Två pojkar omplacering
Hej!
Två fina kastrerade pojkar på 5 och 6 år söker efter ett sista hem att bo i. Jätte trevliga och mysiga. Duktiga på lådan. Perfekt till första illrar. Hör av er med frågor och intresse. Finns i Linköping.

putt

puttar upp
putt

puttputt

putt

putt

putt

hmmm… vet ni några andra bra sidor som man kan annonsera på?

Förstår att det kanske är svårt att hitta hem åt dem. Samtidigt skulle jag vara lite rädd för att annonsera lite överallt då risken då är stor att de får ett icke illerkunnigt hem. Visst, även dessa hem kan vara bra, men risken blir större att det inte blir dessa illrars sista hem… :( Här är antagligen chansen störst att någon illergalning tar sig ann dessa illrar… *hoppas hoppas*
Kanske kan du lägga ut lite mer info om dessa 2, hur de är, vad de gillar, kanske några foton. Då kanske rätt person nappar! Annonsen var lite knapphändig! :-) Lycka till. Själv har jag tagit en 4 årig omplacering och tycker dessa gamlingar är underbara. :)

Ja det är inte jag som bestämmer vem som skall få dom och man kan få tag på mer folk som är intresserade. För här inne käns som att alla har redan till räckligt med illrar, och dom som vill ha en iller vill helst ha en valp eller något yngre. Det är inte så många som kan tänka sig två gamlingar. Tycker själv väldigt mycket om dom.
De är så lugna och fina, gemförelse med min tokiga valp =S
Hur som helst, dom är två viltfärgade killar. Dom är lite skeptiska emot andra illrar, men dom har börjat acceptera tjejerna här hemma. Min herre fräser dom åt, men det skulle jag också göra efter dom bettet dom har fått. Är duktigaatt gå i koppel. Ellerena vill hellre ligga i en väska och mysa och den andra springer bara runt. Dom båda är lite försiktiga av sig. Vill ingen något ont. det är mitt intryck av dom.

Söta! Låter som toppenillrar. Säkert inget problem att få ihop dem med andra illrar om man ger dem lite tid. Med rätt iller går det säkert… Annars är de som sagt perfekta första_gången-illrar. Bara man verklgien bestämt sig för att ge dem ett sista hem. :)

ja för dom är ju redan färdig uppfostrade och dom är verkligen den mysiga sorten. Så det är inte bara dumheter dom hittar på. Igår så gick jag runt med den "yngsta" i famnen i någon timme för att bara klappa och pussa på. Han låg och halvsov och bara mysade. Tog lite kort på det men det är på pojkvännens mobil.

huva va söt, riktiga myskorvar juh=)

*puttar*
gud vilka gosingar. jag skulle ju gärna tagit dom, om det inte vore för mannen min, har precis lovat honom inga flera illrar.. har ju precis tagit melker med, vet inte om det skulle bli så bra med så många på så kort tid? eller?
#19 hehe kolla bara på mig…mitt illerantal dubblades på mindre än 6 månader….å det funkade ju br. visserligen driver de mig från vettet men ändå ;)
hmm..om man skulle ta ett samtal med sin pojkvän.. hmm.. jag har ju alltid velat ha många och enbart omplaceringar..
han säger att han går med på det…. men vi måste ha större lägenhet
Gud vad jag älskar honom!
Hur är pojkarna med katter? vet ni det?
(min sambo kommer få mer än lovligt bryt om vi tar hem en ny katt o två illrar…. :D Men han är litet småsugen på en iller!)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
men ska ni skaffa en störr elägenhet nu då direkt? ;) :D
jag ska på visning på tisdag..
en 3:a på 67, illrarna skulle dela rum med datorerna..
har mailat :)

