Tre illrar omplaceras.
En ettårig hane, en tvåårig hane och en femårig hona söker hem. Helst tillsammans. De är så nära bitfria illrar kan bli och jättemysiga (killarna kan nypa lite löst vid bus) . Killarna är riktiga knäillrar och kommer gärna upp o ligger o myser i soffan. På nätterna kan de sova i sängen med dig
.
De är pigga och busiga, alla tre älskar promenader och de går duktigt i sele.
Gänget finns i Katrineholm.
Intresserade mailar mig på robinblaj@hotmail.com
putt

Finfina illrar. Jag var nära på att ta dem, men hade inte plats för tre! Mycket intressanta omplaceringar som säkert är toppenillrar.
håller tummar och tassar på att dom hittar ett bra och kärleksfullt hem ock såklart tillsammans=)
Jag kan säga att det är helt underbara hoppas de får ett underbart hem

det låter verkligen som toppen illrar, hoppas dom får ett hem snart=)

Honan är bara 4 år va?

det står att hon är fem år=)

Jo, jag vet men jag tror hon fyller 4 i december.. Att det står fel längst upp alltså.
Hur mycket kostar dem tillsammans eller två stycken? :) Är kanske intresserad ^^

#8 jaha okej, förlåt=)
#8 nej, honans papper stämmer tydligen inte. Hon är fem år enligt tidigare ägaren.

Puttar upp denna lite.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Hur mycket kostade dem? Frågar igen :P
Det står vid intresse maila robinblaj@hotmail.com

#13> Spelar det någon roll om de kostar 1000 spänn eller 3000? Tror det viktiga är vart de hamnar och vad man som "köpare" kan erbjuda, inte vad de kostar… :-) Tror det är en symbolisk omplaceringskonstad det handlar om…
Skicka ett PM/mail till Robin om du vill få detaljer… :-) Och berätta lite mer om vad du kan erbjuda för honom!
kostanden kan ju vara ett problem atrt få bukt med för studerande och dyl, eller casha upp tusenlappar mitt i en månad…jag tror ej det var nå negativt i den frågan eller?
För min egen del då jag hämtade Devil så tyckte uppfödaren att vi "norrlänningar" var helt galna som åkte nästan 200 mil för att hämta deras busboll för 500:- + resa med hyrbill mm som gick på tusenlappar, personligen så skiter jag i priset i det avseendet jag hade kunnat åkt halva jordklotet för att få hem min iller och alla djur ska självklart ha ett värde….finns ju vissa som skänker djur för att bli av med dom. Men huvudsaken är att dom får en symbolisk summa och får ett bra hem att komma till så tycker iaf jag.

#16> Precis det jag menade! det är en fråga om motivation vs cash i kassan. Och oavsett om de kostar 3000 så är de värda det! :-) Inget ont menat alls! :)

Robin Får jag lägga in bilder på dom?
jupp det ser jag inget hinder för…

Bilderna jag la in har Saaba tagit, glömde nämna det ;)

#26 nämen åsaf, smygreklam? så här mitt på dagen? ;)

Jätte fina! :) kanske e lite intresserad, om det inte vore för mammsen min skulle jag tagit dom '',

Jättefina lurvar ju! Jag tycker att det är ganska viktigt att tänka sig för om man bara är "lite" intresserad av dessa illrarna. Detta är faktiskt omplaceringar och förtjänar att få stanna livet ut i sitt nästa hem. Så är man inte säker på att man kan erbjuda det så kanske man ska tänka sig för lite. Och inte ta dessa för att de kanske är billigare än att köpa en valp osv. Bara en åsikt från mig.
Tycker med att man ska tänka sig för. Tycker att de inte ska behöva flytta mer. Vi är 5 hemet som Pluto är i om man räknar med uppfödaren och det är alldeles för många och det är bland annat de som avgjorde att han skulle få stanna samt att han var utstött från flocken men han är en riktig Prins :)
Måste de säljas tillsammans? Kan man inte "bara ta två", om man säger så. Jag vet inte riktigt om de är bra att starta med tre stycken när man aldrig har haft iller :P Vill börja med två om jag ska börja med något XD

