Omplacering av illerhona
Hej alla illermänniskor!
En av mina två illrar fick tyvärr tas bort akut får någon månad sedan. Sedan dess har jag funderat mycket och till slut bestämt mig för att omplacera henne till ett hem med en/flera illrar. Som det ser ut i dagsläget vill jag inte skaffa en till iller själv. Det var ett val jag funderat över långt innan för att vara beredd när dagen väl kom, men i verkligheten är man väl aldrig riktigt förberedd på hur man vill göra. Lina fungerar dessutom inte med mina hundar sedan hennes kompis gick bort. De förstår tyvärr inte varandra och jag vill undvika att det går längre och någon skadar sig i självförsvar. Därför söker jag som sagt efter någon har tid samt som redan äger en eller flera illrar och skulle vara intresserad av en till kompis.
Lina är en kastrerad illerhona som flyttade in hos mig för 3 år sedan när hon var ungefär året gammal. Hon är viltfärgad och ganska liten. Hon var en fantastisk första iller för mig och är genomsnäll mot alla människor. Hon är väldigt nyfiken och sällan avvaktande eller rädd. Hon har börjat leka hårdare med mig sedan hon blev ensam men jag är övertygad om att detta inte blir ett problem i ett nytt hem. Det nya hemmet bör inte ha andra djur hemma som t.ex. hund eller katt. Jag tror dock att barn inte skulle vara några problem alls.
Jag omplacerar henne endast om jag hittar rätt hem. Lina, jag och mina hundar bor i Skara men kommer över jul fram tills januari befinna oss i Stockholm. Vi åker bil mellan dessa platser och har möjlighet att hälsa på ett eventuellt hem i närheten av t.e.x Örebro, Arboga, Västerås, Eskilstuna, Enköping eller Södertälje.
Så finns det någon därute som önskar sig en iller till i julklapp? ;)
Hej! Vi vill gärna höra lite mer så hör gärna av dig på: Adrianaisaksson@hotmail.com
Vegan, italienare, rockgalen och djurälskare alla dagar i veckan.
Lina söker fortfarande efter ett hem med en kompis <3
Hej
Erbjuder en familj i Strängnäs med två barn 13 och 15 som söker sällskapsiller. Mamman var en av de första med sällskapsillrar i Sverige 1989. Fick en valp av jägare med jaktillrar. Zipp gick bort efter 7 år men nu är längtan efter iller stor i hela familjen. Vi kan tyvärr inte erbjuda illerkompis än men som första iller till familjen skulle hon få många lekkompisar. Möjligt att följa med mamman till arbetet då vi är egna företagare. Hur får vi kontakt med dig?
Heja intresserad av att i feb/ mars köpa iller. Men hade gärna velat träffa en innan dess. Och undrar Om ni ändå är i Stockholm och jag också råkar vara det nu kanske jag bara hade kunnat få träffa henne? Om det hade varit okej? Jag har tidigare haft ett antal råttor och andra djur. Men är helt kär i illrar. Och har inte träffat nån på flera år! Inte sedan jag bodde i storfamiljs-kollektiv som barn. Då hade ett par i kollektivet på illrar som man fick Komma och gosa med ibland. Och eftersom jag är allergisk mot vissa andra pälsdjur vill jag se hur det är att vara med illrar igen. Då min allergi har förändrats under Åren som gått… Hör gärna av dig om ni har tid? / Julie0043@gmail.com
Jag har skickat ett meddelande till christina68. Söker hon fortfarande hem i feb/mars hör jag av mig till dig Vattenpöl :)
Okej tack för svar :)
Hur mycket tar du för henne? Får man med bur och mat? Kan man köpa henne även om man inte har en till iller? Jag har nämligen haft iller förrut men inte längre och nu så är jag intresserad av att skaffa en iller igen. Du kan kontakta mig på Nikuapp@outlook.com eller pm.
Jag har inte satt något pris eftersom det viktigaste är att hon kommer till rätt hem. Hon har en kaninbur idag där hon sover och äter, men den står alltid öppen. Jag vill absolut att hon kommer till ett hem med en eller flera andra illrar alternativt en familj med väldigt mycket tid och som kan ge henne något extra.
Lina söker fortfarande efter rätt hem :)
Hos oss är det alltid någon hemma. Hos oss skulle hon få gå fritt hela tiden när någon är hemma, vilket skulle vara hela dagen. Hon skulle bara vara i buren när hon ska sova. Och buren kommer alltid stå öppen så hon kan gå in och ut hur hon vill. Och hos oss skulle hon få råfoder (barf) och sedan så skulle hon också få högkvalité katt torrfoder. Och vi har en liten hund så hon skulle ha sällskap av den också (: Så hon har alltid sällskap av människor or hunden. (:
Och glömde säga att vi har inga unga barn som kommer använda henne som en leksak. Våran yngsta är 15 år (:
Hur går det? Har Lina fått något nytt hem?
jag söker fortfaradne iller. :)
skicka iväg ett mail så kan vi prata om saken?
julie0043@gmail.com
Jag mailade Nikuapp nyss :) Jag återkommer vad vi kommer överens om.
Vattenpööl, som det ser ut nu känns det tyvärr lite riskabelt med någon som eventuellt är allergisk. Det finns ingen tid just nu för mig att lägga på en träff men vi kan se om det blir aktuellt längre fram :)
Hej! Jag har två illrar hemma som söker en ny vän till flocken. :) Jag bor i limmared och illrarna är ute mkt i sin utebur. Haft iller i ca 6 år. Mvh Jessica
Hej, Bor i örebro och söker en livskamrat! Har en stor bur som illern har fri tillgång till. Och självklart fri tillgång till lägenheten! Jag å min sambo har haft iller förr och vi saknar det nu! Vi har inga barn eller planer. Inte heller andra djur utom fiskar. Jag är hemma hela dagarna så illern blir inte ensam! :) Vi utlovar livslångt hem och massor med lek o bus å såklart kärlek! Mejla gärna mig på Shettisar@live.se om du finner det intressant.
Är sällan Online här :)
Nu har jag varit i kontakt med ett par utav de som skrivit här men tyvärr har de flesta slutat höra av sig efter väldigt kort tid. Några utav de som kontaktat mig har jag inte fått kontakt med tillbaka över huvud taget. Jag skulle vilja be er som skriver att fundera ordentligt innan om Lina passar hos in i er familj och att ni då är beredda att följa upp kontakten med mig hela vägen ut :)
Jag har kontaktat Jessica Holländare och väntar på svar från henne. Lina söker med andra ord fortfarande ett hem :)
skickade ett pm.
Behöver hon fortfarande ett hem och hur mycket tar du för henne isf? :) Jag har själv en liten illerhane som jag möjligtvis skulle vilja skaffa sällskap till
Lina har flyttat till en familj med en annan iller och verkar trivas som aldrig förr <3 Kunde inte vara gladare för hennes skull! Tråden kan låsas :)
Underbart, hoppas bara hon inte hamnade hos erejser96

Härligt! Då låser jag 🙂
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus