Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 379 ggr
sarae
0

En helt vanlig dag...suck

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha…så har man skaffat sig ännu en iller kapabel till att ge en hjärtsnurp! Dagen börjar med att jag yrvaken snubblade ur sängen nån gång under natten för att gå på toaletten. Det e mörkt, så jag tittar noga så att jag inte trampar på nån. ser att Ludde sitter å häckar vid valphagen. Plötsligt börjar han illtjuta. Visst har mina illarr skrikit förr men detta var det värsta jag hört. Då hade jag dessutom öronproppar på mig!! Han väckte garanterat hela kvarteret. Famlar efter lampan å får tänt den, å ser då hur ludde snabbt stänger gapet, ungefär som en fisk, när han ser att det e jag. Men jisses! Jag vet att jag inte vacker när jag e osminkad, men allvarligt, man behöver ju inte bli så rädd att man skriker i panik…eller? Så jag känner mig så klart smått sårad och börjar fundera på om jag och Gollum har gemensam släkt?

Dagen flyter väl på som vanligt. medans jag e på jobbet ägnar sig illrarna som vanligt åt att möblera om lägenheten, minutiöst dekorera varje millimeter av mitt golv med kiss och bajs, kraffsar och sprider ut torrfoder på en yta av 11,5 kvm, hjälper mamma att packa upp resväskan från helgen och lägger allt snyggt och prydlig undersoffan samt i väl valda kisspölar, välter ut vatten skålen, kraffsar ut pellets….tja det vanliga.

Kommer hem och påbörjar operation städning. Kommer till köket å har ställt mopphinken på golvet, ska vrida ur en trasa å sen hiva ut pälsarna i hallen. Men innan jag hinner göra detta hörs "galopp galopp", vänder mig om precis för att se ludde hoppa jämfota över golvet å störtdyka ner i mopp hinken. Som eså klart e fylld med speedball rengöringsmedel (starkt!!!) *panik* rusar dit för att fiska upp honom (han sitter sött sittandes i hinken), han får panik å gör istället ett svandyk ner under vattnet. *ännu mer panik* hivar upp honom i fel ände å kastar honom under vatten kranen å sköljer i panik av hela honom i 10 minuter, vilket resulterar i en styck punkterad tumme så klart. Men det har jag full förståelse! man blir ju rädd ju. Frågan e bara vem jag skall bita när jag blir rädd? hursomhelst verkar det som jag fått bort allt å ludde e lika pigg (piggare?? hög som ett hus??) som vanligt….men jisses va trött jag e….

Faxlin
0

*Asg* Förlåt, men du är för härlig. ;-)
Dina berättelser gör mina som små änglar :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

emoflickan
0

Luddee luudddddeeeeee kom hit o bo hos Hanna!!!!!!! ;)

Faxlin
0

Slatten min lilla päls. Här har du kompisar och halvsyskon, kila hit vet jag :-)

Audiatur et altera pars

Strumpan
0

Sitter och garvar så tårarna rinner!!GråterSkrattande

Mvh Jenny

NoraDede
0

hehe man blir så glad samtidigt som man lider med dig sarae, men det där med skurhink har hänt här hemma oxå sedan dess håller han sig undan,nu jagar han bara själva moppen

ferretgirl
0

Vilka illrar du har fått tag på Sara, sådan är väl inte Buffy eller hur vissel vissel :-)

Det var samma idag när vi hade varit och handlat idag. Hade börjat med att sätta min frys på töning med en balja under som skulle sammla upp vattnet. Sen stängde jag med hagen in till själva köksdelen för att det skulle få töa ifred tills vi kom hem igen. Vi var borta ca 1½-2 timmar, det första jag ser när jag sätter en kass på köksbordet är att sopkassen med sådana sopor som ska sorteras nere i soprummet, ligger utspritt över nästan hela köksgolvet. Där var bl.a en leverpastejburk, skinnet från prickigkorv som man själv skär och lite annat smått och gott (dock inget dom kunde skada sig på som tur var). Tänkte vem tusan är det som har varit där inne (tänkte först att det var Jazz, men han hade jag satt in för han hittar på för mycket skit när han är ute och vi inte är hemma), i det samma tittar ett litet huvud fram från papperspåsen…..Agnez (jag hade gett vad som helst då för att Peters kamera här hemma, för när jag tittad in i köket så sticker det ut ett lite huvud som såg hur oskydigt ut som helst). Och från papplådan sticker det ut 2 huvud, Tilly och Kahn, då har dessa 3 lyckats med konststycket att ta sig över hagen och in i köket, fråga mig inte hur för det har jag inte den blekaste om. Och sen inte nog med det att dom hade haft skitkul i sopkassen, dom hade också lyckats med att välta ut baljan med ca 10-15 L vatten på golvet. Så allt var dyngsurt där inne. Så det var bara att moppa och se glad ut, djäkla illrar, ingen som vill ha dom billigt, bara si så där 100.000:-/st eller så hahaha.

sarae
0

#6 nope buffy e en liten ängel så när som på att hon vill mörda allt å alla ;)

AlbaStiffler
0

Härlig historia. Tror alla mina illrar vart änglar i jämförelse med dina. Vad gör du med den egentligen för att få såna monster? Eller är det det där knarket som jag blandar i mina illrars foder som gör mina så lugna? *skoja*

TanjaS
0

Haha i jämförelse känns svea kissande och bajsande inte så farligt ändå… Henne kan jag ju skylla på dement.. Låter mer som du ha ett § 12 hem bland dina illrar dvs värstingar :0)

Finns de inge eu bidrag du kan få för dessa?

Ceciliaolucifer
0

Sarae du är ett tydligt exempel på att du inte klarar av att hantera eller uppfostra illrar. Du är inget annat än en stor skugga över illersverige.

Nå, Jag tar Stitch och Emo tar Ludde.. Vem tar vampyren? bajsfetischen? Rikki Rich?

NoraDede
0

jag tar Molle alltså bajsfetischen =)

Faxlin
0

#10: Men Stitch är ju min ju. ;-)

Audiatur et altera pars

sarae
0

hmm här tar man sig friheter cilla! att auktionera ut mina odjur på det viset…hmpf!!

jag tror stenhårt på att alla de mest "störda", konstiga och pestiga illrar hittar sin väg hem till mig ;) *intalar mig själv att det inte beror på mig*

skrollan
0

man garvar alltif likam mycket till dina berättelser. vilka änglar jag måste ha här hemma : D