#34 Dessa illrar är väldigt tighta så det är inte speciellt bra om man särar på dem. Hur skulle det kännas om du hade två syskon som du bott med och någon helt plötsligt tvingade iväg dig till ett hem helt själv utan kompisar??
Och om du inte är van med iller så kan det vara bra att börja med 1. Vissa illrar som man tar i par kan gadda ihop sig mot sin nya ägare.. Det är inte alla illrar som är superillrar som slår sig till ro och är snälla. Vissa blir bitigare och testar sin nya ägare och blir det så kan 1 vara mer än nog.
Vad jag fick i uppfattning av dessa illrar är att de visst går att ha som första mans illrar. Nu var dom inte här så länge men under den tiden gjorde de aldrig nått här så min bedömning då var att de kunde de. Men som sakt dom kan ha ändrats sig när de kom till nästa akut hem.
Men de är väldigt charmiga :)
Okej… Då vet jag:P
Jag har kikat in två illrar som kanske, kanske kanske kommer att bo hemma hos mig :D

#36 Menade inte just att dessa skulle bita utan mer allmänt när man tar fler illrar samtidigt.
Och ja de här illrarna är helt underbart keliga och charmiga. Jag har fallit stenhårt för herrarna..
Jag mena att dessa illrar är väldigt trevliga och inte bitiga ett dugg. Dom var 4 från början men eftersom den ena var utstött från gruppen o levde i en pressad miljö men konstat räddsla och vaksamhet över de anndra så fick den ena stanna kvar hos oss.
Det anndra problemet som var här är att vi reagera på allergin när de kom in 4 i hemmet samt att de anndra problemet var att vi inte har plats för 2 läger. Så under den korta tid det var här visa dom aldrig att de ville bitas hårt det markerade med tänderna bara och när de är så försiktiga så tycker jag att det är bra som första hands illrar.
Även lillkillen som vi behöll här vet inte om att han har tänder i bland funderar man på om dom är bort opererade men så var även de anndra 3. Riktiga Charmtroll :)

#39 Läs inlägget en gång till…
Åter till ämnet!

#35: De är tighta har jag också hört. Men de har inte levt ihop länge. Grabbarna har levt ihop i ett år men utan tjejen. Så visst kan man sära på dem. Inte grabbarna dock men honan och grabbarna om man inte kan hitta ett hem som kan ta alla tre. det ultimata är ett hem som tar alla, men om det inte går. Kommer jag överväga att sära på dem. Det vet ni eller hur.
Mvh Åsa
Audiatur et altera pars

#36 Jag har ju inget med omplcaeringen av dem att göra. Tycker bara att det vore riktigt tråkigt för tjejen att säras från grabbarna när de kommer så bra överens..
Huvudsaken är att alla får ett kanon hem med kompisar som förgyller deras vardag :) tyvärr är läget som det är och tre st är svårt att placera ut. Hade jag haft utrymmet och allt som krävs så hade jag tagit 3 st utan problem. Men alla är inte som jag ;) Men för det är jag inte den enda! Vet fler tssiga människor på det här forumet!
Alla är supersöta och fina, gammeltanten är söt som socker!
Jag skulle kunna ta två, inte fler. Men två :) Tänkte jag om det inte är någon som kan ta alla tre. :)

