Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 173 ggr
hunbun
0

kastrering?

hejhej:P jag vet inte när jag ska kastrera han där hemma ska försöka stå ut så länge som möjligt… men jag undrar… efter kastreringen har de sånna trattar på huvvet då så de inte ska bita upp stygnen??

hunbun
0

konstig fråga:Pjag vet

Faxlin
0

Ingen konstig fråga alls. De flesta illrar behöver ingen tratt. Men det beror mycket på illern.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

hunbun
0

#2 okej.. men hundar och katter har ju alltid de typ varför inte illrar? eller iaf inte de flesta

skrollan
0

vad får killarna får tård/stygn?

Faxlin
0

#3: De brukar inte vara så intresserade av att bita bort sina trådar som katter och hundar är. Varför vet jag inte faktiskt. Men de flesta sår på en iller behöver man inte jobba med att få dem låta vara.

#4: Beror så mycket på vilken veterinär man har. Vissa använder trådar som måste plockas bort, medans andra använder trådar som försvinner själv.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

hunbun
0

ok då vet jag:P tänkte bara hur rolig han skulle se ut… som ett litet trattskaft:P

skrollan
0

Okej, på skrollan hade vi så vi fick plocka bort, dom sa det var bäst , för då ville dom inte vara där och bita för att då stack det i nosen. Annars kude dom livva eller sy innifrån =/

Men jag vet inte hur man ska göra med groggie, aldrig vart med om det. Vad tycker ni är bäst? Vad har ni valt om man får välja?

På skrollan tog vi bort sygnen själva.

Förlåt att jag kanske förstörde din tråd nu HunBun, blev ocksåp hyfiken om kastrering :)

hunbun
0

#7 det är lugnt

sarae
0

Rör det sig om en hane så brukar de oftast inte sy, utan de "bränner" ihop såret. Så det behövs vare sig tratt eller stygn, och de flesta illrar brukar strunta helt i det