Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 474 ggr
Fluffpuff365
0

Potatis?

Har testat alla möjliga illergodisar, men Korven bara rynkar på näsan och går iväg… så fick han smaka på en sån där potatis bit som finns i pyttipanna för ett tag sen och älskade det. Så idag fick han en minimal chipsbit. Detta är ju inte bra för honom. Kan han få det vid speciella tillfällen i småmängder? Eller slår hans mage backut då?

Xannadu
0

Pluto älskar rå potais specielt om han får sno den från potais hinken ;D

ferretgirl
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är ungefär som Tilly här hemma, hon är hopplös när vi ska äta något, kvittar vad där är. Hon börjar med att sitta och titta på oss, sen går hon bort antingen till mig eller min sambo och sätter nosen mot våra ben. Och alla vet väl hur kall en illernos kan vara, hjälper inte det, då sätter hon upp en tass på benet och sen båda tassarna om inte det hjälpte med en tass. Får hon inte uppmärksamhet då hellre, då klättrar hon upp längst med benen för att komma upp. Vad det sen är för mat som ligger på tallriken spelar mindre roll, för min mat ska hon bara ha min lilla tös. Hon följer också alltid efter mig vart jag än går. Går jag in på toa, så sitter hon utanför och väntar på mig tills jag kommer ut igen. Tror inte att hon skulle vika en ända cm från mig om jag hade henne lös ute när vi är ute, men jag tar inga risker då, utan har dom alla i koppel när vi är ute, om än med löplina. Men i 9 av 10 fall, så går Tilly precis vid sidan om mig.

Faxlin
0

chips är både salt och fett. Absolut inte nyttigt för små illermagar.
Men en liten potatisbit från pytt i pannan lär inte döda honom. Men han får ingen näring av det :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Gilla
0

Här är det inte potatis som är favoriten bland förbjudna saker.
Marwin o Dookie är tokiga i makaroner.
Tror samtidigt inte att en är så skadligt då och då Glad

TottsiGirl
0

Hemma har ja oxå haft problem med potatis tjuvar.. Men dom snor dom råa ur skafferiet .. hu..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

AlbaStiffler
0

Hur 17 kan de gilla potatis? Låter ju inte alls som gott i illeröron… men men, underliga är de där små krypen…

bnoffan
0

Daisy ääääälskar chips, speciellt grillchips… Och nachokrydda, helst riktigt stark. Så gissa hur nojjig matte är när det är fest!!??

Xannadu
0

På bilden är det Pluto som snott en potais och hoppat ner i en kartong som han gillar att gömma saker i :)

ferretgirl
0

Vad som när Aslan var ung, ca 1½ - 2 år eller så. Skulle då flytta upp på söderåsen till ett hyrt hus där uppe. När vi tog bort min hörnsoffa och skulle ta ned mina långgardiner så hittade jag nästan 2½kg potats (hela) och 4 st morötter där bakom. Hade inte sett dessa innan då jag som sagt dels hade långgardiner som hängde ner, men illrarna hade även ett par täcken och några leksaker där bak. Så jag vet inte hur länge dom hade legat där, men jag vet att det var Aslan som snodde mina potatisar. Kom på honom ett par gånger med att gå in i kylen när han trodde att jag inte såg honom, och då tog han alltid potais eller morötter (morötterna tog han bara om där var sand eller jord på, inte annars, så till sist så slutate jag att köpa sk. mullade morötter och köpte bara dom som var tvättade).

Varning tungbild här.

Sara
0

Nä salt är inte bra för illermagar men en bit chips nån gång då och då är inte farligt.

Sara

AlbaStiffler
0

#9> haha, mycket underhållande historia! Vilken knäppgök…

ferretgirl
0

Aslan var en riktig knäppis, det var inte det ända som han hittade på, han kunde det mesta som ingen av dom andra ens vågade göra. Inte förren nu när jag fick en "ny" Aslan i form av Jazz. Både Aslan och Jazz är av vildiller blandning, och dom har båda bevisat för mig att den rasen är mycket mera klippska än en vanlig tamiller. Dom tar sig upp där dom inte ska vara, som t.ex högst upp på mina bok och hatthyllor samt högst upp ovanpå en garderob. Dom har f.n i mig vingar dom odjuren, för dom måste alltså flyga upp, för hur kommer dom annars upp när det inte finns något som dom kan klättra på??????? Skrattande Och väl där uppe så ser dom ut som små änglar som vet hur man blittkar sin mamma så hon inte blir så sur.Oskyldig