*putt*

om storvreten tar hanarna så tar jag honan. "elak" :P

#44: Du får väl ta dig hit och kolla hur du funkar med mina pälsar så får vi se. Om inget hem dyker upp som kan ta dem alla tre. Grabbarna vet jag är perfekta förstagångs illrar :-)
och vad säger du, någon gång ska ju vara den första. ;-)
Audiatur et altera pars
#47 Vad bra :) Tyvärr känner jag inte alls vad jag vill. Alla skäller på mig i rattar.ifokus för att jag ska "byta" illrar mot mina råttor. Titta mitt inlägg "Snälla hjälp mig". Men jag vill ha iller, de verkar vara så härliga djur :) Tyvärr är det blandade tårar mot mina råttor ;'( Får inte ha både råtta och iller.
#48 kan du inte vänta lite tills sina råttor inte finns mer i livet innan du skaffar iller? Då får du dessutom mer tid på dig att hitta den "perfekta" illern, samt träffa många olika, och gå på träffar,mässor, utställningar etc. Jag är själv av principen "först in, sist ut" och har ärligt svårt för tanken att göra sig av med ett djur för att skaffa ett annat. Finns det ingen möjlighet att ha iller å råttorna i olika rum?
#49 Jag får inte ha både råttor och iller :/ Det är där skon klämmer.
Men om jag väntar tills de " ramlar av pinn' " så kommer en att bli själv, och dem är flockdjur :(
När vi tog hand om våran Fuskpäls som vi hade. Den ägaren hade råttor o iller utan problem. Så visst går det att ha dem i samma rum
Men jag fåååår inte ha dem samtidigt. Måste "välja" mellan råtta och iller. Snälla, hacka inte på mig. Jag orkar snart inte vara medlem här längre….
#52 men du måste ju förstå varför folk reagerar som de gör. Vad gör du om några år när du kanske hellre vill ha en hund? kommer illrarna får flytta eller ska du ha kvar både och?
Att ha iller är inte billigt. Att köpa illern är det billigaste, sen kommer resten….mina illrar kostar mig över 1000 kr i månaden…och då räknar jag inte med eventuella veterinärskostnader, leksaker eller annat kul jag köper till dem. Utan detta e vad de kostar i försäkring, mat och sand. Veterinär räkningar kan lätt skena iväg på mellan 10.000-20.000 kr. även om man har försäkring. Är dina föräldrar ok med det?
Om jag var du skulle jag antingen se om det på nått vis gick att ha båda, eller vänta tills råttorna gått bort….kanske kan du skaffa en äldre kompis till honan som skulle bli kvar?
Nej, jag vill inte ha hund XD Det får familjen skaffa. Kanske sedan när jag blir äldre och flyttar hemifrån kanske jag skaffar hund. Jag har haft råtta länge och vill "byta" djur. Jag har haft råtta i…. ja jag vet inte hur många år, men det är ett par XD Länge iallafall. Vad är det som kostar så mycket i månaden? Maten?
En av mina kompisar tror att illrar kan äta kattmat, kan de det? Bara en fråga, inget påstående från min sida.

Ja en iller kan äta kattfoder av hög kvalitet, alltså inte foder som du kan köpa i vanlig mataffär. Exempel på kattfoder som funkar för iller är Royal Canin. Men det bästa är ju självklart att ge illern riktigt foder för just iller.
Okej. Då vet jag ;)
#56 det som kostar e dels försäkring på ca 550 år/per iller, sedan är det livsviktigt vilken mat man ger dem. Många sjukdomar, bla insulinom, uppstår från bla dåligt foder. Så högkvalites foder från djur affär (EJ mataffär) i minst 2 sorter , bör man ge…och de kostar ofta några hundra. Kattsand går även åt i stora mängder då en iller oftast behöver ha mååånga bjaslådor. Sen får man så klart lägga till kostnader för vaccinering, kastrering och hälsokontroller.
Okej, men nu försvann själva grundämnet här XD Att tre illrar behöver omplaceras ^^,
ja, men jag måste hålla med om att jag tycker det är väldigt oansvarigt att skaffa en massa djur (i ditt fall råttor) och sedan omplacera dom. ett djur kräver ett ansvar- kan du inte ta det ansvaret nu hur ska du kunna det när du har din iller sen?
Jag vet flera fall där personen i fråga har velat "byta" djur precis som dig men det har tyvärr inte slutat där.. för sedan har det bytts djur till reptiler, hund, ekorre- you name it…
Hoppas dom här tre illrarna kan flytta till och samma hem! Jag lever lite i tron att vissa djur är mer lämpade för varandra än andra- sedan hur länge de har bott ihop spelar mindre roll. Dessa verkar funka bra ihop o hoppas de kan fortsätta bo ihop!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hur har de gått för dem? Har de fått några som är intresserade?

putt
Ja, har de fått ett hem eller? ^^
Annonsen är aktuell så länge den ligger uppe.
"Intresserade mailar mig på **robinblaj@hotmail.com "**
Okej, har mejlat dig :)
Killarna flyttar imorgon, så de är inte längre kvar för omplacering.
får man fråga vem de ska bo hos? (om det är någon här på ifokus) =)

Då kan du starta en ny för tösen som är kvar så blir det lättare.
Audiatur et altera pars
är det någon här inne som ska ha dem?
Nepp ingen här inne.

skönt att dom hittade ett hem iaf=)

min Tyra är en gammal tjurkärring på 7 bast som BARA vill leka med katter. :( annars skulle jag gärna ta över en till hona.
Vad kul att ni hittat ett hem till dom. Var och gosade med dom, mycket charmiga killar! Här håller vi utkik efter en dam tror vi. Väntar på rätta tillfället! =)
Hur har det gått för gammel tanten då? HAr hon hittat ett nytt hem?