Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 2687 ggr
sphynx=kärlek
2015-07-29 16:24
1

kull 2016???

Hej Jag är intresserad av Att skaffa iller igen gärna under år 2016. Söker endast av SERIÖS uppfödare alltså inte den billigaste iller på blocket. Så har inte bråttom jag tar god tid på mig att leta. Jag vill helst ha en hane och gärna pastellfärgad. Så finns det någon uppfödare där ute som tänkt ta kull 2016 där de finns möjlighet att dyka upp pasteller Så hojta till. Vi är en barnfamilj med hund. Bor i hus i skåne. Stort hus med 5 sovrum. Jag har ägt 1 hona som tyvärr fick bukcancer och det var illa enligt veterinär så hon fick avlivas. Hon var inte köpt hos uppfödare. Innan ens en iller får komma in i huset vill jag ha alla klättersaker.nleksaker. bra mat mm hemma allt ska finnas innan iller kommer. Inte köpas samtidigt. Iller kommer ha tillgång till hela huset utom toaletter mm. Det kommer bli iller säkrat så gott de går haha. Sedan kommer det finnas ca 4-5 lådor att gå på i olika rum och på båda våningarna. Hunden hemma äter både torrfoder iams och äter mycket rått. Kyckling.kött.köttfärs. mm Hon får då även tillskott när hon äter kött utan ben osv. Köps även lever och hjärta mm bakom köttdisken. Har även köpt hönor från privat som har nacka och plockat den osv.. kommer köra med naturlig kost med fast basfoder till iller också.det kommer alltid finnas ett veterinär konto. Vi är som sagt barnfamilj men dom största barnen har växt upp med respekt mot djuren och rör inte dom om dom vill vara ifred. Stora dottern var med när vi hade iller förut men då var lilla dottern fortfarande bebis. Finns de frågor osv så ställ gärna dom i pm. Tack så mucket.

Alwyn
2015-08-02 10:10
1

Eftersom det saknas seriösa uppfödare i närheten av skåne kommer ni att få köra en bit för att hämta valpen, bara så att du är beredd på det. Man får oftast lägga lite tid på att hitta rätt. Kolla uppfödarlistan och ta kontakt med de uppfödare du tycker verkar intressanta, förslagsvis genom mail och berätta det du just skrev :) lycka till!

sphynx=kärlek
2015-08-02 22:06
0

åker gärna till andra sidan sverige för den rätta :) inte så säker på att sambon gärna vill köra den biten haha men då finns de tåg ;)
va gör man inte för pälsklingar hehe :D
tack för tipset :D

FerretCrow
2015-08-03 12:33
0

Jag planerar en kull 2016 där pastell kan dyka upp. www.fireflameferrets.com

illernettan
2015-08-04 17:08
0

Här planeras det också en kull pasteller. H Pazzulos på Facebook.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.