Sover?
Ni som är ute på iller sidorna sover ni aldrig?????????????
Jag jobbar natt, så jag är vaken för den skull.Därför skulle det passa att ta en iller jobbar 7 nätter på 2 veckor och är sedan långledig.Och när jag sover så kommer ju barnen hem så vi har det bra för jag jobbar mest timmar på helgerna och då är alltid någon hemma.Så det finns mycket tid till en iller och hundarna förstås.

Sova? Vad är det? Tror det är överreklamerat det där med att sova. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Ja kanske det,mysiga bilder du hadde på dina illrar.Egentligen skulle man väl skämmas att sitta på jobbet och mejla men… men….

#2: Tackar för berömmet om illerbilderna. De är usla i kvalite, men det är ju i alla fall illrar på dem :-)
Vad har du för jobb? Om man får fråga det. ;-)
Audiatur et altera pars
Jobbar som undersköterska på ett ålderdomshem och just nu är det lugnt och så är vi en extra som går arbetsträning.

#4: Okej, men om det är lungt och alla sover och mår bra. Då behöver du ju inte skämmas för att du smiter in hit till oss ett tag :-)
Audiatur et altera pars
Nej,det behöver jag nog inte eller så kanske jag måste hålla vakt så dom inte smiter som illrarna.
Vad gör du uppe mitt i natten om man får fråga.Har du liknande jobb?

Nej jag är arbetslös sjukskriven. Så jag har inget jobb ch ingen möjlighet att söka något heller. Har en elendig värk i ryggen som bara blir värre och värre.
Audiatur et altera pars
Det lät inge kul,hoppas du blir bättre.Har också haft ont i ryggen det som hjälpte mig var att ut och gå + smärtmedecin.Det är nog tack vare hundarna som jag är nu bra i ryggen.Fast det är så svårt att komma igång när man har ont.Nu förstår jag varför du har så många illrar= mycket tid.
Men dom verkar jätte mysiga bara längtar tills våran familj också får en iller i huset, som sätter fart på oss.

#8: Antalet illrar beror nog mycket på att vi är så pass många i familjen som älskar djur. Så vi har ju faktiskt fler djur än bara illrarna med. Men det kan gå så när man är djurfrälst. ;-)
Och om man tittar på illrarna här hemma så är det väl uppdelat vilken iller som är vilkens :-)
Sedan att jag får stå för kostnaden var en annan sak :-)
Men med min rygg kan jag säga att det är tur jag har duktiga barn.
Audiatur et altera pars
Tack för pratstunden men nu är det dax och börja röra på sig igen,vi läre höras vidare någon gång.och ett stort beröm till dina sidor har fått mycket hjälp och tips och många leenden på alla berättelser.

Tack för de orden. ;-)
Ha det så bra resten av natten. Och vi lär säkerligen få fler tillfällen att tala bort lite tid :-)
Audiatur et altera pars

inflikar lite, va gör ni uppe, era nattugglor
hehe Nä nu ska man krypa till korgs men ni får sussa så gott ni med=)
kramar gonatt*sov gött*

#12: chabo jobbar och måste vara uppe. Och jag är ju bara uppe på grund av värken vet du väl :-)
Natii natti med dig. ;-)
Audiatur et altera pars

#13 jaha, va så trött att ja inte orkade läsa allt. Har du så ont? måste verkligen va jobbigt=(

sova kan man göra i graven =)

#14: Jag har nog passeras så ont redan och är på väg mot manisk värk som saaakta tar kål på en. Just nu skit jobbigt att leva med.
#15: Känns inte helt fel. ;-)
Audiatur et altera pars

#14 uscha=( lider verkligen med dig Åsa =´(
#16 ja just nu kan jag inte heller sova riktigt då jag har så innerlig växt värk i livmodern så att jag grinar på nätterna för jag kan inte sova och det gör så ont

#17: Tack :-)
#18: Ohh, inte avis. Men vänta tills det är dags för eftervärkar. Då kan man snacka om skitont. Fast det brukar bli värre med andra och tredje barnet ska vi inte snacka om. Då vill man hoppa från taket på en höööög bb bygnad.
Audiatur et altera pars
#19 urs säg inte sådär då vill jag nog bara ha ett barn=(

#20: haha, det är inte så farligt, det går över. Man glömmer snabbt. Hur tror du det kommer sig att jag har fyra. ;-)
Man glömmer då de ligger i ens famn, eller när värken slutar beroende på barnantalet man fått. Sedan kommer man ihåg det när man ligger på förlossningsbordet igen. ;-)
Audiatur et altera pars
ja man är rolig fast det gör ont så gör man om det.Min kommentar när jag fick andra barnet på förlossningen var att "OCH DET HÄR GÖR MAN FRIVILLIGT"

