Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 882 ggr
Adrianaisaksson
2015-09-06 17:24
0

Frysa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi hämtade henne i fredags och idag fick vi bekräftat att våran tomte tjej Frysa är döv. Förra ägaren stod fast att hon var frisk och kry men det var hon ej. Vi märke direkt att hon vart jätte rädd för små saker här hemma och trodde det var för hennes dåliga vanor i förra hemmet men nu är det bekräftat tyvärr att våran lilla älskling på endast 5 månader är döv. Detta förändrar ingenting då hon litar på oss och vi ger henne all vår kärlek. Våran lilla pälskling.

Vegan, italienare, rockgalen och djurälskare alla dagar i veckan.Lyssnar på musik

Bodinsson94
2015-09-06 17:48
0

Vad tråkigt :/ Men är ju bra att Frysa och Dimma har varandra.. Då kanske Dimma hjälper henne ibland och vägleder henne när nått är på gång som hon inte hör :)

Bodinsson94
2015-09-06 17:50
0

Underbar bild för övrigt :D

Adrianaisaksson
2015-09-06 17:51
0

Ja dimma är jätte duktig och visar henne allting och speciellt lär henne att vi är inte farliga så dimma är en jätte bra "syster" och "mamma" åt henne. :-)

Vegan, italienare, rockgalen och djurälskare alla dagar i veckan.Lyssnar på musik

Bodinsson94
2015-09-06 17:55
0

Gud vad bra :) Kommer nog gå fint fint :)

JossanH
2015-09-06 18:19
1

Hon har väl tom fläck på huvudet? I vilket fall som helst, min första iller hade extrem riskteckning och var döv. För att få hans uppmärksahet så brukade jag veva med armen eller blåsa till på honom. Hade han somnat eller gömt sig på ett ställe där man inte kom åt honom brukade jag tex ta en bit choklad eller godis och själv äta och sedan blåsa in där han var. Kunde väcka honom från den djupaste sömn 😂 Döva illrar kan vara misstänksamma mot saker och väldigt lugna i vissa situationer pga sin dövhet. Underbara är de förstås oavsett 😊

Sajtvärd på Iller.ifokus

Adrianaisaksson
2015-09-06 18:26
0

Vi vet hur vi ska ta hand om henne.

JossanH
2015-09-06 20:32
0

#6 ja, det har jag inte sagt något om ☺️

Sajtvärd på Iller.ifokus