OT Boende!
Hjälp mig hitta lägenhet/boende eller vad som i sthlm med omnejd.
Det gäller mig och mina 3 illrar…och 3 råttor.
Någon som vill ha 7 inneboende? :P
golf.ifokus.se

Om du hittar en BRA bostadsrätt till mig, pojkvännen och pillrarna först, kan jag kolla åt dig sen! :P

Vi kan bo tillsammans xD Så slipper vi leta så mycket.
golf.ifokus.se

Ja Stockholm med omnejd, det var inte direkt lättaste att hitta. Här omkring mig finns det mycket lägenheter dock :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Gå in på blocket och sök andrahand, eller bopunkten.se
Det var på så sätt jag fick min lägenhet, flyttar in på måndag :) Visst att andrahand inte är det roligaste, men det är i alla fall en start. Campa framför blocket och ring på en annons så fort den kommer in, efter 30 min är den uthyrd…

Alltså, jag har hittat en lägenhet i Täby som har en månadshyra på bara 1803 kr, och man får ha djur där =) Bara det att den kostar 750 000 kr… och jag har inget jobb så kan inte ta något lån, men sen hittade jag ett jobb i Täby… på ett hunddagis :D Så jag hoppas jag får det =)
golf.ifokus.se

Aha, du söker bostadsrätt?

Något att hyra egentligen… men blev kär i den lägenheten jag såg… ligger i ett område där jag har en kompis… jag som aldrig i hela mitt liv skulle bo i lägenhet xD
golf.ifokus.se
#7 hehe man brukar säga så sen sitter man där i en lägenhet iaf=P

#5 Sen får du räkna med lite extra eftersom det i princip alltid är budgivning! Hade en kompis som köpte lägenhet i trångsund. Budningen började på 700.000 och slutade på närmare 900.000

Man får nog ha lite tur.. vi köpte en trea i högdalen för 575.000kr.. det va ingen budgivning för det va stambyte 3 månader efter inflyttningen … stammbyte är ett helvete men såhär i efterhand är man ju glad att man spara ett par 100k =)

#10 Haha ja mycket tur skulle jag nog faktiskt vilja påstå att ni haft! ;)
det blev budgivning på vår lägenhet, men han som budade över verkade krånlig så de blev ändå utgångspriset som min pojkvän gav (670.000:-)…:D
Låter skoj att jobba på ett hunddagis:D jag håller tummarna för dig! =)

Igår lär allt som en jättebra idé… men idag vet jag inte om jag vill flytta :S I love Nybro. Men I love Täby too… hunddagis låter skitskoj, det finns inget sånt jobb här, det finns bara där… pojkvännen bor där… alla andra bor här :S:S:S:S
golf.ifokus.se

#13 Du kan ju alltid försöka hitta en 2:a handslägenhet. Trivs du inte så går det ju lätt att dra hemåt igen. ;) Men klart du ska testa någonting nytt!