#22: haha, ja visst är man duktig. Min komentar vid andra barnet och ja de följande med var:
-Fan, jag visste att det fanns en anledning att jag sa att jag inte skulle ha fler.
Audiatur et altera pars
hmm ja efter att ha hört min mamma o min storasyster prata om hur de va på förlossningen blev jag 100% säker på att jag inte vill ha barn;) ha ha:P

#24: haha, de är värda besväret. Jag lovar :-)
Audiatur et altera pars
#25 jag har en innerlig rädsla för att skaffa barn faktiskt:/
Det är så att alla mina syskonbarn är allergiska mot djur, och mitt liv är mina djur, och tanken på att förlora dem gör mig rädd:'( (dom är JÄTTEallergiska mot djur>__<)
Jag är en sådan person som inte fungerar som människa om jag inte har mina djur:P
Ja man glömmer direkt när man har det lilla knytet på bröstet.Som tur är……….

Det är konstigt att man kan glömma bort hur smärtan var men inte glömma bort vilka dumheter karlarna gör i samband med förlossningen 
vad gör dom för dummheter:P?

#28: haha, men det kommer vi ihåg för att vi vill komma ihåg. Bra att plocka fram ibland och pika dem för. Vi kan inte gärna pika barnen för att de föds. hihi
Audiatur et altera pars

#29: Min make kom in på förlossningsrummet med två påsar chips. Sourcreame & onion + grillchips.
Han smaskade högljutt och kom fram och frågade "Vill du ha chips?".
Jag svarade något i stil med "javisst, jag är jättesugen på sånt nu när jag har krystvärkar".
Då tog han bort påsarna och lutar sig över mig för att pussa mig med den stinkande andedräkten. Han var INTE poppis när jag redan mådde så illa.
Innan dess så hade han legat och sovit i sängen bredvid. Han snarkade så högt att jag vill slå honom hårt. Det var ju JAG som behövde sömnen. Jag bör kanske tillägga att vi just då varit där i 24 timmar och kämpat. Jag hade fått ryggbedövning och fick inte resa mig ur sängen. Det var nog en jäkla tur för maken annars hade jag nog strypt honom med sjukhusnattlinnet.
Bara ler……………………

#31 haha va taskigt.. men det gick bra ändårå, efter allt det jobbiga som du berättade ovan?
Jag förstår dig iaf att du ville strypa honom, han ska väll ändå vara där för dig och inte bara va hehe
hihi…nej isch,fast dom måste nog vara rätt nervösa:P
tänk om vi varit somn vissa djur/insekter som dödat männen efter vi blivit gravida;P

haha, gulligt av gubben din Nettan. Förstår att han var nära döden då:-)
Audiatur et altera pars

När jag fick dottern så hade jag ett planerat kejsarsnitt.
Istället för att vara uppmärksam på vilket kön bebisen hade så satt maken och tittade på "slemburken".
Det är den burken allt äckel hamnar som de suger upp vid operationer.. dvs blod och klägg.
Jag är sååå lyckligt lottad med sådan make 

haha, min känns inte så tokig i alla fall efter att ha läst om din. Även om min också var nära döden ett par gånger med barn nummer ett. Fast det inte var hans fel utan mitt tydligen :-)
Audiatur et altera pars

#30> haha, den va kul! Snacka om att man har andra prioriteringar än vanligt när man föder barn. Medans gubbarna förtsätter vara neandertalare…hahaha

haha, det är mycket med en förlossning som man kan skratta åt i efterhand. Eller ja med mina i alla fall. ;-)
Och med tanke på hur hemsk jag var vid förlossningen på första ungen är det ett under att jg inte vart ensamstående mamma redan då. Men han stannade kvar och vi skaffade ju tre till :-)
Måste vara en ängel min gubbe :-)
Audiatur et altera pars

#39>mmm, kanske är det så att även mannen får konstiga oförklarliga känslor som typ "Bubba Klubba, jag ska försvara min kvinna och avkomma oavsett, sätter på mig rosa glasögonen tills hon blir normal", på samma sätt som kvinnorna plötsligt kan stanna uppe hela natten med övernaturliga krafter bara för att deras unge skriker…

#40: haha, ja kanske är det så det är ;-)
Audiatur et altera pars