Vad har en iller för ph-värde?
Undrar kort och gott vad ph-värdet hos en iller ligger på.
var? i pälsen?
Ph-värdet på en iller? Du menar inte urinen, blodet eller nått specifikt utan på illern som helhet? Om jag skulle göra ett sammanslag av hela illern så skulle det nog bli runt 7, för jag tror nog att iller skulle få svårt att överleva som sur eller basisk =) Men vissa delar kan nog ligga mer åt det ena eller andra håller precis som på en människa.
Vet inte om jag fattat din fråga rätt nu……hoppas det *fniss*
Amor vincit omnia
#1 Var min första tanke med Robin =)
Amor vincit omnia

7,4 ifall du menar på insidan.

Sorry, dålig formulering. Undrar tex vilka schampon jag kan välja att använda på iller, vad är ett bra ph-värde på olika produkter för att de ska vara lämpliga för iller.
putt

putt

Jag skrev lite undringar om det i en annan tråd, man vad 17 handlade den tråden om? *senil*

http://iller.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=631d174d-6681-4633-8611-a34bab4392b8
Här funderade vi lite över detta. Jag säger som i denna tråd, vissa propsar mot att använda bra människoschampoo (som inte är alltför parfymerat), och anser att tex hundschampoo skulle vara bättre. Själv förstår jag mig inte på detta…
Skäljer man bara ur schampoot så måste ju resultatet bli ungefär detsamma oavsett pH. Det känns som om det inte bara är pHt som spelar in i resultatet, utan som om de andra återfuktande kvalitéerna, samt att huden inte blir torr, nästan kan va viktigare… Och då skulle iaf jag anse att männsikoschampoo av bra kvalité måste vara det bästa då mest forskning har lagts på detta?!?
Hmmm, bara lite funderingar jag har…