Ägg-gula?
Läste att det skulle vara bra för illrar att äta lite ägg-gula då och då.
Så köpte lite ägg till min busa och jisses vad gott hon tyckte det var.
Men det var inte riktigt lika roligt för mamma dagen efter. Då jag fick plocka upp sex små bajsar på mitt golv.
Nu undrar jag om ägget och bajsarna har något gemenskap?
Eller om hon bara ville ge mamma en dålig morgon 

Att hon bajsade utanför och ägget borde väl inte vara ett samband. Möjligtvis om hon fått lite lös mage kanske och inte hunnit till lådan (om hon vanligtvis alltid går på låda vill säga?)… lite slemmiga kan bajsarna bli, men det är ju redan efter sisådrä 3-5 timmar. Sen har ägget antagligen helt passerat…
Hon har gått på lådan jätte fint i flera dagar nu.
Därför jag blev misstänksam när det helt plötsligt var massa bajsar utanför lådan.

haha… kan va att hon testar dig åxå… Även om de är rumsrena för de mesta så kan en iller, under HELA LIVET ha perioder då den skiter i att skita i lådan. Delvis, eller helt… De är persiodare helt enkelt… Så även med en gammal iller kan man behöva lådträna lite då och då…

Kan ju även vara så att hon är missnöjd med lådan? Är den för bajsig? eller ibland är det tvärtom, är den för ren kan den åxå vara otrevlig att gå på. Vissa illrar gillar hyperrena lådor, andra vill ha några bajsar i den, för att gilla den! *underliga kryp*
Alba ville alltid ha bajsar i den. Hon hoppade i lådan, luktade på en bajs för att komma "in the right feeling" och sen bajsade hon. *himlar med ögonen*
Skulle inte förvåna mig alls.
Hon gillar att jävlas 
Men tänkte att det var bäst att fråga.
Man vill ju inte göra något fel med sin lilla iller.
äggula som fredagsgodis har jag alltid kört med ;) vinnande koncept *s*
Här får 4 av mina dåvarande 5 illrar äggula med lite vetegroddolja i, den 5:e (Aslan) klöktes bara han såg äggula, så han fick alltid bara vetegroddolja eller pastan på tub för illrar (glömmer alltid vad heter). På fotot är det Lilleman till vänster, Lina i mitten, Laban till höger och längst upp i bild är det Labans och Linas syster Ronja som har ätit klart.
Så söta=)
Är det vanlig vetegroddolja för djur som finns på flaska?

Vetegroddsolja kan du få tag i din djuraffär, sen har du även ett liknande som man kan ge en mer mängd av jämnfört med vetegroddsolja och det är furotone som finns på amhs-illertorg=) Har detta själv och jag tycker det funkar lika bra som vetegroddsolja och plus att jag kan ge i större mängd, förståss inte föör mycket=)

För rena lådor är ett problem här hemma, om de är nytvättade och nerlagt nytt sand/strö i dom är dom perfekta att dyka i tydligen…å matte blir hysterisk. Å liven blir ännu gladare :))
ja ägg gula med några droppar vetegrodsolja är det varannan söndag här hemma, det var varje söndag förut men då var dom ju tre stycken så nu får miilo en hel ägg gula sj en gång i varannan vecka
Mina får äggula var 3 - 6 dag i mån av ägg som jag har hemma. Dom får bara gulan, inte säcken den är innesluten i då där kan finnas rester av vita på. Så jag brukar hålla gulan försiktigt mellan tum och pekfinger på vänster hand, medan jag sticker hål på hinnan med den högra handen med hjälp av en potatissticka eller degprovare vad ni nu kallar den. Jag säger potatisstickare för det är mest det jag använder den till för att känna om potatisen är färdigkokt. Gulan hamnar i en skål eller som på fotot i en liten djup tallrik, sen droppar jag i mellan 5 och 10 droppar beroende på hur många dagar jag har haft emellan gångerna dom får äggulan och vetegroddoljan. Går det 3 dagar mellan varje som illrarna får, så blir det ungefär 5 droppar i en äggula/iller. Dom får alltid vars en gula och 1 - 3/iller, så i fatet på fotot har jag 4 gulor och ca 10 droppar vetegroddolja i som dom alla får dela på. Det brukar bli att dom lapar i sig ungefär lika mycket var, men det händer också att dom får vars ett litet tefat med en gula och 3 - 4 droppar vetegroddolja i varje fat.
#12 låter bra men du glömde nog bilden=)
Bilden är på #7# har bara det fotot på dom när dom äter godis
#14 ok förlåt den missade jag=)