Varför?
Min lilla Max brukar strecka ner huvudet i vattnet (vattenskålen) och köra runt några varv. Varför gör illrar så? För att se vad som kan finnas där i den konstiga skålen eller bara för att få matte att skratta?
Min Lillan har också en egenhet, Hon stoppar ner tassen i vattenskålen och slickar sedan av vattnet från den =)
Amor vincit omnia

Hihi…En liten prinsessa som inte vill skita ner sig för mycket kanske… 
Jesse använder tassen och skvätter ur hela skålen. Inte poppis hos matte!

haha, har också illrar som doppar hela huvudet. Särskilt kul är det om man sätter in en isbit i vattenskålen. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Eller fyller vatten i diskhon. Hade ett gäng valpar för några år sedan, som älskade att dyka efter ploppen. Dom dök och simmade av bara attan under vatten.

Valpisarna 2004 de hade en diskbalja som de svalkade sig i på semestern. De flesta bara älskade att fjanta omkring i den. Vi lade i små bollar och liknande och de for fram som idioter i den så att vattnet skvätte. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Visst är det vansinnigt roligt att se dom fara omkring i vattnet! Synd bara att dom inte kan vara lika glada när man någon enstaka gång, varannat - vartredje år ska bada dom!
Criss här hemma är nere i hela skålen varje dag med överkroppen. Idag när jag skulle ta upp honom och mysa var han blöt ända ner till baktassarna. =) Han är helt galen i vatten: Så när balkongen är fixad så kommer det bli bada av för hans del på balkongen. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Hihi ja tänk om ted hade varit så glad i vatten.. Ne har man han i famnen och sätter på en kran av någon anledning så har man på två röda en iller som gömmer sig under håret i nacken!! Sen vägrar han släppa taget tills kranen är avstängt!! hurr hemska matte man kan ju bli ren!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
TottsiGirl: Det är bara därför att han tror att du ska bada honom!
Gör iordning en balja på golvet och låt honom upptäcka den själv eller fyll i diskhon innan du tar upp honom på bänken och låter honom undersöka utan att du håller i honom. Det är något helt annat än att tvingas bada! 
Jo ja har ju förståt att han tror ja ska blöta ner honom! hihi men de ser ju bara så kul ut när han får sån raket fart upp på axeln
Men jag tänkte ja skulle skaffa en balja att ha på balkongen i sommar när de bli varmt så han kan få ta sig ett dopp om han vill :) Får vi se kanske de kan bli ett litet blötdjur av honom oxå :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jag vet inte om jag tycker det är så kul. Här brukar man bli alldeles randig om armarna, ifall man har en iller i famnen, när man vrider på vattenkranen. 
Men bada balja på köksbolvet är jätteroligt, sedan far dom som galningar, rullar och gnossar mot badlakanet som ligger under.
Tråkigt nog för dom så får dom inte bada så ofta, för att inte huden ska torka ut och ge klåda.