KANON! Vad kul att du har en lika underbar pojkvän som jag. Då jag hörde att dom behövde ett akuthem så behövdes det bara blinka med ögonen ;)
Hur som helst, dom är väldigt snälla men har märkt att Ludde (han som är 6 år) är lite dominat av sig. Så han har börjat tjafsa med min dominanta hane. Bara så du vet Kitty.
LinaN: Jag vet faktis inte hur dom är med katter. Det kanske skulle funka. Men som jag skrev förut så har det visat sig att Ludde är väldigt dominant.
*puttar upp*

putt
För jag tar egentligen hellre en vuxen någorlunda uppfostrad iller än en bebis där vi ska börja med allt från början…
Men det är just med katterna jag tänker på, min jakthona (som är en jäkel på möss råttor) ska flytta hem till skåne, hem till min morsa o kattens dotter :) SÅ då frösvinner det stora jakthotet.
Men iof illrarna har större tänder än katterna så de kan nog försvara sig. :)
Hankatten är en sann fegis, men bossy mot hundar.
Lillkatten hon hade nog bara gillat sina nya "lekkompisar"
hur leksna är dessa gamla gubbar då? o vart finns dom? pris osv? PMa mig gärna :)

Dessa illrar är säkert perfekta för dig Lina. Kanske kan du testa och se en vecka eller 2 om det funkar med katterna? Perfekt om du vill skaffa 1a illrar… Hoppas det löser sig! :-)
Tack alba :)
Nu ska vi bara övertala sambon om att ta hem små odjur först :)
Han har ignet emot dem, men ja…. han ska ju helst ha gett sin välsignelse… :)
Men som sagt, tar ju helt odjuren på prov så alla trivs elelr åtminstonne pallar av att samexistera. :)

har pm:a dig Lina.

Jag ska köpa iller, jag har inte hafft en iller förut, men jag har läst på ganska bra och vet vad det innebär att köpa iller, och alla dess bus och påhitt.
Det värkar vara underbara djur. Jag bor i en 5:a i shlm med uteplats med grässmatta. Jag e 15 . Hela familjen e med på att köpa iller och beredda på att hjälpa till.
Men jag undrar om zorro finns kvar? Han värkar hur mysig som helst! och eftersom att jag aldrig hafft iller förr kanske en 5 / 6 årig iller passar bra ?
ha det bäst!
*puttar upp*

Putt, gäller fortfarande.

putt
Hur har det gått??
#33 jag har ju katter, och illrar. katterna har ju fördelen att hoppa upp på högre platser när de vill slippa dem små odjuren=P
leeloo gillar inte dem, så hon håller sig undan(och kommer dem nära får dem en smäll…men nu går de runt henne istället haha)
så jag tycker de funkar fint:)
stitch brukar busa med dem och han ligger jämnt i köket o sover och håller koll på dem=P (har dom i köket på natt och dagen när vi inte är hemma) :)

dom finns fortfarande hemma hos mig och lääängtar efter ett nytt fint hem.

Putt

putt

putt

Puttar upp dessa finfina illrar

Det var så många som var intresserade men helt plötsligt så försvann dom. Undrar vad som egentligen hände.
putt
jag är ju egentligen intresserad, men som det är nu ahr jag itne plats. Enligt mig får dom plats men itne enligt sambon..
Hade hemskt gärna tagit hand om dom
Hoppas dom får ett bra hem
lycka till

Pojkarna finns fortfarande kvar och längtar efter ett hem.

pojkarna är kvar i mitt kök och orkar inte med min hane längre. Finns det verkligen inte en enda person som kan tänka sig att ta hand om dom här? Detta är två jätte bra första illrar.

putt putt

putt
putt
putt

Verkar som rätt aktiva pojkar… Söta!
puttar
Hejsan! Jag är intresserad av en iller, men jag har inte pratat med hela min familj än så inget är klart, jag undrar bara några saker: vart ni bor? (så det inte blir för långt att åka), är det bäst om man tar hand om båda illrarna eller går det att sära på dem? tack iaf MVH/ Sofia :)

#60> Vad jag förstått av tidigare frågor så ska dessa två omplaceras ihop! De kan bli rätt olyckliga om man splittar på två tajta illrar…

