Nya utegĂ„rden igen đ
Lyyyyx đ
KÀrlek, Àrlighet & respekt. 

SĂ„ bortskĂ€mda đ
/ Veronica, sajtvÀrd för Iller.iFokus
Men guud va fint!! đź Jag önskar att mina illrar kunde fĂ„ ha det sĂ„ med ! . SvĂ„rt bara nĂ€r man bor i en lĂ€genhet mitt i stan .. đ dom fĂ„r nöja sig med skogspromenader Ă€n sĂ„ lĂ€nge . đ
Medis pĂ„ Socialt stöd iFokus . âïž

à h vad fint Jossan! Vad blev kostnaden för virket till hela voljÀren? Köpte ni pÄ Bauhaus?
Ărligt talat sĂ„ vet jag inte riktigt đł det Ă€r köpt pĂ„ typ XXL Bygg som ligger mycket nĂ€rmre för oss. Kanske kan virket ha kostat runt 3000:- spĂ€nn..? Sen allt nĂ€t pĂ„ det. Och skruv.. Och nitar đ
SajtvÀrd pÄ Iller.ifokus

hehe jag tror inte riktigt att man vill veta slutsumman sjÀlv men samtidigt det Àr dom ju ÀndÄ vÀrda :)
Köpte ni nÀtet pÄ biltema? och hur mÄnga gick Ät? (Kostar 529:- per rulle)
GrÀvde du ner nÀt eller bara direkt pÄ marken? (kommer inte ihÄg)

Ja det lÄter som en trolig kostnad, det e himla dyrt att bygga voljÀr. Vi bygger om vÄr inglasade balkong till chipparna just nu och bara en sektion plus tak gick pÄ tusen spÀnn!
#10 jepp biltema. Har dock gjort bur till kanin, vaktlar och hĂ€gnat in 11kvm i ladan till illrarna sĂ„ har gjort av med sjuka mĂ€ngder nĂ€t i sommar đł NĂ€tade botten i vĂ„ras, la pĂ„ lerjord, matjord, gjorde 2 kullar av lerjord/tuvor och sĂ„dde grĂ€s. NĂ€tet Ă€r alltsĂ„ inte nedgrĂ€vt men vi har lagt jord över.
SajtvÀrd pÄ Iller.ifokus
Det Ă€r verkligen jĂ€tte fint! (Byggde ett liknande till hönsen, vi inredde det och gjorde reden som sĂ„g ut som hobbit hĂ„lor. Det stannade fint i ungefĂ€r en vecka och sedan var allt grĂ€s bortaâŠcx )
#14 höns gĂ„r ju rĂ€tt snabbt fram och förstör all vĂ€xtlighet đđ har ocksĂ„ höns, men de gĂ„r löst. Ska bygga en hönsgĂ„rd nu i vĂ„r/sommar dĂ„ vi fĂ„tt en tagen av rĂ€ven och en av höken..
SajtvÀrd pÄ Iller.ifokus
Vi fick den sista genbanken frÄn vÄra renrasiga hedemora hönor i Är vilket kom som en total överaskning, vi fick 6 stycken men pga att skabb kom till oss i sommras sÄ blev de flesta tagna av hungriga rÀvar, sÄ efter att vi sedan i slutet av sommaren totalt hade förlorat 14 höns sÄ var vi i ett ganska akut behov av en ordentlig hönsgÄrd, enda problemet Àr att de Àr frigÄende sÄ de anvÀnder den knappt cx
Vad fint! Fick man inspiration till vĂ„ra framtida illrar đ
Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

har ni bara anvÀnt 45*45 reglar?
#18 jag vet inte đ Kalle som har byggt.
SajtvÀrd pÄ Iller.ifokus
Jag har nĂ€tat mig blodig istĂ€llet đ
SajtvÀrd pÄ Iller.ifokus

#20 hehe ja fy tusan för det dÀr nÀtet. jag slet mig ju blodigt pÄ min jag med. Hade ju en gubbe som absolut inte skulle hjÀlpa till. men nÀr jag inte va hemma kunde han inte lÄta bli, problemet va bara att han buggt fel och inte kollat pÄ skissen =P