Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 738 ggr
Theres
0

OT Boende!

Hjälp mig hitta lägenhet/boende eller vad som i sthlm med omnejd.
Det gäller mig och mina 3 illrar…och 3 råttor.

Någon som vill ha 7 inneboende? :P

golf.ifokus.se

Fruttisen
0

Om du hittar en BRA bostadsrätt till mig, pojkvännen och pillrarna först, kan jag kolla åt dig sen! :P

Theres
0

Vi kan bo tillsammans xD Så slipper vi leta så mycket.

golf.ifokus.se

Faxlin
0

Ja Stockholm med omnejd, det var inte direkt lättaste att hitta. Här omkring mig finns det mycket lägenheter dock :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Soffi
0

Gå in på blocket och sök andrahand, eller bopunkten.se

Det var på så sätt jag fick min lägenhet, flyttar in på måndag :) Visst att andrahand inte är det roligaste, men det är i alla fall en start. Campa framför blocket och ring på en annons så fort den kommer in, efter 30 min är den uthyrd…

Theres
0

Alltså, jag har hittat en lägenhet i Täby som har en månadshyra på bara 1803 kr, och man får ha djur där =) Bara det att den kostar 750 000 kr… och jag har inget jobb så kan inte ta något lån, men sen hittade jag ett jobb i Täby… på ett hunddagis :D Så jag hoppas jag får det =)

golf.ifokus.se

Soffi
0

Aha, du söker bostadsrätt?

Theres
0

Något att hyra egentligen… men blev kär i den lägenheten jag såg… ligger i ett område där jag har en kompis… jag som aldrig i hela mitt liv skulle bo i lägenhet xD

golf.ifokus.se

NoraDede
0

#7 hehe man brukar säga så sen sitter man där i en lägenhet iaf=P

bnoffan
0

#5 Sen får du räkna med lite extra eftersom det i princip alltid är budgivning! Hade en kompis som köpte lägenhet i trångsund. Budningen började på 700.000 och slutade på närmare 900.000

smurfb
0

Man får nog ha lite tur.. vi köpte en trea i högdalen för 575.000kr.. det va ingen budgivning för det va stambyte 3 månader efter inflyttningen … stammbyte är ett helvete men såhär i efterhand är man ju glad att man spara ett par 100k =)

bnoffan
0

#10 Haha ja mycket tur skulle jag nog faktiskt vilja påstå att ni haft! ;)

Pandae
0

det blev budgivning på vår lägenhet, men han som budade över verkade krånlig så de blev ändå utgångspriset som min pojkvän gav (670.000:-)…:D

Låter skoj att jobba på ett hunddagis:D jag håller tummarna för dig! =)

Theres
0

Igår lär allt som en jättebra idé… men idag vet jag inte om jag vill flytta :S I love Nybro. Men I love Täby too… hunddagis låter skitskoj, det finns inget sånt jobb här, det finns bara där… pojkvännen bor där… alla andra bor här :S:S:S:S

golf.ifokus.se

bnoffan
0

#13 Du kan ju alltid försöka hitta en 2:a handslägenhet. Trivs du inte så går det ju lätt att dra hemåt igen. ;) Men klart du ska testa någonting nytt!