#61 precis. inget prat om att skilja dom här åt. Har sagt det till henne så vi får se vad som kommer hända.
men så mysiga dom verkar.
Ludde verkar inte allt för dominant med tanke på att det ändå "gick" i några dagar. Han vill nog bara visa den yngre hanen att det är han som är herre i huset.. :) Vill inte den lilla slyngeln ge sig- ja, då tar det ju ett tag..
Att tänka på när det gäller äldre omplaceringar:
De är redan uppfostrade och "färdiga". I regel är de ju även betydligt lugnare än en ungiller.
Du bör ha liiite kunskaper i illerns sjukdomar då de ligger i "riskzoonen" för att bli/vara sjuka.
Hur ska du göra om den ena går bort? Kan du acceptera att kanske bara ha en gamling kvar i ett par år (om den inte är förtjust i andra illrar) för det är inte säkert att en gammal iller orkar med en ny valp- men den kan även känna sig ensam. kan du tänka dig att ta ännu en lite äldre omplacering till sällskap då?
Hoppas, hoppas de här små gubbarna får ett hem snart! De verkar alldeles bedårande!
Sajtvärd på Iller.ifokus

#63 hehe ja det är väl så. Att Ludde vill plocka ner Lamio ifrån tronen. Men nu är det så att Lamio väger några hektor mer än vad lilla Ludde gör och att Lamio har stora friska tänder som inte är lika ner slipade som gamla Ludde har. Så dom får bo nu så här. Lite tråkigt men jag försöker ge lika mycket uppmärksamhet till alla =)

pojkarna är kvar utan att någon har hört av sig.

ska tjata lite på mamma om två illrar :)
Om dem hade bott närmare så hade jag kanske kunnat sätta igång en övertalningskampanj för min sambo, men dem bor tyvärr för långt bort. Vi bor i Landskrona, Skåne. 
Dem verkar ju vara helt underbara!
hmmm vi kör förbi linköping nästa helg för vi ska till stockholm;)
så vi kör hem igen på söndagen och övertalar du din pojkvän hade ju vi kunnat ta dem ner till dig(vi bor i malmö och kör ju förbi landskrona;)
fast då får du ju inte träffa dem först osv:/
#68 Hmm. Jag ska försöka övertala honom, fast det kommer nog bli riktigt svårt. Vi har nämligen för tre veckor sen skaffat vår första iller, en tjej på 12 veckor.
Så vi får se hur det går, men det är värt ett försök. Om det går ska jag höra av mig till Smex och prata lite närmare om det och går det vägen så hör jag av mig till dig direkt!
#69.
åh va kul^__^ Men prata med honom och så, och om ni vill ha transporthjälp så bara skriv:)

putt, hur har det gått?
Jag har iaf anmält mitt intresse och väntar samtal från omplaceringskoordinatorn. :)
Det är nu bestämt att jag och min sambo ska ta hand om Ludde och Zorro! Vi är så glada!
Hoppas att dem kommer bra överens med vår lilla Nintedo. Från hennes sida kommer det nog inte bli några problem iaf då hon älskar att leka med andra illrar. :)
Dem kommer till oss på söndag. Tack Sussi (Pandae) för att du agerar taxi! :D
Skönt att dom fick ett hem till slut.
Hade det inte varit för att både Leo och Ricky inte hade tillåtit någon att ta deras plats i rangordningen Mao slagsmål mellan 4 hanillrar
så hade jag tagit hem dom för länge sedan
Så lycka till

#73 Grattis!
Gratulerar :D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Tror att det inte kommer bli några större problem. Var bara beredd på lite skrik och illerfisar så kommer allt att lösa sig =)
Tack så mycket allihop! Ska verkligen bli spännande och se hur det går. :)
#77 Jodå vi är beredda. Jag tar för givet att herrarna ska visa att dem är äldre och att det är dem som bestämmer. :P Men det ska nog gå bra. Hon är ju bara en valp och en hona dessutom så förhoppningsvis kommer det att gå smidigt. :)

Härligt att de äntligen fått ett hem. Lova att berätta hur det går! :-D
#79 Jadå, jag ska hålla er uppdaterade! :)

Så där ja. nu har Zorro och Ludde flyttat här ifrån. lite skönt är det faktis. Mindre bajstorkande och så kan man ha det öppet ut till köket igen. Men ändå så kommer man sakna Zorros tiggande vid köksbordet och Luddes gosande.
men men, dom kommer nog få det bra =)

Jag är på jakt efter två nybörjar illrar! Kolla "Min Sida" om du tycker jag verkar lämplig! =) mvh/Alina
#82 de har precis flyttat. läs inlägg #81