2 illertjejer omplaceras
Jag väljer att lägga en ny annons istället för att Bumpa upp den gammla.
Smulan
En liten Pastellgärgad hona (5-6år?) en gmmal tant som kan vara lite svår, hon brukar vara snäll och lätt att kela med men hon får ofta knäppar så att hon bits o rivs en hel del. Smulan har använts för uppfödning men är numera kastrerad. Här har lådträningen gått lite sådär, Men hon håller sig inom en meter från lådan varje gång :) Jag gissar att smulan INTE går ihop med andra djur eller barn alls, men andra illrar fungerar om ytan är tillräckligt stor eller om det finns ett mer dominant djur som sätter henne lite på plats.
Luna.
MÖRK pytteliten viltfärgad hona på 3(?) år. jättesöt o kelig, men kan även hon bitas lite om hon vill (inte alls ofta) även här ä det en gammal uppfödningsiller som är kastrerad, bajsandet är ungefär lika noggrant som smulan då avföringen håller sig inom en meter från lådan
Jag vill ha en symbolisk summa på 500:- per iller så jag får lite tillbaka av det jag betalat för kastreringen.Båda har öronskabb som jag håller på att behandla med Stronghold just nu.
KRAV:
1. Jag förbehåller mig rätten att sälja till vem JAG vill. helst ser ajg att de hamnar hos någon med illervana sen tidigare, men Givetvis är det viktigt att de hamnar hos bra personer som till skillnad från mig faktiskt kan ha kvar dem. Detta innebär att jag kan ångra mig m jag anser att eventuell köpare inte är tillräckligt seriös.
2. Jag vet att Smulan är mindre attraktiv pågrund av ålder och beteende, men jag ser helst att hon får hålla sällskap med Luna även i framtiden så därför ger jag bort dem gratis till någon som tar både luna och smulan samtidigt.
3. Hellst av alt ser jag att både luna och Smulan hamnar i samma hem, men om någon kan tänka sig att ta enbart Smulan så går jag med på att dela dem, om båda hamnar i hem där det redan finns andra illrar så de slipper var ensamma
4. Nya ägaren skall försäkra illrarna
Plyschmannen@hotmail.com
0730649242
Illrarna bor med mig i Kortedala (göteborg) och jag är mycket flexibel när det gäller upphämtning av dem.
/Linus
putt
Tips på ännu ett krav är att blivande ägaren ska ha dem FÖRSÄKRADE. En äldre omplacering må vara billig i införskaffande, men kan kosta i veterinärskostnader, då kan det vara bra att ha blivit pushad till att ha dem försäkrade.. Många får inte "baken" ur vagnen förrän det är för sent…
Lagt till lite, tack för tipset Robin.
super bra annons tycker jag=)
#4 Tack :)
Idag log turen och jag har hittat ett nytt hem åt tjejerna, och det känns som om det kommer bli deras sista flytt. Är extremt nöjd med vart hela flocken hamnat
tack för allt stöd och Puttningar!
mvh
/Linus

Va skönt=)
#5 vad kul för dig=) ja omplaceringar kan ta tid men hellre det än att dom sedan får flytta igen=) är det kanske någon på detta forum som ska ta hand om dom?

#5: Vad skönt för dig. Hoppas det blir bra för töserna nu. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Skönt att höra att även tjejorna har hittat hem, och det är också gemensamt lr? Undrar också om det är någon här ifrån?
Det går fortfarande jätte bra med grabbarna i alla fall, de är så duktiga, inga problem med att gå på toan för nån av dem, och de ligger alla och sover i en stor hög, lr på varsit ställe i illerborgen :P..Nicko ligger just nu och gosar på min axel, njuter så gött när han blir klappad.. Lillen och min sambo har verkligen hittat varandra, så fort han kom hem från jobbet igår så kom han springandes och stuttsade runt fötterna och gjorde sina söta pip ljud :P, Får se om han gör samma sak idag :D…