Bort med sakerna
Hejsan :D Nu kan ni skicka bilder på era illrar och jag kan kanske ta bort kopplera på era bilder :D Men ni kan skicka egentligen vilka bilder ni vill. Jag kan kanske klona bort saker och ting. Vissa blir bra, andra dåliga ^^ Sen kan jag göra sådär att bakrunden är svart och t ex illern är färg :) Skicka era bilder så få ni se ;)
MVH
/Linnéa

Jag tyckte det gick ganska bra ;) Får se hur du tycker :D
Vad fin den blev!
Duktigt!
Sara
Tack :D Skicka en bild du med ;)

Fin =)
golf.ifokus.se
Och här är #2 :D
Ingen som vill skicka in bild? ;)

Vilken färg? :P Vit? Typ som den på väggen? :)

Nerå, man jag vet bara inte vilken färg XD

Använd din fantasi :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Det är Photoshop, kloning. Alltså det är supersvårt att förklara, det är bäst att man testar själv ;) Jag lärde mig själv :P
Här får du din bild ;)

#17 installera adobe photoshop bara sen trycker du på kloningsstämpeln och håll in alt och klicka på bakgrunden som du vill klona, släpp sedan alt knappen och använd verktyget på platsen du att det klonade ska hamna.

#20 photoshop måste man köpa eller vara olaglig och ladda ned för att få. paint och photoshop är inte det minsta likt dessvärre.

Jag kör med corel photo house :P Ingick till vår första dator vi köpte för över 10 år sedan =)
golf.ifokus.se

#14: Så synd med rottisen. Men kattungen blev super fin. ;-)
Audiatur et altera pars

#25 okej, får se om jag hittar den då hehe=)
#29 guud vilken söt bild :)
#32 hihi, tack så mycket :)
Tar iller_tjejens bilder först ;) Känner inte illrarna så jag vet inte vad de har för färg under selen, men testade så får du se hur det blev ;)
Vovven, tyvärr orkar jag bara den här bilden :P Vart inge bra
X( Men iallafall :P
Din utställningsvovve, vart inte heller bra XD
Tog bara bort kopplet, det blev för svårt för en amatör som mig att försöka kruksa ut selen XD
Så den sista för iller_tjejen :) Tycker att den sista vart mest lyckad ;) Fina bilder :)
Tar dina bilder imorn skrollan. För nu ska jag sova :P

#38 det vart bra bilder iaf, förutom den sista som skulle va babyblå.. tycker nämligen inte om ros*usch* hoppas jag inte är jobbig
skrev: "Enfärgad bakgrund, ta det du tycker passar bäst(inte rosa) kanske baby blå". så gärna bäby blå om det går
Fina bilder men måste bara fråga varför gör du dom till .bmp?
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
antagligen för att de blir bmp när hon sparar ner dem och sen får de vara så :)
Precis. När jag sparar dem blir de bmp. Jag vill egetligen inte det ^^ Men njam nu blir det så :)
Jag kan ändra till blå, men är inte säker på att den blir lika bra. Jag tyckte att den vart bra med rosa bakgrund på illern ;)
#43 Om du tömmer dina cookies och temporära internetfiler så kan man ibland spara dom som jpg och gif istället :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

??? cookies och tempfiler har väl inget med vad den spara i för format?!
Ta "spara som" i Photoshop, Under det stället där du väljer namnet på filen väljer du vilket format du ska spara i. Finns även ett alternativ i arkiv som heter "save as for webb" där du kan spara som .jpg/gif samt välja komprimeringsgrad (välj största för bra kvalité).
.jpg är menat för internet, och är oftast rätt små bilder. I många program kan man även välja vilken komprimering du vill ha på bilderna. Ju lägre komprimering destå mindre blir filen, men även destå grynigare/sämre i kvalitén. Jpg och bmp funkar på denna sida, men inte så många andra. .gif borde åxå funka här, men .gif är från början ett internet-format menat för svart-vita bilder, medans jpg är för färgbilder.
Vill du spara en bild i bättre format, så kan du tex spara som .psd (tror jag photoshops grundformat kallas) eller .pdf (som är ett vektorbasetat format) eller allra bäst är kanske .tif eller .eps som är större format som inte sabbar bilderna (inte komprimerar).
Men får du en .jpg-bild och gör om den till ett annat format eller till en ny .jpg så är risken alltid att du förlorar information/kvalité eftersom -jpg är ett kompimerat och rätt dåligt format. Så det bästa, om man ska redigera bilder, är att få bilderna i ett tyngre/bättre format, tex .eps eller tiff, göra dina ändringar, och sen spara som antignen tiff, eps eller kanke komprimera det till -jpg.
På denna site kan man ladda upp otillåtna folformat (annat än jpg och bmp) genom att zippa dem först. Liten kurs här bara… sorry… jobbar med sånt här! :) Bra jobbat förrsten, snugga redigeringar!

#43 ja jag vill hellre ha bäby blå då jag inte tål rosa hehe så jag skulle va jätte tacksam om du kunde ändra det=)
#45 Jo men de kan ändra när man sparar ner filer från Internet.. Har man mycket "skräp" i temporary files tex kan det hända att man abra får som alternativ att spara ner bilderna som -bmp men om man tömmer kan man i många fall få upp fler alternativ igen..

#47> Allright, där ser man… Bra att veta! :-)
Okej, vad snällt :) jag väntar :)
Tyvärr hinner jag inte nu ^^ Får gå en dag till. Ska försöka hinna … :)
Okej skrollan, här har du dina bilder :) Först den söta lilla illern i snön :)
Sen har vi en liten bild, tyvärr :)
Och sen den sista, katten :)
Och nu till er alla andra, skicka bilder ;) Jag sitter ju och har tråkigt :)
den här skulle jag vilja ha en enfärgad bakgrund på.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

och den här skulle jag vilja ha utan hand.. ; )

tack så mycket, men om du ändå har tråkigt kanske jag kan hitta flera ;)
"kerran" här får du din bild ;) Vet inte om det var så du menade ^^ Säg hur du menade nu när du ser bilden :)

Storvreten kunde du ändra färgen till bäby blå på bild 38? blå färgen ska lixom va som på den här sidan som du ser längst upp, säg till om du inte förstår=)
Okej skrollan ;) Då kommer din fina bild på katt och iller först :)
iller_tjejen, nu har jag fixat, och jag tror att jag förstå. Du får se ;)
Ja, du skrollan, den här bilden var inte lätt enligt mig ;) Men du får se hur resultatet blev XD
haha, jag tycker den blev cool på katta : D

#62 Tack så hemskt mycket, den vart jättebra
Jag säger varsågod till båda två ;) Någon annan som vill skicka in bild? :)
min i inlägg #55… ; )

#67 Jag tror inte att det går, då kommer det se konstigt ut… sry ;)

Den här då, med enfärgad bakgrund?? ; )

babsan, här har du din första bild ;) Visste inte riktigt (som vanligt) hur du menade :P Men testade, och här är resultatet ;)
babsan, din sista bild ;) För den här gången :P

tack så jättemycke, dom blev jättebra =D
Min då, på Zahara..? 

puttar åt "kerran"
Ah, jag visste bara inte hur jag skulle göra med den :/ Den vart så tråkig när den vart enfärgad, så jag la dit en blomma. Se om du vill ha kvar den, annars tar jag bort den ;)
Självklart ;) Den vart lite konstig, men iallafall :P
hehe tack :D
Testade göra en effekt med ^^
Någon mer som vill ha sin bild redigerad? Och om jag har glömt någon så skriv inläggets siffra t ex #0.
Ingen? :)

Okej, jag gör den lite senare :)

åkeii ^^
Så, här är den :) Synd att den var liten, annars en fin bild :D
Testade göra den i samma som den innan, alltså i en effekt. Den vart häftig enligt mig :)

#79 vad tuff den blev=)
#88 ja häfftig blev den=)
Oj, du ska verkligen ha en eloge för dina fina jobb, jättebra resultat! Trist att en annan är helt oteknisk, för det finns ju massor man kan förbättra =)
Tänkte tigga till mig ett par bilder ;)
Ryt ifrån om du inte har lust såklart! Bara försök ta bort överflödiga ben och fötter ;)
Paulina
Gör en heltäckande bakgrund, popcornmaskinen är inte så vacker =) färg gör du som du vill med, litar på ditt goda omdömme ;)
Paulina
gärna något heltäckande här med, nu är jag klar!
Huvva vad jag är jobbig med dig..
Paulina

Tack alla som tycker jag gör fina bilder :D Det här är en sak som jag gillar att göra och så blir det ännu bättre att folk gillar det man gör :D
Här kommer ÅsaF's första bild :) Den vart inte så bra, vet inte vad den är för färg framme vid bröstet XD Jaja, något bättre kanske den vart XD
Din andra var fin nästan som den var… Testade ta bort handen och gjorde svart bakgrund. Jag tycker själv inte att den vart någon stor hit, men titta själv ;)

#97: Oh, den var underbar. Du om någon vet vad jag sörjer henne.
Tack vännen!
Audiatur et altera pars

#100 Allt för dig vännen!

#98: Den vart bra. Svårt att få henne vit i rätt nyans där på bröstet :-)
#99: Ja men exakt så ville jag ha henne. ;-)
Audiatur et altera pars

#99: Kan du göra denna med texten:
Husdjur med fart? (över huvudet)
Iller så klart! (under huvudet)
Audiatur et altera pars
Den här bilden var faktiskt riktig söt och fin innan, nu förstörde jag den bara XD Den var lite konstig, halsen vart ju så smal. Och dessutom vart bakgrunden konstig, men jag orkar inte bry mig ^^ Säg till om du tycker jag ska göra om den igen på ett annat sett :)

a.net här har du din fina bild :) Svansen var svår :P Du får se hur den ser ut. Vet ju (som jag säger på alla inlägg XD) hur hon ser ut när hon har mer hår där ^^
Aviendha (tror ditt namn stavas så ^^) Hör har du din första bild :) Den vart lite dålig uppe vid träden, fin iller och fin bild ;)
Tack så mycket! Det blev jättebra *impad*
Paulina

#101: Du är så gullig.
#104: Ja lite smal hals fick hon :-)
#105: Super fint. ;-)
Audiatur et altera pars

#105: Kan du göra en likadan som det står:
Hakuna Matatas
Illeruppfödning
Audiatur et altera pars

Yepp det kan jag göra. Vad vill du ha för bild? Samma som i #105?
Wikstr_m, jag önskar att du startar en egen tråd :)

#112 visst det kan jag göra, eller så kan folket maila mig. trodde inte precis att du skulle ta illa upp för att jag lånade din tråd med att lägga upp 2 bilder.
ja fyfan!
Ojj, nu vart jag helt förvirrad, allt snack gör mig förvirrad om vilka bilder jag ska göra XD Men ajg tror att jag bara har Aviendha's bilder kvar. :) Har här du din andra :) Jag gjorde en effekt på den ;) Säg om du gillar det eller inte, annars tar jag bort det :)

vilken tuff bild!=)

Det blev jättebra, tack =)

#111: Japp samma bild.
Men du starta en göra om tråd du med :-)
Audiatur et altera pars

#113 Jag tog inte illa upp, men jag vill att det är bara bilder jag gör om som hamnar här :) Jag tycker det blir så snurrigt annars.
Vad menar du med "ja fyfan"? Förklara det innan du går annars tar jag illa upp.
Aviendha's sista bild ;) Här kommer den. Gjorde också lite hokuspokus på den :) Se om du gillar :) Gjorde ingen enfärgad bakgrund.

storvreten, om jag inte får lägga upp bilder här som jag gjort. då ska du kanske be alla andra också sluta göra det? nu menar jag inte bilderna som dom ber dig göra om, utan dom som dom själv gjort om. tex bilden du har ovanför ditt inlägg?
åsaf, nej jag vill inte göra en tråd. då blir man kanske anklagad över att härma..*ironisk* men nej, jag tänker inte göra någon tråd. storvreten gör ju allt så bra.
Wikstr_m Jag förståt inte riktigt ditt översta, men om jag har fattat det rätt tycker du att dem som lägger in en bild spontant för att få den redigerad inte ska göra det? Jo, men jag frågar ju efter folk som ska lägga in sina bilder, alltså får alla göra det. Men att någon annan redigerar med är lite smått förvirrande och irreterande, inte illa menat :)
Tack för att du tycker at jag gör allt bra
^^

#118, ja det är okey, drf jag la upp den ju ;) tack =)
Någon annan som vill skicka in sin bild? :)

Gör sedan när datorn vill. Min dator är lite knepig så ibland vill den inte öppna bilderna, som nu.
tack så jättemycket för bilderna! roligt med att nu vara ägare till lite annorlunda foton *mallig*
Paulina
Wikstr_m tycker det är lite synd att du reagerar som du gör. Tycker absolut att du ska starta en egen tråd, varför skullev i säga att du härmar för? Är inte det lite omoget? Storvteten sa snällt att du kunde göra en egen, då tror jag varken hon elle rnågon annan hoppas på dig för att "härma" henne!
#126 Vad kul att du tycker så :) Skicka gärna in någon mer bild om du vill :)

#127, om SV inte tillåter mig att lägga in 2 bilder som jag provat göra om, varför ska då någon annan få göra det i inlägget ovanför henne/honom?
#129 Men spelar det någon roll? Varför hänga upp sig pådet för? kan du fixa och trixa med bilder som folk vill ha hjälp med och du tydligen är dukitg på det så är det väö bara att starta en tråf om det om du vill hjälpa folk med det.

#130 Jag hänger inte upp mig så otroligt mycket, känns bara jäkligt surt att en annan användare kunde lägga upp en bild som denne person gjort utan att få en tillsägelse av SV.
#131 Vilken är det? Säg t ex #0 Om du förstår.
Säger det igen, skicka in just eran bild ;)

#132, precis ovanför ditt inlägg i #119.. #118 för att vara mer exakt.
Oj, sorry, jag trodde det var du också ^^

#134, nepp det var inte jag. och om du hade kollat lite nogrannare så hade du sett att det inte var jag. men som sagt, jag tar inte illa upp av att du ber mig göra en egen tråd.
gjorde ju bara två bilder, och trodde inte att du skulle bli sne för det. shit the same, gjort är gjort. :)
#135 Men jag vart ju förvirrad XD Ja men jag antydde då att du skulle fortsätta att göra bilder :)

#136, nepp det tänkte jag inte. men det kunde ju inte du veta egentligen?
#137 Exakt ;)
Säger det igeeen :P Någon som vill skicka in en bild? :)
Nej, men precis. Men det skulel säkert uppskattas om du också gjorde bilder på en tråd!

Nje,, om jag skulle göra en så blir det nog på hif. brukar mest bara vara in här nu förtiden och kolla ingenting annat. var väl en miss att skriva tidigare idag.

kakan
Här kommer din bild :) Det var en mycket fin iller :)

förlåt alla för jag följde strömmen och la in babsans omgjorde bild här, men jag började göra den och updaterade inte sidan innan jag la in den så hann aldrig läsa alla önskningar om att starta egna sånnahär trådar…
golf.ifokus.se
tess860110 Här har du fin bild, vilken tiger du har på bilden ;) tyvärr kapade jag morrhåren
Men jaja ^^