Egen bur
Ska gör en egen bur.Och undrar om det blir för högt med 150 cm.Tänkte om buren skulle vara 60 djup,130 lång och 150 högt.Har lite mått som jag måste rätta mig efter.Ska ha den endast som övernattnings bur,är måtten lagom eller?
gör 2 våningar vet jag!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Tänk på att illern är inget burdjur utan ska ha tillgång till större utrymme också det är en ok lösning under nätter och om man har främmande som är rädd för iller men inget som den permanent ska sitta i :)
tack för tipset om två våningar det tåls att tänka på.Klart att iller n inte ska sitta i buren men nattetid tror jag att både illern och jag sover bäst om illern är i bur nattetid.Pga av att jag inte behöver vara orolig att det blir konflikt med hundarna då när man inte har någon koll.
Jo jag förstår det men ville ändå säga de eftersom det finns sånna som är okunniga som surfar på sidorna o lätt kan tro att man ska ha dom som en hamster. :D Det var ingen pik mot dig,
Jag tog det inte som en pik.Tycker det är jättebra att man är rädda om djuren det finns tyvärr så mycket elände.

Vi har byggt av ivar hyllor som är 50cm djupa och 2 meter höga. Där har dom sin mat o sina sovplatser, dörrarna är alltid öppna så dom går som dom vill.
Fördelen med att de har ett eget krypin är att där får dom va ifred .
Speciellt om man har barnbarn så vet dom att när dom gått och lagt sig eller äter där då får man inte röra dom utan där är deras fristad.
Dom har 3 våningar och jag har 2 st ivar på 50 djup så den är nästan 2 meter lång med häng mattor och hammock samt toalett. I nedersta är bara för mat och lite leksaker som dom gärna drar in dit.
ivar hyllorna köpte jag på blocket för en billig peng sedan var det bara att göra runda eller fyrkantiga hål för trappa och så rör som dom kan åka kana i.
jag har dom 2 översta hyllerna där alltid dörrarna stängda men på nedersta är dom alltid öppna dom sitter så fast att dom kan inte stänga dom.
Vi har även gjort detta ute på balkongen så dom kommer upp och kan se ut där är det 4 våningar högt och det är mycket uppskattat av våra illrar.
gud vad roligt att få tips.Det väcker nya tankar och ideer.tänkte också försöka ha buren på balkongen sommar tid,finns tak och skugga,lite morgon sol annars är det skugga hela dan.Så iller kan gå och komma i buren som den vill, om den nu kanske vill ha en middags vila iskuggan.på vintern ska buren in så jag måste få in den via balkongdörren.tror faktiskt jag ska höja höjden och göra två våningar.Vad tror ni om det?
låter som en bra idé. Nåt du kan göra annars är nätade ramar så att du bara skruvar ihop ute på balkongen och skruvar ner när den ska in igen- om du inte vill ha måstet att den ska kunna gå in o ut genom dörre.
Sajtvärd på Iller.ifokus

#6vill se bilder
coolt att gära en egen bur. !=)