Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 223 ggr
LeeLoo
0

Lördag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja nu är det lördag & vännerna är på fest!
Vad gör då jag?
Jo, jag känner mig som en riktigt hemmafru! Har varit på illerpromenad 3 ggr, lagat mat & skalat äppeln för att göra äppelpaj, utan recept & med bregott istället för smör eller margarin och jag kan avslöja att det fungerade aldeles ypperligt! Vad gjorde jag sedan då?
Åt paj, såklart! Mums! Och sedan…

Jo, jag skalade lite mer äpplen för att för första gången i mitt liv göra äppelkräm och jag är ganska imponerad då jag lyckades även med det lilla projektet. Nu är klockan halv 2 och livet känns som ett skådespel, där jag är en pjäs i min egen såpa.

Planer för imorgon! Plocka slånbär & koka saft, eller kanske lite svamp!? Samt rengöra hemmet efter 4 busar som bajsar en del..

Lalalala life goes on!

Vad gör eller har du gjort i helgen?

Soffi
0

För min del blev det till att köpa en bil, min första egna bil! Håller på att få min första egna lägenhet, och eftersom jag börjar jobbet så tidigt på morgonen (är på jobbet 5:15) och ingen kollektivtrafik går därifrån vid den tiden så var jag tvungen att köpa en bil.

Sen är både jag och syrran nyinflyttade i Göteborg så våra föräldrar kom ner från stockholm under helgen. Va ute och åt på restaurang ikväll. Mycket trevligt med familjemiddag. :)

Roligt med mycket bakande! vet hur du känner dig. bakade bullar förra veckan på min lediga fredag. Bara bakat bullar med mamma när jag va liten tidigare, så detta va en upplevelse. Efter tre timmars bakande blev jag enormt förvånad när det visade sig att bullarna faktiskt blev goda. Gick över till pojkvännens mamma som bor mitt över gatan och tryckte i henne några bullar. Bakning är inte bakning om ingen annan kan få smaka på vad man har åstakommit! :)

LeeLoo
0

Oj, det går framåt med andra ord! Bil & flytt. Lät hur mysigt som helst att vara ute & käka med familjen! Bli nästan lite avundsjuk. Har min familj långt härifrån & det var ett tag sedan de hälsade på!

cannaydia
0

själv vart man på landet med små pälsarna och aktiverade dem tills de somnade av utmattning -allihopa. Nog att de tre små valpisarna som är kvar är svår uttröttliga men då får de bara springa skiten ur sig med Ramboo som har minst lika mkt sprall i benen trotts att han inte är valp längre :-D vad gjorde jag innan? och sen? innan kollade jag in en bil som förmodligen blir min i veckan (tycker jag behöver en sån) och efter de tog jag en promenix på kvällskvisten med pappas gammelman -cocker med lite inslag i lydnad vilket gammelgubben älskar. Sen var det äta mat, hämta sambon på jobbet och sedan hem till sin egna lya. Sen blev det film med sambon tills jag somnade i soffan :-P

[jenkass]
0

bara jobbat… suck

NoraDede
0

oj det lät som du har haft fullt upp iaf leeloo, sj har jag bara pysslat en massa hemma på gården och en massa med miilo så klart och med han rum=)

Norrskenets
0

Lee du verkar ha haft mycket att göra men många roliga projekt, skulle man få smaka äppelpajen?Räcka ut tungan Själv har man sitt egna projekt på G men det vet du va det ärFlört. Annars har man gosat med töserna som vanligt också så har dom fått 3vägs röret från rösta, och det va väldigt populärt=), det uppskattades också av min lilla vovve Bozze som också ville undersöka det=) sen har man vart med pojkvännen och kompisar=) och idag ska jag och töserna våldgästa Tess heheSkrattande  Saffi hälsar till mamma, pappa och gammelmatte

skrollan
0

bra arbete över helgen ;)

LeeLoo
0

cannyadia lät som en ganska så typisk helg för din del? bfvrvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvc (Stacy försökte sig på en liten hälsning)

kan avslöja att det blev inga slånbär idag, så nea & jag tar det på tisdag istället, om det inte regnar!Flört

Smex
0

lee du låter som min extremt händiga tjejkompis. Hon brukar rida ut ofta i skogen bara för att leta svamp och så bakar hon så otrolig goda muffinsar. Ja pysslar hela tiden där hemma.

En själv brukar få hemmafru ryck genom att dra fram dammsugarn och suga upp en och annan iller, oj jag menar en och annan illermatsmulor. Räcka ut tungan

Annars så var jag iväg och tävlade med hästen i hoppning och var på födelsedagsfika och säga adjö till gammel pojkarna här hemma.

tess860110
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fredag: Jobbat

Lördag: Vart hem till mor och faroch käkat lite gott för att farmor från holland var på besök.

Söndag: Jag och sonen gick upp vid 05.00 imorse, För att ta oss till Göteborg och hämta hem Nicko och Lillen, fast det vet ju du redanSkrattande… Hela resan har tagit oss 12 timmar.. Snart sover jag på tangentbordet Räcka ut tungan

LeeLoo
0

#9 hur gick det på tävlingen? Åh, va skoj med hoppning!

#10 oj, lååång tid! Men va härligt att få hem 2 goa killar!Glad 

#4 vikken söt "profilbild" (eller vad det heter Avatar?)  jenkass!

Hälsar tillbaka till er alla & Saffi m. matte!

Smex
0

ja det gick ju inte super kan jag säga. Är väl inte så otroligt nöjd men jag kommer över alla hinder utan att åka av. Bättre lycka nästa gång =)

LeeLoo
0

#12 ja men ibland får man nöja sig med det, även om man alltid vill vinna! Flört

Smex
0

ja jag vet. Så jag skall träna lite mer och komma igen. Inte ger jag upp inte. men jag vet också vad jag gjorde för fel med så det blir att förbättra dom. =)

cannaydia
0

#8 haha ja något liknande om man inte jobbar eller om sambon och jag för engångs skull inte jobbar under samma helg då kan det hittas på lite annat ;-P

Pandae
0

Jag var uppe i stockholm i helgen. blev mycke resande. 55mil upp o sen samma ner. Tog sin tid:). Illrarna stannade på 1/3 av vägen hos min sambos föräldrar (de har en rätt stor gård) där dom kunde leva rövare:)
Själv var jag på modeshow och blev fotad dagen efter. e helt slut i hela kroppen. Ingen sömn och full rulle
Så skönt att komma hem (och att få va med de små igen) :D