Tillfälliga Nykomlingen!
Här ska jag berätta lite om den lilla juvel som jag har här hemma för tillfället!
Han heter Cato och är en viltfärgad hane på drygt 4 månader. Den här lille killen kommer från en farm i Höör där han levt tills för ca 3 veckor sedan då en kille här i närheten köpte honom.
Cato har gått på hundfoder i hela livet och gick till en början att hantera ganska okej, men av någon anledning så började ägaren använda handskar fö att hantera honom och han blev då ganska bitig.
Eftersom personen som köpte Cato hade 2 stora hundar hemma som inte fungerade med illern så fick lille Cato bo i badrummet..
Jag mötte upp den här killen med Cato på en parkering där han tog fram transporten och 2 stora svetshandskar om jag skulle flytta över honom till min bur… Använde inte handskarna och det jag hade i min famn var en ganska så osäker liten iller. (bör jag säga att jag betalade 500 fast han var utsatt för 1500… ;))
Det blev inget vidare varmt välkomnande av mina egna 3 monster-mördar-maskiner… De ville alla döda lillkillen så han fick halva köket att bo i, avspärrat med galler!
Cato är helt underbar. Han har varit här i drygt ett dygn och har än så länge inte missat lådan en enda gång (50% hade jag fått höra..)! och jisses vad han hamstrar all illermat.. :)
Han är väldigt osäker på händer och förstår inte alls vad som är rätt o fel gällande bitande i dessa.. Han går lätt att hantera men försöker sig på små bett när han är osäker eller vill ner. men det går redan framåt!
Nu är det som så att jag inte ska ha kvar den här lille pälsen utan han ska omplaceras till ett kärleksfullt hem så småningom.. När vet jag inte riktigt då jag gärna vill få lite "ordning" på honom först- men han är väldigt social och kommer nästan alltid när man ropar på honom!
är någon intresserad så skicka ett pm eller ett mail o berätta lite om er själva och vad ni kan erbjuda!… jag kommer vara petig.. ;)
Bilder kommer inom kort!
Sajtvärd på Iller.ifokus
va härligt att grabben kommit till dig jossan! han verkar inte haft det helt lätt! lycka till!
åh gud vad skönt att höra att det redan går bättre föe honom=) hoppas han får ett bra hem
ja, det hoppas jag också! Han är så himla fin den lille pojken- tom att både mamma o pappa håller med om att han är väääldigt söt o näpen! :)
Han har funnits på blocketannons här inne… Iller i östergötland!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jaha var det killen från norrköping? Som du tyckte var hemsk att han fanns i närheten ;)
Kanske kan man få hinna träffa honom nästa vecka eller så? (Och dig och de andra illrarna med för en delen)
#4 nää, detta är en kille som bodde ännu närmre än så förstår du! :D
Jadå, vi kan säkert ta o träffas någon dag nästa vecka.. Allt är INTE iordning i lägenheten men du om någon har väl förståelse nu när ni är mitt i flytt också! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
ska tillägga att han fortfarande inte missat lådan en enda gång men idag tänkte han gå bredvid men jag hann hindra honom! :P
Sajtvärd på Iller.ifokus

#5 Haha du har väl iaf möbler?? Det är mer än vad vi har för tillfället!
Men skicka över ett nummer i pm så kan vi ju boka en dag!

Jaså det var du som plockade hem honom till slut. Undrade hur det skulle bli med honom.
Ja dina små monster illrar. Har nog läst hur mycket problem du hade med att få in Triton i flocken. =P

Kunde inte hjälpa…blev alldeles tårögd över den lilles korta liv. Att någon väljer använda såna handskar istället för att uppfostra är hemskt! Snacka om att inte orka ge tiden. Tack och lov att det finns människor som du som vågar sej på utmaningen…och upptäcker det inte är nåt monster…utan en totalt missförstådd liten kille svältfödd på kärlek och mänsklig kontakt. Lycka till med allt!!

Va skönt att det slutar bra för honom=)hoppas du hittar ett hem han förtjänar=)
Cato är verkligen en liten pärla!
Jag är verkligen förtjust i honom.
Den här veckan som jag haft honom har han förändrats så himla mycket. Han har gått upp i vikt, är mycket busigare och är inte rädd för att bli hanterad.
Den lille myspälsen följer gärna med ut på promenad och jag grejar mycket med honom. Han använder tänderna när han vill ner, busar eller bara har lite tråkigt. I regel så tar han bara tänderna på handen och biter inte.
Idag kom största framsteget och bakslaget! Han sov i mitt knä och ville inte ner så jag satt o kliade honom på ryggen- myyyysigt!
Sen kom bakslaget då han plötsligt fick för sig att ta händerna lite i munnen (som han brukar) bara det att han bet sig fast (för andra gången på hela tiden han varit här) i min handflata och ville först inte släppa.. då blev det ett årt tag i nackskinnet och så skällde jag på honom… han blir så sur efter.. går o surar o väser för sig själv.
Toabestyren är väldigt duktig med! har hänt 3 olyckor på golvet.. när den enda lådan som duger blivit för skitig.. ;)
Förhoppningsvis kommer han flytta till nytt hem på måndag (jag hoppas verkligen det funkar), mina illrar kommer inte vinka farväl då dom fortfarande verkligen hatar honom men jag kommer ha svårt för det.. jag gillar den här killen så mycket!
Sajtvärd på Iller.ifokus

guu, vilken söting =)
Men ååååhhh! Jag är kär!!!! Pluttesöt!
Mvh Jenny
#18 ja visst är han fiiin! o så lätt att bli kär i… vid första ögonkastet!!! mouhahahaha
Sajtvärd på Iller.ifokus
#18 JAAAAAAA!!!!!
Mvh Jenny
vilken fin kille du har :)
Vilken snygging!
Sara
ÅHH, vilken snygging!!! Jag är helt såld på "mörkisar"… 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

snacka om att han är en liten sötis björn=)

va sööt=)

Hmm, blev lite intresserad av sötosen. (efter att ha sett alla bilder) (; Hur står det till med honom? Passar han som nybörjar iller? E han vaccad, chipad o försäkrad?
Vad tar du för gullungen?
Ha det bäst
#28 det verkar dessvärre som så att Cato flyttar redan nu på måndag! Han är nog ingen optimal nybörjariller då han fortfarande kan ha lite problem med händer- men han har blivit extremt mycket bättre och säkrare i sig själv. Han är inte chippad, vaccinerad eller försäkrad. Skulle ha vaccinerat igår men drop-innet var förstås inte öppet just den här onsdagen.. Så det blir nya matte eller husses uppdrag!
Sajtvärd på Iller.ifokus
så nu har han flyttat… alla redan så tomt, men jag tror nog att han kommer platsa fint hos nya matte o nya kompisar som inte bara vill döda honom… Många blev kära i den lilla nallebjörnen under resan till nya matte… :)
Uppdateringar om vart han finns kommer garanterat upp här så småningom! För jag kommer kräva att jag vill veta allt om hur det går för honom!
Älskar ju lille deliCATObollen min!
Sajtvärd på Iller.ifokus