Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 279 ggr
TottsiGirl
0

Nu är det Ted som spyr :(

Hejsan!

Nu när jag kom hem från jobbet kl 7 hörde jag lite konstiga ljud från en av papperspåsarna i köket och där inne satt ted och spydde!!
Det såg ut som om det var osmält mat som kom upp igen och jag reagerade på att jag tyckte han hade ätit ovanligt mycket under dagen. Drirekt efteråt drack han lite vatten iaf men jag ska kolla honom noga under kvällen! Har ingen parafinolja hemma men jag tänkte rusa iväg och köpa det nu innan kl 8a men hur mycke/lite olja ska man ge dom små?
Eller kan det oxå vara så att han helt enkelt bara ätit för mycket och mått illa av den anledningen??

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

AmmiG
0

Hoppas du redan gett dig av till Apoteket. Tycker det bör finnas någon form av doseringsanvisning på förpackningen.

Har du hittat fler ställen han spytt på? Kan ju vara något han fått i sig som funnits i påsen (vet ju inte vad det var för påse).

AmmiG
0

Teddan var iaf förr rätt matglad och kan ha ätit för fort. Hårboll är oxå tänkbart, men jag tycker du ska hålla noga koll på honom. 

Du kan försöka ge honom något, som du vet han gillar och se om han spyr upp det. Spyr han då, ringer du vet. och begär akuttid. Hoppas du inte behöver ringa!

TottsiGirl
0

Sådär hemma från apoteket doseringen som står på flaskan är Katt 2-10 ml beroende på kroppvikt så de verkar som om dom inte behöver få så mycke.. Ska gå å försöka truga i honom detta nu sen ska vi se om favoriten vattenmelon fungerar… Håller er uppdaterade

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Madde
0

Hoppas att allt blir bra med ted. Håller tummarna riktigt ordentligt nu.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

TottsiGirl
0

Nu har han fått parafinoljan och den slank ju ner helt utan problem. Men jag tycker allt att han är lite slö men vem är inte det efter att ha spytt..Så nu går de tom bra att ligga i mattes knä och sova de tillhör inte vanligheterna…

Men nu ska vänta lite och se hur det går sen ska jag försöka med lite vattenmelon tän kte jag.. Men bör man försöka truga i honom lite vatten eller ska man vänta och se om han dricker självmant??

AmmiG
0

Tycker inte om att han är slö!

Vätska behöver han, så försök truga i honom. Kan vara lite intressantare om du tillsätter några droppar vetegroddsolja eller annat flytande smaskigt (om du inte har olja hemma).

TottsiGirl
0

Försökte nu med lite vanligt vatten först utan nån olja eller nått och de drack han allt en del av han verkade inte jättetörstig men han stod och lapade en liten stund iaf.. SÅ nu ska ja försöka hålla sten koll på honom men för en studn sedan smet han ner på golvet (då dög inte mattes knä längre) å började tugga på sina bollar och var på lite lekhumör iaf.. Men som sagt ja ska kolla honom och verkar de inte bättre så får de blir veterinären imorrn!! Nu va de ju iaf snart 2 timmar sen han spydde senast men ja ska försöka få honom att äta nått nu oxå…

AmmiG
0

Gör så, för har han svalt något och spyr upp maten…då kan du inte vänta till imorgon! Håller tummar, tår och tassar här, för att det går bra!

TottsiGirl
0

Nu har han fått lite katt torrfoder som han får som godis i vanliga fall och de verkar iaf fortfarande smaka gott för han mumsar och äter håller bara tummarna för att han får behålla maten!

Men bör man ge mer parafinolja nån gång under natten eller har han fått så han klarar sig??

TottsiGirl
0

Om han nu skulle börja spy inatt vad ska jag göra då! Blå Stjärna har ju ingen illerveterinär där mitt i natten :(

AmmiG
0

TottsiGirl: Du har loggat ut, men jag lägger dessa rader ifall du loggar in igen. 

#9 Vet inte hur mycket man törs ge. Han kan ju få rännskita och det är ju inte heller så bra. Om han skiter, så passerar ju maten. Gör han det inte, så misstänker jag att han spyr istället och då måste du in med honom.

#10 Du kan ändå inte vänta, om han börjar spy upp maten. Dom har troligtvis en jourhavande smådjursveterinär. Det kan vara någon illerkunnig veterinär som har jour :)

Pussa Teddan

TottsiGirl
0

Godmorgon!

Ted har inte spytt nått mer därimot så har han varit på lådan och han har blivit lite lös i magen av oljan men jag kunde inte se nått föremål i avföringen iaf.. Han äter fortfarande "godiset" vi ger honom och de har han fått behålla och i morse drack han lite oxå när dumma matte ruskade upp honom så han inte fick sova.. Men när Krisitian var uppe då va de rull rulle på ted iaf sa han och inatt har ja hört hans pingelboll röra på sig så jag hoppas att det bara var någon hårboll eller nått och att de inte händer nått under dagen när jag inte är hemma..

Sara
0

Ibland har det hänt att mina illrar spytt utan "anledning" alltså de har varit för gluppska och inte tuggat maten nästan nått. Jag tror det är ganska vanligt (om man har matmonster).

Skönt att det löste sig!

Sara