Kyla...
Jag vet att denna frågan kommit upp förut om hur kallt en iller kan ha det…
Men alltså… egentligen, kan de verkligen ha det hur kallt som helst?
Denver har ju överlevt ute i minusgrader nu, men man vet ju inte, han har ju säkert krupit in i en varm håla…
Men hur många minus kan de vara i "hela tiden" utan att frysa ihjäl?
golf.ifokus.se
Monty bodde ju utomhus året runt, då anpassar sig kroppen efter det, han fick världens päls :d men nu har han vant sig att va inne å darrar när han kommer ut, vinterpälsen blir ju inte riktigt lika kraftig och kommer ju inte riktigt i tid eftersom ljusförhållandena inte stämmer med årstiderna.

okej, för jag tänkte på denver… han borde ju redan ha börjat anpassa sig nu när han har varit ute i en vecka… tänkte ifall melwin fortfarande vill slakta honom, så kan man alternativ ha honom ute då?
golf.ifokus.se
de går inte riktigt så fort, har ju inte med kylan att göra, utan med att det successivt blir mörkare och mörkare ute :)

Ja, men iallafall, det är inte myckat varmare i lekstugan än vad det är ute för tillfället… så menar… om melwin leker jägare så får väl inte denver värsta chocken om han får bo lite ute? fixar ju filtar och så till honom om det skulle vara så…
golf.ifokus.se

Jag tror en iller skulle behöva längre tid på sig för att anpassa sig om h*n ska bo ute under vintern, så på bara en vecka som han har varit på rymmen tror jag verkligen är för kort tid. Jag skulle iaf inte riskera det, plus lite taskigt mot Denver att måste va ute ensam medans dom andra två är inne i värmen. Dom går vell ihop ganska bra va?, alltså inga blodsbråk? dom måste ändå få anpassa sig till varann och få slåss om rangordningen.

Det är nog framför allt rätt otryggt för honom att vara ute ensam… För att inte tala om kallt. När han var på rymmen kröp han med största sannorlikhet ner i en håla, eller kanske in i något hus. När Stiffler varit på rymmen stank han av jord eftersom han uppenbarligen legat och sovit i en jordhåla. Det bara rann jord av honom när han sen tvättades. Så, Denver har säkerligen även han sökt skydd på liknande sätt och därmed haft det rätt ok i ett villakvarter. :)
Jag tycker det är lite riskabelt och taskigt mot denver om hans ka behöva bo utomhus, nu när det är minusgrader på nätterna. han kan tveksamt ha hunnit vänja sig vid kylan. Antagliegn har han, trots nattskydd i håla, ändå låtit kroppen arbeta på högvarv för att klara kylan, den har säket jobbat på överlevar-mode, så att säga! Inget man ska utsätta ett djur för i onödan. Då är det bättre att du söker efter ytterligare ett nytt hem åt honom, eller hur? :)
En av årets ungar,flyttade norrut och bor nu i höjd med treriksröset. Flytten norr om polcirkeln gick utan några problem och han mår utmärkt. Han gillar att gå långpromenader.