Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 497 ggr
League
0

Djurskyddsnämden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja… Min pappa är med i en förening som heter Linderödssvinet, en gammal svensk grisras som är mer släkt med vildsvin är men valiga rosa grisar.

Och i den föreningen finns en kille som sitter i djurskyddsnämden. Samt en tjej som jobbar på ett gymnasium där de har ett illerpar.

Och som i allaföreningar så har de styrelsemöte och dyligt, vilket föll sig så att de skulle vara här. De hade möte och så visste tjejjen att jag hade illrar, så hon ville titta på dem, sagt och gjort hela hägen med styrelse medlemmar traskade ut till mina illrar (jag var på jobbet, min syrra och pappa visade dem illrarna) Tjejjen bara älskar dem, tycker att de är såå söta och snälla (jag blev jättestolt över dem när jag fick höra hur snälla de hade varit) Och killen från djurskyddsnämden klappar dem, sen när de kommer in så säger han: Precis SÅ ska man hålla illrar, jättefint rum, tillgång till utebur och leksaker av olika slag så att de blir aktiverade.

Jag svällde och blev stolt som en tupp när jag hörde vad han hade sagt! Jag älskar mina bäbisar och ger dem nya saker att göra/ tänkta på hela tiden, Och jag blev jätteglad att killen från djurskyddsnämden tyckte att det var ett illerparadis!

Norrskenets
0

Va kul! kan förstå att du vart så stolt hehe=)

NoraDede
0

ja om han sa sådär bör du ju vara stolt som en tupp=)

Smeagol
0

Oj vad härligt att höra!!! Nu kan du verkligen vara stolt!! Och jag tror då verkligen att dina illrar har det mkt bra, med det omdömet :)

League
0

Jag är jättestolt, och alla fick var sin pipis nu när jag har varit och handlat, och var sin stor godis :) tyvärr fick de äta avmaskningmedel med.. men de löste vi med vetgroddsolja :)

Sen var det katternas tur, och de var skitjobbigt att få i dem det.. hanen ville absolut inte, så nu ser jag ut som om jag har blivit överfallen på stan eller nåt… Men det läker, katten e iaf avmaskad nu..