markering av revir?
hur funger revir och illrar?
markerar dom revir? och hur isf? ar det bara dom okastrerade eller gör de kastrerade det med?
bobby gnuggar sig mot alla träd vi går förbi och även stolpar och sånt, ja typ där hundar kissar, lite äckligt att han gnuggar sig mot det :S hehe varför gör han så???
tydligen markerar kastrerade hanar oxo har jag nyligen fått erfara!;) Mina grabbar har börjat släpa sig över allting här hemma..bordsben..böcker..lagom trevligt. =)
Honor gör det också… Mer eller mindre gör alla illrar jag sett detta. Skor är en favvo att markera på hemma hos mig. Mindre kul var det den gången milton fyllde en av mina skor med en rejäl kisspöl en morgon…
hur gör dom då när dom markerar? är det att släpa sig över saker eller även att gnugga nacken?
Jag tycker det är en tydlig revirmarkering att så många illrar skiter just framför ytterdörren.
Där kommer ju in massa nya lukter hela tiden så då måste de ju visa att det är deras revir.
Sara

Våra gnuggar sig också runt träd när vi är ute, tror absolut att det är ett sätt att revirmarkera. Även vår kastrerade tjej gör det, alltså..
skiter i dörröppningen och pissar i varaneda hörn!