Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 350 ggr
ronja
0

fotoblogg

hur skapar man en fotoblogg på nätet?

Faxlin
0

Ja du det är inte så svårt säger de som lyckats. Jag har kommit på att man måste ha ett fotoprogram i alla fall på datorn så man kan minska ner sina fotografier. Detta saknar jag i skrivandes stund.

Men det finns flera här inne som har det, så de kan nog svara bättre på din förfrågan än vad jag kan.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AmmiG
0

#0: Om du går till  http://foto-blogg.se src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" /> , så kan du registrera dig och starta en fotoblogg. När du har registrerat dig, måste du logga in, innan du kan göra något på din blogg.

Jag startade http://sweeties.foto-blogg.se src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" /> idag. Var lite fundersam först, eftersom jag missade att logga in efter registreringen och inte kunde göra något alls på hennes blogg.

Men när jag loggat in var det väldigt enkelt. En sak jag missade var att man ska ladda upp den sista bilden först, om man vill ha dom i en viss ordning.

Hur det är med storleken på bilderna, vet jag inte. Mina är 500 höga och ca 600-800 breda. Dom funkar bra.

ronja
0

tack för hjälpen! hoppas bara jag lyckas..Glad

Faxlin
0

Hmm, det lyckades inte för mig ammi. hihi

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

#4 Ska ta en rök medans jag funderar…

Faxlin
0

haha, gör det du. Så tar jag mig en också här vid datorn. Måste smita en sväng snart för att ta hand om kusarna och för att vara social med gubben;-)

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Åsa: Nu har jag rökt, hälsat på grannens lamm och funderat. Om du mailar över foton, så kan jag minska ner dom åt dig.

Faxlin
0

haha, då ska jag göra det i morgon. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Det där med blogg har jag inte riktigt hängt med på. Är det något som ni kan rekommendera ni som har testat???

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

Jag ska fixa en egen blogg så snart jag har fått min nya dator. Ohh, vad jag längtar. Och jag är så glad över att jag får med programmet photoshop till den. hihi

Audiatur et altera pars