Kiara + Dunder
Japp i dag satte jag ihop Kiara och Dunder. Men jag märkte alldeles innan Veronica kom med Dunder att Kiara börjat gå ner i brunsten.
Hoppas det inte spelar någon roll. Men som sagt var, nu blev det ett osäkert papper det här.
Dunder släpptes in till Kiara gick runt kolade in rummet ett par minuter. Allt medans Kiara sprang poppande efter honom. ;-)
Dunder nosade Kiara i baken, gick ett halvt varv runt rummet.
Och sedan gick han med bestämda steg fram till Kiara, högg tag i hennes nacke och drog in henne under soffan. ;-)
Allt från det att han släpptes ut ur buren och fram tills de var under soffan tog inte ens fem minuter. ;-)
Och ja, där är de än. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja, då är det väl bara att hålla tummarna extra hårt! Phuu, vilken pärs detta kommer att bli.

hoppas att det blir några små då:-)

Hoppas det blir många småttingar hemma hos dig Åsa :)

Hoppas det blir många småttingar hemma hos dig Åsa :)

Hoppas att det blir små pluttizar =0)

Ja, det hoppas jag också. Men den som lever får se. Han är helt klart på henne HELA tiden i alla fall.
Har varit ute och slipat rost på min häckiga volvo i dag. Så med jämna mellanrum har jag varit in och tittat till dem. Och de har varit ett stadigt tag i nacken under soffan varje gång. hihi
Audiatur et altera pars
Det låter ju lovande, grabben gör ju vad han kan och Kiara motar inte bort honom.
Jag har sett små honor, ge stora killar på nöten, när honorna inte tyckt det varit dags.
Ja, han är väldigt mycket för honor min Klump =) När han väl fått tag i en tjej släpper han henne inte i första taget…..eller ……jag ändrar det där…..när han får tag i en annan iller så släpper han den inte i första taget, oavsett om det är en brunstig hona, kastrerad hane eller kastrerad hona =)))
Både Mini och Stella bråkade lite med honom innan de blev fogliga, men det gjorde bara att han ville ännu mera!
Hoppas det går bra för dem….saknar min lille Klump…..vem ska nu följa med på promenaden ikväll? Krama honom från mig, om han har tid förstås =)
Amor vincit omnia

haha, ska försöka hinna på honom när han kommer fram från soffan nästa gång;-)
Audiatur et altera pars

HOPPAS Åsa :D:D 

Japp lite uppdatering. Nu har de i alla fall suttit fast. Så nu vet vi att de har parat sig i alla fall. Så i dag blir den dag jag räknar på. hihi
Sedan har Dunder numera lyckats få Mattias att bli hyper orolig. Han är såå smal. Har försökt att förklara att just nu vill han bara en sak, vilket han gör ofta mycket och läänge. Det tar på herrns krafter kan jag säga. men han är ändå orolig.
Kiara har numera lite dåligt om päls i ett par regioner av nacken. men inget hål i skinnet ännu. ;-)
Hon såg rätt sliten ut hon också. hihi
Tror inte hon är riktigt van med den intensiva uppvaktning hon fått av Dunder. hehe
Audiatur et altera pars

kan se dom två med varsin cigg i mungipan ute på gräset..haha vilken tur att våra män inte inte går i brunst..eller gör dom det? haha.
hoppas nu att det blir små mörka fina valpisar..hur länge räknar man?
Ja, herrn är lite smal över magen, det bara sa schvisch så försvann vinterhullet när han började kurtisera med damer. Han har inte hunnit lägga på sig så mycket heller, fast han äter som en häst, det är hans skål jag får fylla på mest i om man bortser från Minis. Just nu har han väl bara en sak i huvudet……Kiara!
Skönt att du iallafall sett en parning nu, men jag tror säkert att han fick till det igår också, för han ger inte upp i första taget =) Men det är ju bara en dag, och det är ju iallafall +/- 2 dagar så det spelar ingen större roll =)
Amor vincit omnia

