totally ferret
Är det fler än jag som upplever att Totally Ferret inte verkar vara helt bra för illrarnas mage??
Daisy framförallt är väldigt ojämn och har ofta lös avföring. Märker att även Molly från och till inte är super i magen.
Hur är det med er som testat både vitalin och totally ferret. Upplever ni någon skillnad?
mina blir mkt sämre i magen av vitalin, dessutom tycker jag att avföringen luktar otroligt illa av det fodret. Totally Ferret har funkat jättebra här o inga kostiga magar :)
Nej, jag har provat båda och jag har faktiskt intemärkt ngn skillnad. Ska inte båda vara toppfoder?
Mvh Jenny
Vitalin använder jag och tycker fungerar superbra. TF har jag inte prövat.
Även Orijen kattfoder är mkt bra och fungerar fint här.
Sara
Använde tidigare vitalin men tycker deras avföring luktadse mer och det gick åt mer foder än av TF. Tycker också de fått bättre pälskvalite av TF. Men konstiga i magen har inte nån av dem blivit av något av fodrena däremot ANF har jag en flicka som inte tål utan blir lös i magen…

ja några sv mina blir som Daisy, men det blir bra om jag blandar med andra foder t.ex. ANF eller Vitalin
Här hemma har vi TF. Ett mycket bra foder tycker jag, som ger fin päls. Men vi blandar med två sorters kattungefoder (RC och Hills) som hon ätit hela tiden hon varit hos oss. Så jag vet inte hur magen skulle reager om hon fick endast TF.
Hos uppfödaren fick hon mest kött, men de hade hela tiden tillgång till TF Baby ferret. Uppfödaren rekomenderade det varmt så då blev det att vi köpte det (och för att det inte gick att få tag i något annat :P).

Eftersom Totally ferret tog slut i samband med flytten har jag inte beställt nytt utan bara gett Molly och Daisy ANF nu någon veckan.
Det tog inte många dagar innan bägge har blivit bättre i magen. Så jag vette tusan om jag kommer köpa totally ferret igen…
Det kanske beror på illrarna oxå. Vissa kanske har känsligare magar osv.
Sara

#8 Ja det är klart att det säkert är olika för olika illrar.
Men hos oss kommer det inte finnas igen. Synd eftersom det på pappret är ett så bra foder..
Tänk vad olika man upplever foder.
Hade Ferret Complete i många år. Upplevde inte att avföringen luktade något speciellt. För ett par år sedan testade vi Vitalin och tyckte/tycker att det är ett bra foder. För en tid sedan kom jag över ett restparti av FC och blandade med Vitalin för att sedan gå över helt till FC. Jag måste säga att jag upplever det som att avföringen luktar mer illa av FC än av Vitalin. Kanske en vanesak. Ska bli intressant när FC tar slut och jag återgår till Vitalin.
Man får testa sig fram och se vad som passar var och ens iller bäst. Huvudsaken är att illrarna får ett bra foder som är anpassat efter dom eller ett riktigt bra kattungefoder.
Igår hade jag hällt upp och blandat jag tror minst fyra olika sorters torrfoder. Imorse när jag kom upp så hade dom ätit upp det godaste fodret och kvar i matskålen låg det som inte passade. Så det var bara att slänga.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

#10> Hehe, vilka bortskämdingar… Vilket foder var det dina illrar dissade?
#11 Ja, det är bara att hålla med. Dom är bortskämda. Fodret var små kulor så jag antar att det var ett kattungefoder. Tyvärr slängde jag påsen och jag tittade inte så noga när jag hällde upp.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Totally ferret har vi här hemma, inga problem med avföring alls. På djuraffären i närheten finns Vitakraft- är det något som är bra nog att blanda med? (Ska tydligen vara bra att blanda foder, så illern blir van med både ifall det primära skulle ta slut…i detta vall TF)
1/4 här hemma gillade fodret ;) enough said!