Önskelista
Vad har du för drömprylar till din iller?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Större rastgård med massa skoj (men den är på skissning för fullt)
Ett större rum så Charly får mer utrymme, en relativ stor trägård så man kan bygga ett utehägn.

Ja men så klart! 🙂
Jag skulle vilja ha något häftigt miniatyrhus till illrarna, typ replika av up!-huset (filmen) som jag sett finns.
En pet cargo cabrio, fast skulle vilja att den var lite större - mer passande till tre illrar.
En torktumlare som blåste bort all päls i allt man tvättar vore fantastiskt.
Såg en ashäftig playpen i någon tålig plast, som marshalls fast lättare alltså, den behövde bara lite tätare mellan pinnarna så skulle jag shoppa direkt!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Jag önskar mig mer tid så jag slipper mitt konstant dåliga samvete för att jag inte hinner sitta och mysa med dom som jag önskar… Annars önskar jag mig mer tid så alla projekt jag har i huvudet kan bli klart 😁 Över lag har dygnet för få timmer hehe
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hus till mig så jag kan få bygga om ytor bäst jag vill med utegård, tunnlar som löper runt på väggarn och i taket. … Ingen som har en rik karl att skeppa över?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Vi har skaffat in massor till våra så de blir nu ganska bortskämda haha! Jag dock, önskar mig en säng som är superhög att våra inte kommer upp i den. Vore väldigt skönt just nu haha!
Vi har skaffat in massor till våra så de blir nu ganska bortskämda haha! Jag dock, önskar mig en säng som är superhög att våra inte kommer upp i den. Vore väldigt skönt just nu haha!
#6 Finns en bra säng på Ikea som illrarna inte kommer upp i.. Brimnes heter den. ^_^
Våra illrar önskar sig en utebur, en stor bur att hänga hängmattor i och en borg. Har velat bygga en borg åt dem länge men har inte orkat ta tag i det än.
Största önskan nu är att få el indragen till deras utegård. Planen är att låta pälsarna gå ute i vinter och då kan det vara bra att ha lampa därute så jag ser något.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
#9 kul Nettan! Ska du ha någon värme i deras hus då? Eller ska du ha el till mat och vattenskålar? Vill också att mina ska bo ute egentligen men det är lite pyssel rent praktiskt.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Önskar jag kunde köppa en massa fler rör och någon till kattställning eller andra möbler som vår iller kan roa sig med när hon inte har en kompis. Bygga en stor inomhus sandlåda hade vart roligt att lyckas med också.
#10 Jag hoppas innerligt att de sätter så pass mycket päls att dom klarar det. Kommer att tillsätta fett i köttransonen. Har för tillfället ingen bolåda som jag kan sätta värme i. Däremot har vi grävt ner ett konstgjort gryt som vi har fyll med halm. Grytet är gjort i två våningar. Sedan finns det tre bolådor fyllda med halm. Loftet är öppet och där finns det bara puffar att sova i. Det ska bli intressant när kylan kommer och se vart dom föredrar att sova. Just nu är loftet en stor hit!
När det kommer till mat och torrfoder så har vi gjort en "matlåda" där det kommer att finnas. Jag kommer att bära ut rinnande vatten två gånger om dagen så att dom har. Fyller också på maten två gånger om dagen. Köttet får dom på kvällen som vanligt. Lite pyssel blir det men det är det värt. Huvudsaken är dom mår bäst.
#12 oftast klarar dom ju mycket bättre än vad man tror 😊
Sajtvärd på Iller.ifokus
#13 Mmmmmmm……det är bara jag som är alldeles för daltig 😊