Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 5537 ggr
Fluffpuff365
0

Gotlandsfärjan?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Någon som åkt med den med iller?
Får man och kostar det extra?

sofie
0

Jag har åkt gotlandsfärjan men inte från oskarshamn. Och då åkte jag med  illrar och det kosta inget extra :)

Fluffpuff365
0

Okej, jag ska ju åka från oskarshamn (det vet du ju SofieOskyldig)
Och det finns djurkupé för hund och katt… Undrar om det är samma för illrar… :S

sofie
0

Hihihi ja det är samma för iller.

Fluffpuff365
0

Men åh :( då kostar det mer… haha

zickan
0

jag är från gotland ;-)

finns olika priser man kan välja på båten till gotland. man måste boka djurplats annars får man inte åka med djur.

åker du under vintern när det inte är högtrafik kostar en vilstol i djursalongen 289:- under högsesong är priset 399:-

vill man ha en egen hytt/kupe plats måste man tyvärr betala för 4 platser för att få ha hjela för sig själv som krävs med djur. lr får man dela med kompisar.
kupe priser per person är det samma som vilstol i djursalong.

detta är priser för enkel biljett. tror itne det har ändrats på sista tiden.
åker man utan djur kostar det ungefär det samma om man inte kan tänka sig sitta lite obekvämt i ekonomi plats. då ligger resan på 226-314:-
så det är inge större skillnad om du har med en iller eller inte ;-)
om du väljer djurplats får du sitta i ett litet bås i sköna stolar med tv skärm som visar film.
TIPS: glöm inte ta med egna hörlurar att koppla in för att höra filmen. går även att köpa i affären på andra sidan båten än vad du kommer sitta. lr receptionen som ligger där du kommer in.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0

http://www.destinationgotland.se/publish/portal/start.htm

som sagt inte många kronor mer med att ta med ett djur. an tjänar på det för man sitter skönare i vilstol än ekonomiplats. ekonomiplats är vanliga stolar vid vanliga bord. finns också soffor men de hinner man sälan få tag i.

är djur salongen full och din iller känner sig stressad så vet jag många som tar med sina djur upp en trappa och sitter i ett fönster där man kan gå ut på däck.
jag brukar hålla till med alla mina djur i ett av de där fönstren under sommaren. alltid fullt med hundar när det är högsesong. man måste ha djur biljett men man får sitta där om det inte funkar i djursalongen lr djuret blir åksjukt och behöver vara nära till utemöjlighet

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Smex
0

Kan också säga att om du har bil med dig och vill hellre ta ekonomi plats (som är billigast) så kan du låta illern stanna kvar i bilen. Man får gå ner vid varje hel timme och titta till djuren. Brukar oftas jag göra. För illrarna ligger i alla fall bara och sover.

[kjamtessa]
0

Skall du till gotland, så skoj =)

Fluffpuff365
0

Hmm, ja men Korven och Mimmi får stanna hemma. De får följa med en annan gång :)