Färg hjälp
Hejsan. Jag håller på och gör ett skolarbete om just illrar. Den punkt jag håller på med just nu är illerns färger.
Jag kan inte särskilt mycket om färger o teckningar osv..
Någon som kan skriva om lite olika färger och gärna lägga in bilder som jag får använda i mitt arbete. Bilderna ska helst visa bra på hur färgen/teckningen ser ut. Jag behöver inte ha ALLA olika som det finns utan det räcker med de som är mest "vanliga"
Vore jätte tacksam för eran hjälp. Ni är ju ändå experterna ;)
kika in under artikel fliken…där finns det artiklar om färger å teckningar ;)
#1: Tack för bilden!
#3: Jo jag har kollat där men det står inte om så många.. :/
#4,5,6: Tack för bilderna. #6: Har du någon "beskrivning" på hur en viltfärgad ska se ut?
#7: Tack, är alaska albino samma sak som albino eller är det helt olika?
#8: Shit vad fin den pastell färgade var! *kär*
Tack alla för bilderna. Skulle även behöva mer info om olika färger o teckningar.
#9:Tack, den kommer till användning :)
hehe nä hon heter alaska :D
haha jaha, sorry ^^,
!!
Mvh Jenny

Här är en till pastell fast i mörkare exempel=) Saga heter hon och du får gärna använda henne också=)

#10: Alla svenska färger och teckningar finns med bland artiklarna. Har du kollat ordentligt :-)
Puttar upp dem lite så ser du dem här inne på forumet med :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
gud va fina silvertomte är då! =)
#9 helt underbar! *ge mig! *
#12 inte konstigt att hon inte lyssnade när jag ropade! ska prova med Alaska istället! ;)
Mvh Jenny

Här har du en viltfärgad tomte men föddes som silvertomte, går nu iaf som viltfärgad tomte, Saffi heter denna dam=) kommer tre bra bilder som du kan välja på=)
Skulle vilja ha en bra tomte bild med endast en iller på kortet. Man ska tydligt se teckningen :) Har redan använd 9:ans bild.. och 8:an är det så många på :P Ni är helt underbara som bidrar med bilder allihop!

Saffi i min famn=)

#21: jag kan inte öppna dina bilder :S Kan du inte få dom i typ ett annat filformat? T.ex. jpg. Vill gärna se o använda dina bilder
vad bra :D nu kan jag öppna dom sista. Tack
#17 nej du, det är mammas pojke =)=)=)
Mvh Jenny

#16: Så svartögd vit, silverfärgad, albinofärgad, pastellfärgad, viltfärgad och tomte tecknad samt blaze är dom enda svenska?

Ingen som har blaze tecknad?

#31: Japp så är det. Bortsett från panda tecknad. men det har vi inte så många av. Men det har funnits. ;-)
Mc har vi också haft några av. Det är en färgförkortning som står för MultiColoure. Men som sagt var oerhört ovanliga.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jätte söta bilder iller_tjejen

#31: Okej, skönt att det inte var så många att skriva om ;) Tack förresten

#35 tackar, hoppas att du får användning av nån=)
#41: Gud, jag smälter! Fy sjutton vad söt!
Efter alla dessa bilder så har jag kommit fram till att jag gillar pastell mest (A)
Iller_tjejen, vad är zippa för färg?
hon har ingen som heter zippa, det är bara zip filer hon syftar på. hon har saga pastell och saffi silver :)

#47 hehe nä det är ett program som ska krympa bilden men ska kolla om jag hittar tråden där bilderna finns, hon är pastellen min Saga=)
Nu är jag allt vimmsig.. menade ju Saffi.. haha xD

jaha, hon föddes som silvertomte men gick över till viltfärgad tomte. Finns chans att hon blir silvertomte också men just nu är hon viltfärgad tomte=)
Som kan vara bra att veta är att det finns många färgvarianter hos tomtar, silvertomte, viltfärgad tomte, silvertomte och pastell tomte vet inte om jag missat nån "kombination"=)
Plus att du skulle försöka få tag i nån som har två bra kort, ett där h*n har sommarpäls och ett där h*n har vinterpäls då det verkligen är skillnad=)

glömde säga, jag har ett antal kort på mitt fotoalbum som du kan använda också om du hittar nått=) bara att kopiera på hehe
Aha okej. Tack så mycket för informationen (: