ILLERBÖCKER

Fyra illerböcker tips till er.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ohh, vad jag skulle vilja ha alla dessa böcker.
Audiatur et altera pars

Usch, vad många böcker jag híttar på. Vill ha dem alla;-)
Audiatur et altera pars
Det var jättemånga böcker du hittade. Men alla är väl på engelska?? Vore kul om vi kunde ha lite böcker i sverige som var på svenska.
Hur är det med Iller Hemma, tillverkar dem den längre eller har dem slutat???
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ja, jag kan hålla med om att det vore skojigt med fler svenska böcker, men i brist på bröd får man äta limpa det sa alltid min mamma. ;-)
Men visst vore det skojigt om det dök upp någon ny bok på illermarknaden. (har funderat starkt på det faktiskt, man kanske skulle gå ihop ett par stycken och skriva en)
Audiatur et altera pars
#7: Jag har oxå tänkt på det. Skulle väl inte var helt omöjligt att skriva en bok. Och ha med en massa fina kort på illrar och så. 

Hmm, jag skriver du fotar. hihi
Audiatur et altera pars
#9: Ja så skulle man kunna göra. =)))

#9: Japp, så skulle man kunna göra.
Är dock lite osäker på om jag skriver tillräckligt bra för att greja det där med att fixa en bok.
Audiatur et altera pars

Ferret for Dummies är en helt suverän bok!! Jag fick den från en kompis i USa för ett par år sedan, och jag tröttnar aldrig på att kolla i den. Visserligen så får man ju tänka på att den är anpassad efter regler/lagar i USA (eller om det är england, kommer inte ihåg just nu) så allt funkar inte här i Sverige. Men det är ändå en helt klart läsvärd bok, och den är värd pengarna… om inte annat så för de helt underbara, skrattframkallande bilderna :)
#6 Iller hemma är slutsåld och någon ny upplaga är inte planerad, tyvärr.

Ja, det var som vi hade hört då. Taskigt för de nya illerägarna. Nu finns alltså ingen svensk bok att tillgå.
Audiatur et altera pars
Dom hade några Iller hemma böcker igår till salu. Så vi passa på att köpa oss en =)

Det var väl bra med tanke på att de inte ska tillverkas mer.
Audiatur et altera pars
Ja precis. Synd att en bra bok ska sluta tillverkas.

Samtidigt är det mycket som inte stämmer med lagar och förordningar och hur vi har iller i Sverige. Utan den är mer en direkt översättning från utlandet liksom.
Audiatur et altera pars

Jag såg förresten at en del av de utländska böckerna här över finns till bra priser inne på illercafe. Ni som är intresserade kan väl kika in där och beställa ur deras nya affär.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars
#18 Jaha okej.

Jag har den här boken på svenska hemma. Har köpt den i Växjö för inte så längen sen. Den kostade bara 15 kronor (från början kostade den 175 kronor) ett riktigt kap, och bra är den också. Den är skriven av en som har haft massor med illrar, därför är den jättebra…

Det är den dom har slutat tillverka. Den heter: Illern Hemma på svenska.
Men visst är den bra. Synd att de slutat med den.
Audiatur et altera pars
det är ju riktigt synd att den inte finns mer. vad ska alla nya illerägare hitta böcker. Inte alla som vill sälja sin bok direkt.

Hmm, nej det är ju något att fundera på. De får komma in hit och läsa på istället Madde. hihi
Audiatur et altera pars