Öronskabb
Vet någon om man kan se öronskabb tydligt med ett otoskop?
Har ett mikroskop, men det är så otympligt å meckigt att jag blir tokig på det, ett otoskop hade ju rent storleksmässigt varit perfekt…

Jag har ett mikroskåp (fickmikroskåp) som inte var speciellt dyrt och det är enormt bra. Det är 30 ggr förstoring och man ser äckeldjuren väldigt tydligt.
Det finns att köpa på www.sagitta.se
Jag tror att det kostar runt 95 kr + frakt.
aha…det låter ju inte helt fel…att släpa med sig ett mikoskop, som ändå krånglar i tid å otid känns ju sådär…
Så man ser alltså kläggdjuren tydligt med den? Då tror jag att jag ska beställa mig ett sånt istället…billigt var det ju!

jag såg allt tydligt, till och med de äckliga benen. Jag som varit så rädd att jag inte skulle se odjuren, men oj vad de INTE går att missa.

Ohh, vilken sida. Där måste man bara handla. Såg ett så läckert microskåp där. Inte dumt att inhandla till yran kanske ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

# 1 Det blir 239:- med frakt & moms
men det kan det väl vara värt! absolut

ja det står så LeeLoo, det gjorde det även för mig. Jag beställde ett fickmikroskåp och extralampor och det kostade 192 kr för mig med frakt. Jag hade via hemsidan fått veta att det skulle kosta mer. Men jag klagade inte på den billigare räkningen ;-)

Vi har ett vanligt förstorings glas och med det såg jag i alla fall att våra hade skabb.. men man får kolla länge och med bra ljus och hälst mot en vit bakgrund.

http://www.sagitta.se/humikro.html
Nu äntligen har jag beställt ett fickmikroskop!

#8 ett sånt där ska ja beställa när jag får pengar=), stog det hur mycket det skulle gå på? köpte du lampor på en gång?
putt

Har någon testat att se om de syns i lupp? (undrar vad luppar brukar ha för förstoring)

Köpte lampor på en gång & fick det för 202:-, har jag för mig!

#12 Okej, det ett bra pris=), får se om ja ska beställa ett till veckan ja också=)…kan komma till användning framöver