Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 350 ggr
Aviendha
0

Häsande iller..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När illrarna busat och rustat ett bra tag så är det ju klart att de blir anfådda, men den "nya" häsar otroligt mycket, låter som en liten hund.

Iofs så har han gjort det ända sedan han kom och han har ju mycket underpäls och blir lätt "överhettad" så att han går och svalkar sig i vattenkoppen..

Är det bara min Phoenix som gör detta??

elinn
0

Nej, du är inte ensam. Jag har oxå en flåsande iller =)

sarae
0

De illrar jag haft som har suttit i bur innan har visat sig haft mycket sämre kondition i början, och har flåsat nått enormt vid minsta aktivitet i början..men efter ett tag har de blivit bättre, och sen försvunnit.

Aviendha
0

han är ju bara valp än, hämtade honom för lite över en månad sedan, så då kommer väl konditionen att byggas upp om det är den?

skrollan
0

min grogie har ingen bra kondition. han flåsar lätt och doppar huvudet i vattenskålen ;)

sarae
0

#3 ja det bör den göra… blir han inte bättre kan det vara så att han har luftrörs problem…men det tror jag inte ni behöver oroa er över ännu ;)

AlbaStiffler
0

Du menar inte att han flåsar sådär fort som en flåsand ehund kan göra? Stiffler gör såna ljud när han är busig. Tex när vi går på promenad, så får han glädjeryck, då vänder han sig mot mig, flåsar sådär, och kutar sedan iväg med glädjehopp. Gör jag liknande ljud tillbaka blir han ännu gladare och flåsar ännu mer. Jag tror det betyder "shit va kul , kom igen då, nu går vi fortare" typ…