örebromässan
Undrar om det finns några illrar till salu under örebromässan?eller finns det någon annan mässa som någon har djur till salu?Men dom flesta vill väl att man har kommit överns först om köp,och att det blir som en leverans.
Nej det kommer inte finnas illrar till salu på örebromässan.
Det som kommer hända på mässan är att jag och några andra står och pratar om illrar under 2 dagar. Man får komma och titta och eventuellt klappa på en iller eller två.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Synd,men jag förstod nog redan att ni inte vill sälja på ett sånt vis.Jag letar förbrilt vidare.Är tänkt att vilja ha en iller till nyåret ungefär.Kanske det dyker upp något eller att det finns mer ungar.

#2 varför just vid nyår?
förlåt emma… men jag undrade samma fråga som dig när jag läste nu hoppas du inte blir grinig.
#2 varför ljusst till nyår? och det är lite svårt att få tag i valpar nu tyvärr
Nån som vet vad inträdet kostar på örebromässan

#4 det gör absolut inget, förstår att andra också fick ett frågetecken som jag när man läste det.
#5 tyvärr ingen aning, men Madde kanske vet. Pm:a henne och fråga=)
Svar på frågan varför nyår.Ev. ska familjen bort över jul, och så är illern tänkt som en julklapp.Därför skulle jag vilja ta en iller efter nyår när vi är hemma i lugn och ro,så illern kan få bo in sig och inte behöver resa och komma till nytt ställe och sen tillbaka igen.Tanken är mest på illern,jag kan ta den med, det är inga problem.men jag vill att den skå få känna tryggheten direkt.Och så ska buren snickras färdig.
valp säsongen är i princip slut nu. Så att hitta nån med valpar tillsalu runt nyår tror jag är nästintill omöjligt. Däremot är det ju fullt möjligt att få tag på en omplacering. däremot tycker jag tat man skall prioritera rätt iller över rätt tild istället. Eftersom illrar är otroliga individer och personkemin e mkt viktig
Jag sökte en kastrerad iller hane för omplaceringi början och gör det fortfarande men kan också tänka mig en valp.Jag är öppen för olika förslag och slår till när rätt iller dyker upp.
ja det du skriver om att buren ska snickras färdigt, vad ska buren vara till?
övernattnings bur.säkerhet för illerns skull har hundar.
ok på så vis. har du inga bilder på buren du kanske kan lägga ut?
Ska sedan när den blir klar kan avslöja att jag håller på att pressa blad som jag tänkte göra landskap av.Ska dekorera baksidan och sätta kvistar så det liknar naturen.Tänkte ta en skiva på baksidan och nät runt om.Ska bli hyllor tunnlar och skrymslen.Så det blir mycket jobb men skit kul.Har funderat hit och dit men nu vet jag hur den ska se ut.
ja men det är super kul att pyssla en massa sj men den låter ju som det blir kanon=)
70kr kostar det för vuxna.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#13> Tänk bara på att den ska vara lätt att rengöra, så det inte blir för knepiga skrymslen…
Anar du att du Har jaktbenägna hundar? Se upp för 17 då bara, vad gör du om det inte funkar med hundarna? Skulle du våga riskera att illern blir ihjälbiten? Mina föräldrar har massa hundar och jag kan INTE ta med mig illrarna dit. Då står hundarna utanför transportburen och hugger i luften. Inte kul alls… *rys* Lovar att du kommer bli både nojig och hispig om du har illerätande hundar hemma. grejen är att man kan i bästa fall lita på att man själv hanterat illern och dörrar rätt själv, men man kan aldrig garantera att andra har samma kontroll och minne som en själv och kommer ihåg att stänga dörrar/inte släppa in hundarna osv osv… Det är min egen mest frekventa mardröm, att någon annan släpper ut hundarna till mina illrar… *ryser ännu mer*
Nej, det är inga jakthundar men jakt beteende finns i varje hund ändå.Har bra pli på hundarna så dagarna är då inget problem tror jag iallafall(visar sig).Vill ha övernattningsburen för illern kan ju smita in i ett annat rum som kanske hundarna är i så på natten vill jag vara säker.Jag har det så bra att jag har två hallar så i värsta fall kan hundarna vara i en hall + sovrum och balkongen och illern kan få springa i köket + hallen och storrummet (tv-rummet) + två rum till.Hundarna brukar ändå vara i hallen och balkongen fri villigt alltså så hundarna kommer inte att lida heller.

Låter bra… :)