Minigris
Det ska finns någon mot Göteborgs hållet som säljer minigrisar, vet dock inte vad dom tar för sina djur: Men dom är friska och jätte fina, ska se om jag få tag på deras adress och/eller tele nr. Men det kan ta lite tid för jag måste först hitta tele nr till en annan person som håller i den kaninutställning som dom alltid är med på och står som jag och informerar om mina illrar, så gör dom det samma med sina grisar.
Gris Eva :D

Gris-Eva har jag varit i kontakt med och hon ÄR dyr!Hon vill ha 2000 kr för en sugga
Det är väl inte dyrt? De lever länge, är intelligenta, ger bra sällskap. i förhållande till vad en hund kostar så är det billigt. Illrar kostar 2000-3000 kr.
int speciellt dyrt enligt mig.
kanske kan va någon hjälp?

Tack :-)

Tittade på blocket och om du söker på minigris på djur och hela sverige så kommer det fram en hel del och endel kostar 2000:-, 1500:- och endel 500:- =) Lycka till! också får du berätta och visa bilder när du hittat den rätta minigrisen=)

Hej. Tänkte bara ge ett litet råd på vägen.. :)
Om det är så att det är den första minigrisen ni ska köpa, så va noga med att kolla upp grisens bakgrund och storleken på föräldrarna. En bekant till mig köpte som ung en "minigris" som sedemera växte till sig riktigt ordentligt.
Tillslut uppdagades det att det inte va minsta tillstymmese till minigris de hade fått tag i, utan nån stor variant.. :)
Kul såhär efteråt, men inte så skoj för dom som fick göra sig av med grisen eftersom de inte kunde ha en hundrakilos klump i lägenheten..
Har bestämt för mig att det finns en uppfödare av minigrisar utanför Varberg. Tror dock att de ligger kring tusenlappen, eller kanske strax däröver.
Lycka till.
#9# då har det inte varit en minigris, dom blir inte så stora. Den som finns på fotot på #1# är en vuxen mingris. Din bekant har med 100% säkerhet fått tag på ett vietnamesiskt hängbuksvin. Dessa kan bli stora, det vet jag då jag själv har haft en sugga och en galt av den rasen. Dom vi köpte dom var sa att det var minigrisar men dom växte och växte och växte, så till sist kunde jag inte ha dom utan dom fick komma ut till en bonde som hade mera plats än vad jag hade. Grisen på fotot bor upp mot Göteborg någonstan, men jag har ännu inte lyckats få tag på deras tele nr än. Dom har uppfödning på minigrisar och har haft detta i flera år.

"9
Vi har en redan,men vill ha en till som sällskap till den första.Vi bor i hus på landet och Bert går i hägnat område nu med stia som bas.Han går ut och in som han själv vill…han trivs bra,men är som sagt trött på att umgås med 2 stora hundar som alls inte ligger på hans intelligensnivå(Bert är otroligt smart)

#11.. haha.. Jo, grisar är enormt smarta, trevliga, och underbart(svin) söta
och jag kan tänka mig att en hund inte alls kan komma att bli en trevlig bök-kompis för er lilla gris..
#10. Nej, det va absolut ingen minigris som min bekant fick tag på. Hon hade inte så jättestor erfarenhet av grisar sen tidigare, och åkte o mötte upp säljaren någonstans på "halva vägen".. Hon köpte den i tron om att det va en miniatyr, men upptäckte så småningom att så inte va fallet.. Även den grisen fick fortsätta sitt liv hos en bonde någonstans.

I gotlandsannonsblad var det 2 minigrisar som skänktes bort…