Hur fan.....
Hehe hur gör ni som har 3 lr till och med fler illrar när ni ska gå på promenad? Har precis satt igång ett till hemma bygge här :P.. Gör en sån här " splitt" alltså 2 illrar i ett och samma koppel.. Måste väl gå? eller blir det bara trassel?
Hur gör ni?
jag kan itne ens gå med två illrar! dom springer åt var sitt håll ;)

Haha jaja det lär ju lovande 
Jag har köpt dubbelkoppel så att jag kan gå ut med fler samtidigt.
Fast nu har jag inte varit ute med de på länge. tyvärr.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#3 Dubbelkoppel? är det en sån splitt du menar då? Alltså den delar sig till ett lr flera? och du har bara ett "handtag"?
Jag har alla fyra i varsitt koppel. Sen får jag trassla hur det var femte minut ungefär :) Tandemkoppel vill jag inte ha, de går så olika så nån skulle alltid bli släpad efter den andra.

Jag har ju 4 illrar, och jag har 2 tamdem koppel, men jag sätterkopplet i en ända och mittendelen i en iller och den andra ändan i den andra illern. Men det brukar funka bra att knyta ihop kopplen en bit ner ochså. Jag har bara problem när jag går i stan och så, det finna ju så mycket att lukta på. Då bär jag en och så får de andra gå, det funkar med jättebra!
jag brukar gå med alla tre i olika koppel och man trasslar in sig som bara den. tror aldrig att de hade gått med på tandemkoppel iom att dom alltid ska åt vars ett håll.
Så nu har jag börjat ta ut dem en och en ist (sålänge inte sambon är med)…för den där ute har rätt skoj och sen e de inte så att en blir efterlämnad inne utan de har alltid sällskap inne.
Tycker inte den som jag har med mig ut bryr sig om vart de andra tog vägen ha ha:)

Jag har bara två illrar men jag använder tandem koppel, funkar utmärkt för mig=) men funderar på att förlänga själva tandemkoppel längden=)

#9 går det bra? drar inte alla tre o vill åt vars ett håll:P?

#10 Nej, det går inte alls… går inte ens med ett vanligt tandemkoppel typ :P Men sätter man ett vanligt koppel i ena illern, och ena änden av tandemkopplet i den andra, sen andra änden av tandemkopplet i handstaget på det vanliga kopplet, sen flexikopplet i mitten på hela köret, då funkar det :P Med 2 illrar alltså 
golf.ifokus.se
#11 haha vad rörigt det blev, fick läsa någon gång för att fatta först
…kanske borde testa o ha två illrar i ett koppel…:P

De lär sig efter ett tag att de ska gå åt samma håll, mina sket fullständigt i allt i början, men tar man det lugnt så reder de ut det sja och du kommer att kunna börja promenera ordentligt med dem :)

Jag har inga problem att gå med mina i tandem koppel. Numera håller jag på att träna dem att gå i fyrlingskoppel. Lite är lite mer intressant kan jag säga. Men skam den som ger sig. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
bygger man ihop tandemkoppel själv eller finns de någon bra sida som säljer de? de är inget jag sett i djuraffärerna här:/
hm ser ju inte alltförsvårt ut för att kunna knåpa ihop sj:P

Jag knopade ihop mitt själv.. ser köpt ut :)..Jag tog bara ett "vanligt" koppel och klippte det och delade det i två, sydde en massa och eldade så att det med säkerhet skulle hålla…
Lägger ut en bild strax…

Jag har åxå gjort mina själv. Tycker mina varianter är bättre.
Jag använder såna här flexikoppel för katter, dvs en runt lina som åker in i en dosa, nederst på kopplet sitter ett tjockare platt band.
Ni vet såna här "onödiga" koppel man alltid får när man köper illerselar, ta ett sånt, kapa kanske en halvmeter från metallspännet. i andra änden syr ni fast ett likadant metallspänne. Sen knäpper man bara på ena sidan i den tunna linan i flexikopplet. Därmed kan tandemkopplet löpa på huvudkopplet, så att inte illrarna släpas efter så fort en av dem vill gå åt ett håll. Är övertygad om att det säkert funkar med 3 illrar på denna variant… om de är hyfsat tajmade och har samma promenadstil…
Förstår ni? ;)
Var svårt med 2 illrar i början sen gick det prima. Sen blev det 3 illrar och det var omöjligt! Men nu funkar det jättebra. Illrarna måste bara bli lite mer samkörda o matte eller husse måste öva på att förebygga trassel :P
Aldrig tandemkoppel på mina. De vill inte alltid gå i exakt samma takt och det är ju omöjligt att lyfta upp bara en av illrarna som sitter fast i samma koppel då…
Jag har flexikoppel- 3 koppel för 2 händer.. Det ni! :D
Sajtvärd på Iller.ifokus

=) jag måste testa göra ett eget=D
Fast mina tre ska åt helt olika håll helatiden! ..så de får nog va två på en och en själv. har ju trotsallt två händer:D:D
ska jag också föröska göra ett eget, mycket smart! Men båda mina går lösa och dom går på varandra iaf :) Haha

Testa min variant… jag tycker den är myclet smidigare än den i #21, som ju sitter i ett fast läge. Min variant löper på linan, så det blir inte totalkris om de går åt olika håll.
#24 om man gör din variant så sätter man bara på de andra två "linorna" från de andra illrarnas runt den "linan" så är i huvudkopplet? om jag fattade det rätt:P?

#24: Jag får nog komma och hälsa på någondag och kika på din variant. Se om det är något som kan funka på mina här hemma. Just nu tränas två av töserna för att gå ihop. Sedan ska jag försöka få dem att gå i fyrspanns koppel tänkte jag.
Vill ju kunna få med mig nästan alla när jag går ut själv. Hmm, okej, det är inte ofta jag får gå själv ut med mina illrar. Oftast är vi så många att det räcker med en iller var :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#25> Hmmm, svårt att förklara utan bild… Inte riktigt som du sa… Man sätter som vanligt den ena illern i flexikopplets spänne. Sen sätter man den andra illern i EN förlängningsdel, som man knäpper på flexikopplets smala rem, så att denna del kan löpa på linan… fattar du? Kan testa rita! :)
#27hmmm fast de va så jag tyckte jag menade fast jag försökte bara korta ner texten… ha ha:D
Jag kan försöka så kan jag ta ett foto så kan vi se om jag förstod rätt:P
Du får gärna försöka rita:D

#29 skitsmart:D ska nog allt iväg imorgon och köpa in material och knåpa ihop sånna och sen ut o testa:). Hade varit kul att kunna ta alla tre själv:)