Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 319 ggr
[Luna]
0

Dax för bebbar...?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag vill inte alls min luna bli klappad.

hon bits aldig annars men jag fick jag inte ens pilla på henne för hon högg mig. Hon vill inte käka men verkar ändå pigg. Vad tros??

Veronica
0

Låter som Mini i måndagskväll =) så det är nog nått på G, håller tummarna för att allt ska gå bra för er!

Amor vincit omnia

AmmiG
0

Håller hårt i mina tummar och hoppas det går bra. Många bebbar vill vi se!

GizmoGirlie
0

Ja jag tror det blir en hel del med den magen;) sitter spänt på msn och väntar medan du nu springer och kollar till henne:D

Så jag får boka in om 30 dagar ska jag komma juh om det bli ikväll:D

Love u

nisse
0

wow jag har hittat en människa som inte bor långt långt härifrån..hoppas det går bra med valpisarna:-)..såg att du bodde i lindås..jag har själv bott i nybro i flera år innan jag flyttade hit

[Luna]
0

vart bor du nu då?

nyfiken som jag är undrar jag *ler*

nisse
0

nu bor jag i vetlanda:-) blev så jätte glad när jag såg att det fanns med än jag i småland som har iller..och sen om vi vill ha en liten valp så kan vi kanske vända oss till dej..fast det kommer nog att dröja till dess..ska ha en från åsa antagligen nu på något sätt:-)

[Luna]
0

Idag bet hon mig igen. de går inte hål men hon vill inte ens att jag tar in handen i buren hon har nu. Hon verkar inte ha rört sin man och hennes mage ser ut att ha sjunkigt. Man ser hennes ryggrad eller vad man ska säga.

Ska jag bara låta henne vara? Jag måste väll kolla till så de går bra? Ska jag lixom visa henne att de är JAG som bestämmer eller ska hon få göra de tills de är klart? i buren har hon ett bo med lock. alltså de är en hål hon kan krypa in i. men ska jag kanske ta bort locket så jag kan se utan att öppna buren? jag blir så nervös nu.

-eM-
0

Jag är inte alls bra på det här med uppfödning, men skulle jag vara du skulle jag nog lyfta på locket och titta om det kanske ligger något där i. Glad

[Luna]
0

inga bebisar än men de är nog något på G.
Men nu kan jag hålla bättre kollpå henne utan locket.
Hon vill inte alls ha någon kontakt hon vill bara vara ensam. Så jag får försöka att inet störa henne så mycket så att hon känner ro.

AmmiG
0

Luna! Det bästa är att du försöker vara lugn och tar en sak i taget.

Byt ut bohuset mot en filt eller badlakan, som hon kan bädda ner sig i. Då är det lättare för dig att hålla lite koll på vad som händer. Kolla av att hon mår bra, när du gör rent i toalådan. Däremellan kan du sitta och småprata med henne, lite då och då, så vänjer hon sig vid att du är vid buren och blir inte lika stressad av det.

De flesta honor brukar bli lite sura och vilja vara ifred när det börjar bli dags. I värsta fall får man lyfta ur honan, när man gör rent, samtidigt kan man passa på att titta att allt är okey med henne.

Mvh Ammi

Madde
0

Hur har det gått LUNA?? Har det blivit några valpar än??? Är ju så nyfiken på hur många det blir. Skulle var kul och vara med om en födsel. Se hur det går till. Fast det lär ju inte hända hos mig dem närmaste 20 åren. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

AmmiG
0

Madde: Oftast brukar man missa födseln och rätt som det är piper det hos honan, när man ska titta till henne. Dom har en enastående förmåga att passa på när man inte är upptagen av annat, t.ex. sova, jobba, åkt och storhandlat osv…

Madde
0

Ok. Ja det är väl typiskt att man inte ska få vara med när det sker. Hehe. Men någon måste ju ha fått se på lite i alla fall. Eller gömmer dem sig under födseln?

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

AmmiG
0

Madde: Visst *L* Jag har varit med vid Sweeties två tidigare valpningar, suttit och servat henne med vatten och mat, mellan valparnas "ankomst".

Det är en underbar känsla, som är mycket svår att beskriva. När honan visar att hon vill ha en hos sig under valpningen, och dessutom tillåter att man rör vid de födda valparna, medans hon föder syskonen.