Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 376 ggr
domiino
0

Dreglande iller...

En gågn i veckan har jag och min mamma en iller-tortyr-dag för illrarna. Detta innebär kloklippning, rensning av öronen, vikt kontroll och ibland en stund i badet. Meddans vi tar deras öron ger vi dem furowhite.. idag när mamma tog gusgus så fick han väl lite mersmak på furowhiten så han glupskade i sig ganska mycket.. i alla fall, när vi skulle lyfta upp honom till vågen ser jag en liten sträng av godiset ur hans mungipa så jag håller handen under honom så att det inte hamnar på golvet. När jag tittar på gusgus hänger han där i min famn, med ett ansiktsuttryck som ser ut som att han varit i hemmelen och med tungan ute, och helst plötsligt börjar han dregla på mig! vilken syn! det var inte bara några droppar utan verkligen dreggel!

Angel blev så glad över att han fick furoton så han ramlade av våg skålen och var påväg att ramla av bordet med ( han hade antagligen slumrat till meddans han åt)..

är det någon här som har en dreglande iller? vore kul att veta om det är vanligt eller så?Räcka ut tungan

AmmiG
0

Har inte råkat ut för det själv.

Däremot hade en bekant en lite otrevlig upplevelse. Deras iller gav sig på en padda. Paddor har ett giftigt sekret på kroppen, som dom försvarar sig med. När han tog paddan fick han i sig av detta sekret och mådde inte speciellt bra. Han drägglade eller rättare sagt fradgade och spottade resten av dagen.

Motgift finns inte, så det var bara att avvakta och se till att han i första hand drack mycket och att han även fick i sig mat.

Faxlin
0

Nej jag har aldrig haft en dregglande iller. Så jag ser fram emot att höra om ni andra haft det. Jag kanske inte bjudit på något som är tillräckligt gott. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

DG
0

Hapsis dreglade lite igår när hon hittade en torkad köttbit och när jag försökte dra den ur hennes mun. Den va verkligen jättehårt och torrt så jag va rädd hon kunde kvävas.

Madde
0

Här har vi inte vad jag vet haft dregglande illrar. Men mycket är det ju som man inte ser när man sover och jobbar tyvärr.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Bonzo
0

Ingen dregglande iller här heller….men en katt som brukar dreggla rejält när man gosar med han! Det droppar ur truten på han!!! Räcka ut tungan

Madde
0

#5: *Asgarv.* Det kan jag se framför mig hur katten dreglar. =)

När vi hade en labrador då var det dreggel på golvet varje gång han såg mat. Så var man inte försiktig så kunde man halka när man var lite snabb. Hehe

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

TottsiGirl
0

Dregglande iller har inte jag heller upplevt har dock en kompis som oxå har en dregglande katt.. Ser för härligt ut.. :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."