Tycker hon ser lång hårig ut?

Jag vet inte hur långhåriga illrar ser ut eller om illrar överhela taget, men jag tycker mer det ser ut som den: A) Har vinterpäls, eller B) Burrar upp pälsen för att den känner sig rädd eller sjuk.
Men snälla sluta skaffa nya djur hela tiden!
Varför har du så bråttom med att skaffa nya? Utrymme för bearbetning av sorg är alltid nödvändigt, och här är du, 2 dagar efter att en av dina illrar har somnat in, med en ny. De är inte leksaker. Det går inte att hålla på att ersätta dem på det viset.
2 illrar, 2 katter, 2 hundar och en jävla massa klädrollers.
I övrigt ser hon "uppluffad" ut, alltså nervös och försöker göra sig större.
Hon är ingen angora om det är det du menar?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Dessutom bör hon kastreras omgående om hon inte redan är det. En hona som inte tas ur löp kan drabbas av anemi och dö. Är hon okastrerad (med tanke på lukten) så är det bråttom att få henne kastrerad.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Det va hur dåligt de bodde men lukten. Hon har haft valpar i somras. Handllar inte om att ha bråttom handllar om att mitt hjärta kan inte neka henne och låta henne bo som hon gjorde. Jag hade plats för (en till) och hon behövde verkligen ett hem. Tänker inte sitta här och förklara mig så dåligt som hon hade det tror Jah ni gjort precis samma sak om ni haft platsen' klart jag inte glömt Bella handllar inte om att byta ut någon! Handllar om rättvisa ! Kan inte neka henne till att få ett tryggt liv. Aldrig. Men som sagt alla har sin åsikt i de hela.
Det va hur dåligt de bodde men lukten. Hon har haft valpar i somras. Handllar inte om att ha bråttom handllar om att mitt hjärta kan inte neka henne och låta henne bo som hon gjorde. Jag hade plats för (en till) och hon behövde verkligen ett hem. Tänker inte sitta här och förklara mig så dåligt som hon hade det tror Jah ni gjort precis samma sak om ni haft platsen' klart jag inte glömt Bella handllar inte om att byta ut någon! Handllar om rättvisa ! Kan inte neka henne till att få ett tryggt liv. Aldrig. Men som sagt alla har sin åsikt i de hela.

Måste säga att hon ser inte direkt misskött ut =/
…..och inte är hon långhårig heller…..
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Nä, för att vara albino ser hon otroligt fräsch ut för att vara "misskött". Albino brukar ju annars vara riktigt gula i pälsen efter dåligt foder och missfärgning efter avföring och urin.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Väldigt fin i hull för att ha varit misskött och sedan allt som jossan skrev

Instämmer i ovanstående med att hon inte är långhårig men ser väldigt stressad ut.
Lite tips när du hämta hem en iller som du misstänker haft det jobbigt. Ta inte bilder med blixt på rakt in i en transportbur där den kan känna sej trängd. Ljud, ljus och rörelse kan upplevas som hot och du kan förstärka känslan av att något är fel.
Låt den känna sej för i sin takt och när den lugnat ner sej så kan du försöka röra dej i närheten och försöka känna av om den är okej med det, låt den komma fram till dej och muta gärna med godis och helst någon variant som inte kräver direktkontakt. Det kan ta allt från ett par timmar till dagar bara det där första steget. Viktigt att illern känner att det finns trygga platser dit den kan ta sej ifall du eller något annat i hemmet blir för jobbigt. Sen får en arbeta på relationen i den takt illern tillåter.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#14 hon ser superfin ut. Inte minsta missfärgning (det går i regel inte att bada bort om de varit misskötta då det beror på missfärgningar av avföring/urin eller fel foder). Nu verkade det som att de fått en väldigt bra kost iaf.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Är hanen okastrerad?
Sajtvärd på Iller.ifokus
Alltså, jag måste säga att hon inte ser det minsta misskött ut. Ser ut att ha rätt bra hull, fin päls och en viss lyster i blicken. Min första var helt försummad innan hon kom till ägaren som jag hämtade henne hos, och hon hade under tiden hon fanns där inte hunnit återhämta sig. Hon var mager och väldigt tunn i pälsen. Svansen och baken var helt kalt. De hon växte upp hos höll henne i princip i en garderob utan skötsel. Så hon blev också väldigt småväxt. Som en liten valp.
Det tog henne nästan ett år att återhämta sig efter att hon flyttat till mig till och med, och när hon väl såg fin och frisk ut så visade det sig istället att hon hade en tumör i buken som inte gick att göra något åt.
Alltså, hon ser inte alls ut att ha lidit…

#18 förlåt men det är kanske ingen som ser det positivt hur du skaffar och säljer vidare djur hela tiden
Jag tog hand om en högbrunstig albinohane som suttit i bur i hela sitt liv. Han var också 1,5 år. Han var gul, hade risig päls och var dessutom "skadad" av att ha bott så. Han hade problem med att röra sig normalt (han gungade som en pingvin och paddlade sig fram såg det ut som) och i transportburen stod han en bit ifrån för att få uppsikt över vad som hände utanför gallret, när en vanlig iller snarare trycker nosen mot gallret för att kunna se på andra sidan. Han hade öronskabb och svamp. Det blev lite av en räddningsauktion då hon som hade illern skulle avliva den om inte jag specifikt skulle hämta honom. Jag tvivlar inte på att illrarna du hämtat har bott undermåligt och har det bättre i ett annat hem, men han som haft dom verksr ändå ha tagit hand om dom på ett bra sätt. Och så känns det förstås lite underligt när du utger dig för att ha tagit illrarna enbart för att de behövde flytta då de var vanvårdade/misskötta. Men sen skriver du att du egentligen bara ville "rädda" en av dom. Den du skulle behålla, men att säljaren inte gick med på det. Och då plötsligt känns det inte mycket till att akut räddat 2 illrar, mer som att du skulle köpa en iller men fick en till på köpet. Om han gått med på att bara sälja honan, skulle hanen sitta kvar där då?
Sajtvärd på Iller.ifokus

Erejser96, du förstår att när det dyker upp en person som är ny på iller och under en kort tid skaffar ett helt gäng utan att vara påläst eller öppen för tips från dom som är, har gjort sej av med tidigare djur i samband med införskaffandet av iller på ett tvivelaktigt sätt blir folk upprörda redan där.
Sen att du upprepat varit otrevlig mot personer som bara vill illrarnas bästa och inte verkar förstå konsekvenserna av dina handlingar gör det inte lättare.
På det skriver du diverse inlägg som motsäger något du sagt tidigare och håller dej inte till samma "fakta" ens inom samma tråd.
Det är svårt att sätta gränser i dina konversationer när du själv håller samma nivå som det du klagar på.
Du är så välkommen att skriva här men vill du ha det mer städat i dina trådar så får du försöka hålla en högre nivå själv, först då skulle det kännas lönt att hålla ordning.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus