Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 662 ggr
RobinB
0

Färgbyte?

Min maya har blivit jätteljus i pälsen från att va relativt mörk, ska jag va orolig? eller kan det va vinterpälsen

ViktorMarina
0

Det är nog vinterpälsen som kommit! Då får illrarna mer päls och blir ofta ljusare. Om illern har en mask i ansiktet blir den ofta mindre också, och på en del illrar varierar färgen väldigt mycket mellan sommar- och vinterpäls!

RobinB
0

då kan jag va ganska lugn då^^ trodde hon hade blivit lite tjock me men det är nog pälsen i så fall

ViktorMarina
0

de går ofta upp lite i vikt också, så det är möjligt att hon blivit lite tjock :P de "äter upp sig" lite inför vintern!

ferretgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är Lilleman ca 2 år gamal och innan han bytte pälsfärg. Han var född som en MultiColor.

ferretgirl
0

Och här är hur han såg ut strax innan han gick bort i juli i år. På detta fotot är han ca 5-5½ år gamal. Så du kan se vilken skillnad det är i färg på honom. Och han bytte inte till denna ljus färg förren han var dryga 2½ år när han bytte från vinterpäls till sommarpäls det året.

NoraDede
0

#4 #5 ja där ser man ju den stora skillnaden på färg ändringar dom kan göra=)

bnoffan
0

Molly byter färg rätt så kraftigt. Syns speciellt i ansiktet. Här är hon i december

bnoffan
0

Och så här såg hon ut i ansiktet i sommras. (Molly längst fram)

NoraDede
0

#8 oj vad mycket mörkare hon hade blivigt, men söt iaf=)

Norrskenets
0

#4/5 shit vilken skillnad=) vilken stilig kille han va..

#7/8 Saffi va sådär mörk från början men nu har hon blivit lite ljusare och lite fast bara lite mindre mask=) hon lär få tillbax den mörka masken igen till våren=)

Soffi
0

Ja, usch. nu kommer vinterpälsen. Lucifer har blivit grå! Nästan vit grå, och ser ut som en gammal gubbe. Inte snyggt :P

ferretgirl
0

Älskade själv min Lilleman, han var den sötaste iller som någon kan ha. Han har aldrig bitit en ända människa, men illrar som han inte kunde med skulle han alltid bråka med. Men det blev mest att han sa till, inte mer. En sådan iller får jag aldrig igen, han var för unik :-(

Norrskenets
0

#12 Huuga, han låter helt underbar juh=´( och så otroligt fin dessutom. Du har haft turen att få ha honom iaf=´)

ferretgirl
0

Jag tackar min lyckas stjärna varje dag jag fick ha honom. Han var lite speciell varje morgon när han ville ut. Jag har deras sovbur i samma rum som jag sover i, och varje morgon vid ca kl 04:30 tiden vaknade jag av att han stod på det översta planet och tittade på mig, så det var bara att gå upp och ta ut honom annarsbörjade han att skaka i gallret. Så jag tog ut honom, väl ute så låg han sen hos mig och sov tills dom andra ville gå ut fram emot 8-8:30 tiden. Han skulle ligga som en krans runt mitt huvud, eller ihopasnurrad under i min armhåla. Så han var deffenitivt speciell den illern, och jag lär aldrig få tillbaka en sådan iller igen

Norrskenets
0

Va härligt det lät, så mysigt det måste ha varit=), här försöker töserna bara ta sig under täcket och naffsa i tåna, konstigt då dom inte bryr sig om dom när man är vaken=S

Man ska aldrig säga aldrig, en dag kanske du får en iller som blir iaf nästintill som han=)

Vattunalle
0

vinterpälsen är här =D hahaha

Norrskenets
0

#16 bilder på fluffen?=)