Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 859 ggr
NoraDede
0

hemma gjort=)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

varför köpa in när man kan ha tråkigt och kan göra sakerna själva=)

mina små syskon har vare på besök i 4 dagar och dom älskar att måla och då ville dom oxå att jag skulle göra de så då tyckte jag att varför inte göra något roligt poänggång.

NoraDede
0

denna är gjord med akryl färger

NoraDede
0

och denna har jag bara gjort i turschpennor=)

JossanH
0

men bilderna är väl avmålade va.. för jag känner nämligen en som har den första skylten.. ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

NoraDede
0

ja skyltarna finns men jag har sutte och målat av dom från data skärmen. och det är inte samma text som på orginal skyltarna sen har jag gjort en massa annat på bilderna som jag inte finns på orginalen

sofie
0

Jag har precis samma text på mina skyltar

[tiiia]
0

Tror inte att upphovsmakaren till orginalbilderna med exakt samma text kommer att bli särskillt lycklig det skulle iaf inte jag bli

NoraDede
0

#%ja det är då inte samma text på det jag målat som det är på bilderna jag har sutte och kollat på här på iFokus där dom lagts ut. sen har jag ju som sagt lagt till lite sträck här och där och tage bort några.

#6 ne men då kan man ju se det såhär, valphagar då som folk gör själva, du är dom ju oxå taskig mot företaget som bygger dom.

sen är det ju inte så att jag målar och säljer jag gjorde det för en rolig grejj…………………… men att andra ska koppa på denna sida det passa visst. enligt vissa

Velsan
0

Hon som gjort dem där får procent för varje klisterlapp som säljs, så tror inte hon blir så glad. Sen om du lagt till nått streck spelar ju ingen roll, för de ser ju precis lika ut ändå :P

Är ju skillnad på valphagar å pösar ås ånt. där hämtar man ju bara inspiration. Att rita av nåns teckning är ju en annan sak. Är väl roligare att komma på nått eget?

Sen vet jag inte om det gör nån skillnad på om det är för privat bruk eller om man säljer.

NoraDede
0

nej men jag ska skriva ut bilderna jag gått efter så ska ni få se att det inte alls är samma text och att jag ändrat illrarna i sig lite.

ska göra det så fort jag får tag i en skrivare då jag sj inte har någon.

jag har texemper inte dessa fula pikar på bokstäverna som det är på orginal texten.

NoraDede
0

här är dom kolla texten med mera så får ni se

NoraDede
0

här är den andra, jag har inte valt att ha denna text utan bara en stilren och rak. sen har jag lagt till streck och tage bort på illrarna

Alley-Pang
0

Vad spelar det för roll ifall man målar av om man bara har det för eget bruk? Hur många målar inte av tex Disneyfigurer för att göra skyltar av osv? Då klagar minsann ingen.

NoraDede
0

#12 tack för att du håller med mig här. kan ju ge telexemplet om saraes puffar. hon är den första som jag har sett på denna sida som säljer dessa, helt plötsligt skriver folk att dom sytt sånna sj med mera. då snor dom ju hennes ide och minskar hennes inkomst på det hela.

jag tycker att man ska göra som jag när man lägger ut bilder man inte vill att folk ska ta. då gör man ett kopierings skydd på dom helt enkelt.

sofie
0

#13 Man ska inte behöva sätta copyrigt på alla bilder man lägger upp här. Jag tycker att man frågar den som tagit bilden om det är okej att man tar den.

Velsan
0

svårt att kopieringsskydda ett klistermärke som man säljer :P men puffar är en annan sak som sagt. finns ju alla olika mängder av utföranden. En teckning är någons personliga. sen disney figurer är också lite annat tycker jag. de här e ju en privat persons egna teckning. jag skulle inte gilla om nån ritade av mina otto och ofelia tex. då kan man teckna sin egen uppfattning av iller enligt mig. jag skulle inte tycka det va kul att ta nåns annans´teckning heller.

[tiiia]
0

#13 vet många som sytt sådana innan hon börjat sy sånna. iofs inte på den här sidan.

lillspindeln
0

man får kopira av vilka bilder som hels allt ifrån monalisa till klister märken om man gör det för eget bruk men så fort som det säljs så är det olagligt

[tiiia]
0

läs artikeln "upphovsrätt" som ligger bland de senaste inläggen..

NoraDede
0

ja så länge det är för eget bruk får du göra det. du får inneha droger och bränna sprit oxå så länge det är för eget bryk det är samma sak

Lenore
0

#19 Inneha droger för eget bruk? Haha, du har inte hört talas om lagen om narkotikainnehav va? Och bränna sprit får du inte heller göra.

NoraDede
0

#20 du jag har jobbat med droger och knark så det där vet jag om. det roliga är att det finns flera olika lagar som går över varandra.

NoraDede
0

Kan någon vara vänlig att låsa denna tråd då jag anser att det bara blev skit av allt som vanligt på detta ifokus…

Lenore
0

Och jag har vänner som är dömda för narkotikainnehav. Du får inte lov att inneha droger vare sig för eget bruk eller för att sälja.

NoraDede
0

ja då har ju inte deras advokat kollat lagarna riktigt, men men som sagt jag har jobbat. du kan sitta och ta drog sprutor på plattan i stockholm eller på torget i sundsvall och snuten kan gå förbi utan att bry sig pågrund av denna anledning.

jag skulle även anmäla en person som satt och drogade på stan för ett år sedan men när jag ringde polisen så sa dom det att så länge dom inte säljer kan vi inget göra

Lenore
0

Att polisen inte åker ut och haffar snubbarna som knarkar beror inte på lagen. Det är straffbart endast att vara narkotikapåverkad (ringa narkotikabrott).
Jag skulle tro att det mer hänger på polisens bristande resurser.

NoraDede
0

jag kan inte kalla det bristande resurser när flera poliser sitter mittemot folk som trycker sprutor i armen.

Lenore
0

Kan inte svara på varför dem inte gör något åt det. Kanske beror på att dem inte får visitera folk hur som hellst, vad vet jag. What ever, det är olagligt att inneha eller vara påverkad av droger i alla fall. Så kvittar det om det bara är för eget bruk. Det klassas som ringa narkotikabrott.

[jenkass]
0

japp enligt sveriges lagar

NoraDede
0

ja som sagt så är det olika med lagarna men det hör inte hit jag sa abar ett exempel

kan en Sajtvärd låsa denna tråd åt mig?

Lenore
0

Det är OLAGLIGT att inneha droger. Det enda som kan göra det lagligt är om du har narkotikaklassat läkemedel på recept. Så det är ett felaktikt exempel i så fall.

NoraDede
0

ja men konstigt att jag har jobbat med detta då och jag fick höra det på alla föreläsningar vi hade av poliser och advokater, men men besserwissern har talat.

kan någon låsa tråden nu??????????

Inlägget är låst för nya kommentarer