Du räknar mellan 40 till 44, eller 41-45 lite beroende på vem man frågar. hihi
Men Kiara fick fem dagar för tidigt förrut alltså dag 35, det är alltså fem dagar före första dagen. Så man vet aldrig. De kan luras fint de små liven. ;-)
Men Mattias har reagerat på att de inte ätit speciellt mycket alls. Har nästan inte försvunnit något i mat väg. Så nu ville han att vi skulle sära på dem i natt så att Dunder får ta sig tid att äta. hihi
Audiatur et altera pars
#11 Stackars Mattias.
Är hon sliten gumman, inte konstigt, hon har ju fått träffat en kille med uthållighet. 
#14 Jag räknar alltid, på dagen 6 veckor (=42dgr) + - 3 dgr. Om jag vet exakt när dom satt ihop första gången. Annars räknar jag 6 veckor från första/sista tänkbara dag, däremellan ska valparna födas.

Ena kommer att bli min (a) 
(hoppas) mahah

haha, ja Roxanne vi hoppas både du och jag. hihi
Audiatur et altera pars

En grävling!!!

*Asg* Ja jusst ja också -eM-s grävling får vi inte glömma. hihi
Audiatur et altera pars

Absolut inte :D

**DUNDER FÅR BERÖMM!!!
**Japp, Mattias hälsar berömmet till dig Veronica. Dunder är den enda hanen som inte bitit honom någonsin. Han vill bara pussas säger han. ;-)
Audiatur et altera pars
OJ då måste jag hålla tummarna på att det blev något av parningen. =) Så vi får ta lite kort på valpisarna i sommar. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Japp, håll båda tummarna. Om tummhållningen lyckas kommer juni bli en stooor månad för mig. Med Bellas kull runt den 4:e och Kiaras runt den 17:e. Och går allt som det ska kommer alla valpköpare bli glada runt den 13.e och 26:e augusti, lite beroende på vilken kull man väntar sin bebis ifrån.
Detta innebär i alla fall att vi som ska på husvagns semester vecka 30 och 31 kommer få två valpkullar med oss. hihi
Audiatur et altera pars

Japps åsa! :D Åhh jag vill lixom ha ett litet klar tecken redan nu från min kära mor 

#25: Verkar som om du får svårt med det. Men ge inte upp det är ju en tid kvar innan de föds;-)
Audiatur et altera pars

underbara är dom båda, väldigt mörk va han dunder och kiara är ganska örk hon med..det blir nog vackra valpisar dom får.
#27 Det tror jag också. Har sett båda i verkligheten, vilket par!

Åh, jag längtar! Hämtade ju hem min prinsessa Mammalolo 28 augusti :) Bästa månaden för mig! Då är man ledig och allt!

Du är inte ensam att lääängta -eM-.
Audiatur et altera pars

Nej det är du inte (a)
Jag känner på mig om jag känner min mamma rätt så tror jag till 100% att jag kommer att få en! Och hon vill ringa och prata med dig Åsa :) (ställa frågor) eftersom att hon inte tror mig :@ :P:P ;)

jag längtar efter bebis nu:-( iller bebbe då

#33. ska du ha från Kiara Nisse?:P

ja det ska jag:-)

awiiie! jag oxå (kanske)

vaför bara kanske?? för din mamma inte vill eller?
jag längtar så mycket nu.

haha jappsi :)
Men snart :)jag tror att jag kommer att få snart! :)
samma om jag nu får!

så jag är inte den enda med valpsjukan nu..bra att veta:-) det ska bli så kul med en liten till i familjen

ååååååh :D jag vill oxå jag vill att de ska vara 100 % säkert!
Men vi var iaf på illerutställningen i lördags :)
Min mamma och jag höll i illrar och min mamma tyckte till och med att ena där var riktigt söt, och hon frågade saker om dom!
så min mamma tvekar lte grann bara :)

ok men det släpper snart.min mamma tror dom vampyrer men jag hade aldrig tänkt att fråga henne om det..jag flyttade hemmifrån för 10år sen..haha vi bestämmer själva min man och jag så tji på min mamma.