Föreläsning om BARF
BARF-
Biologiskt Anpassad Rå Föda
EN FÖRELÄSNING OM BARF(Biologiskt Anpassad Rå Föda) KOM OCH LÄR DIG MER OM VAD BARF INNEBÄR.
Föreläsare : Jill Mellström
Datum och tid: 2007-10-13 kl 13.00 (OBS! Preliminärt datum)
Plats: lokal Skogsgläntan, Lövstavägen 47, Upplands Väsby
Deltagaravgift: 200,-/person
150,-/person för medlemmar hos Svenska Illervänner
Fika ingår i deltagaravgiften
Anmälan ska göras senast 5 okt. antingen per telefon 08-590 946 93 eller per mail info@illervanner.se (OBS! Anmälan är bindande!). Deltagaravgiften ska vara inbetald på pg 38 60 95-4 senast den 10 okt.
OBS! FÖRELÄSNINGEN ÄR ÖPPEN FÖR ALLA OAVSETT FÖRENINGSTILLHÖRIGHET! ÄVEN DU SOM INTE HAR ILLER ÄR VÄLKOMMEN ATT DELTA!
Hur många här är intresserade av detta? *rekomenderar ALLA att gå på detta då det är ett unikt tillfälle att lära sig vad riktig mat är!*
Ta nu chansen alla som har diskuterat det här 

Svårt att veta om man kan komma ifrån när det blir då det står att datumet är preliminärt. Men jag ska kolla upp i alla fall. För det är onekligen intressant.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
I all välmening vill jag bara påpeka att BARF för hundar skiljer sig rejält från BARF till illrar på många olika plan. Tänkte att eftersom det är Jill som ska föreläsa så kommer det nog oundvikligen vara en presentation med en aning vinkling mot hund eller kanske som bäst katt.
Ni som ska dit; varför inte spendera tiden fram tills dess med att göra lite egna efterforskningar om illrar/mårddjur och BARF/viltdiet, så kommer ni dit med vissa baskunskaper och får nog ut mer av besöket.
Föreläsningen gäller BARF på iller, INTE hund! BARF gällande alla rovdjur är mer eller mindre "samma", men självklart skiljer det sig märkvärt mellan arterna också. Men denna föreläsning är vinklad mot iller. Jill har allltså fått läsa på lite extra om just iller förutom allt hon redan kan inom BARF.
hade varit jätteintressant, men med allt som är nu så kommer nog varken tid eller pengar finnas tyvärr för min del tyvärr..
Sajtvärd på Iller.ifokus
ååh va intressant! hade verkligen velat åka å lyssna!!

väldigt intressant. Skall se här om man lyckas ta sig. Det ser inte ljust ut men skam den som ger sig =P

Skulle inte någon kunna tänka sig att föra lite anteckningar från föreläsningen? Eller är det redan ordnat inom SIV? Skulle verkligen vilja höra jag med, skit att man ska bo så långt ifrån sånt här!
Ja, en artikel om vad som sagts vore intressant. Öven för mig är det en för lång resa.
Sara

Hur är det cannaydia, om jag kommer. Får jag skriva en artikel och lägga ut här till medlemmarna som inte kan komma så de får läsa lite om hur det var, och vad som sades?
Audiatur et altera pars

Vore verkligen underbart om det gick att ordna!
Så intressant! Hoppas någon kan skriva en artikel! :)
Datumet är nu defnitift, så se nu till att boka den 13 oktober!
Ang. artikel kommer Svenska illervänner att skriva en som kommer att finnas på deras hemsida tillgänglig för de som vill läsa.

#14: Betyder det att jag inte får skriva en egen och lägga upp här inne?
Audiatur et altera pars

#14, superbra malin, då ska jag hålla utkik där sen :)
#15 En artikel kommer föreningen att knåpa ihop och lägga ut på www.illervanner.se som alla kommer att kunna ta del av. Vi kan säkert lägga in artikeln på div. illerforum som finns vid efterfrågan också.
Glöm nu inte att anmäla er till föreläsningen. Kommer bli mkt matnyttigt ;-)
*puttar upp*
suck..jag vill så gärna gå på föreläsningen. attans att det e så långt mellan gbg å sthlm..
# 19. Där kommer att vara väldigt mycket matnyttigt på föredraget och jag vet att du är intresserad av BARF, det finns ingen annan som vill samåka med dig?
jag vet faktikst inte…just nu e det mest en ekonomisk fråga…men jag får kolla runt lite. för det hade vart så intressant
1 månad och 1vecka kvar till föreläsningen…
#22 försöker du stressa mig? ;)
*putt*
#23 ja sara jag tänkte stressa dej lite. Måste ju se till att ta dej dit ju ;-)
*puttar upp och tycker alla som är intresserade av att ge BARF ska gå!* :-)
tror ni att sj kan fixa gratis biljetter om man säger att det e en fråga mellan liv å död? (dött foder, levande mat?)
*puttar upp*
Dags att anmäla sig nu om mn är intresserad!!! …och det tycker jag ni borde vara ;-)

jag är jätteintresserad, men, jag KAN inte sitta still och lyssna=( alldeles för okoncentrerad för sånt. Men det skulle ev. tas några anteckningar??
#30 ja anteckningar ska tas men att vara med själv är ju den bästa kunskapen samtidigt som man kan ställa frågor och funderigar direkt.

#31 japp så är det, förutsatt att man är en normal människa=) jag har koncentrationsproblem som gör att jag troligen inte skulle ta in speciellt mycket av det som sägs ändå
hmm jag kanske e i stockholm den helgen i alla fall! Hur långt från centrala sthlm är det?
upplands väsby är pendeltåg från centralen, tar ca 30 min, sen finns det bussar till lövstavägen, går dock inte så ofta, vet inte om det ordnas några transportalternativ från stationen.
#34 ah ok tack! hade vart så kul att kunna gå

#35 ska du till stockholm=) så trevligt… när du får illerabstinens så finns jag här
#36 absolut ;) vet inte om jag ska dit ännu…men mamma skall eventuellt dit å träffa en vännina..å hon ville att jag ska följa med
Ohhh, ni tar inte vägen förbi mig och flickorna då? ;)
#38 verkar som att vi flyger dit i så fall..så vi blir bil lösa….men det hade vart jätte kul!
#39 Vilken lyx. Men då kan det ju bli lite svårt :(
hade gärna åkt, men har tyvärr inte råd med det den här månaden. Pga flytt och sånt. =(
Hoppas att det kanske kan bli aktuellt en annan gång. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Nu har ni ett dygn på er att anmäla er!!!

#42 Om man har skickat iväg ett mail, kan man vara säker på att man är uppskriven då?
Hade ju vart jätteintressant, går det inte att anordna denna föreläsningen på fler orter i landet?
#43 Om du skickat en anmälan till mailadressen ovan ska den inkommit -ja. Är du osäker ring: 08-590 946 93.
#44 om intresset är stort nog så skulle det nog gå att ordna.
oooh ja!! i gbg e intresset ENORMT!!!
Örebro kanske, ligger bra till för folk mitt i landet. =)))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Sista anmälningsdagen idag! Sista changsen…
*puttar upp*
Föreläsningen är inställd pga för få anmälningar
Jag som sett fram emot den hela hösten.. Fick nyss ett mail..
Åh nej!! jag som hade sett fram emot att iaf läsa om den :(
Hoppas att det går att ordna någon annan gång?

neeeeeeej, vad jättetrist! jag har också sett jättemkt fram emot läsningen!