Så nu är gizmo charmtrollet här hemma.Gizmo var lite tunn tyckte jag när jag köpte honom, det har han tagit igen med råge, han har fått en liten kul mage nu, mycke söt sådan, och växt fast det har bara gått en vecka.Hundarna vill han gärna till, den äldsta går det super bra med, den yngre vill bara leka och är lite för hårdhänt med sina tassar.Gizmo har då inte skrikit och blivit rädd så hårdhänt kan han då inte vara, snarare tvärtom. Gizmo springer fram och tillbaka i sitt rör och hundarna leker tittut, ser både roligt och komist ut.Så en enbart lycklig familj, just nu!!!!!!!!

Coolt med hundarna, vad roligt! :)